Hij doet zo stiekem..

Discussie in 'De lounge' gestart door VDV, 16 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    Ik vind het dus niet "een paar peuken". Voor mij is roken echt een dealbreaker. Ik vind het ontzettend dom, het is ongezond en het is niet alleen de roker die er last van heeft. Mijn man is gestopt met roken voor wij voor een kindje gingen, anders was ik er misschien niet eens aan begonnen. Een sigarettenverslaving is voor mij net zo'n no go als een alcoholverslaving.

2. Neko85

Neko85 Actief lid

21 jun 2013
    347
    0
    0
    NULL
    Zaandam
    Nee ik zag het meerdere keren voorbij komen.. niet alleen van jou.

En natuurlijk mag hij zelf dingen beslissen/ondernemen.. maar hij heeft ook rekening te houden of er gevolgen zijn.

Dat iemand heftig reageert is dan toch helemaal niet zo raar..
    TS dreigde naar haar moeder te gaan.. maar ze is immers nog samen en probeert via hier hulp te krijgen in het aanpakken van haar probleem.

Dat hij nu zo kinderachtig stiekem doet vind ik niet terecht omdat hij ook wel haar reactie moet kunnen begrijpen als ze al zo'n tijd samen zijn. Dan hoor je toch wel te kunnen praten over dit soort dingen.

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik begrijp je reactie heel goed en ik zou precies hetzelfde gedaan hebben. Ik heb van heel erg dichtbij helaas iemand meegemaakt die aan de gevolgen van longkanker door jaren roken is overleden. En geloof me dat wil je echt niet!
    En ik weet dat er nog wel veel meer andere dingen ook heel slecht zijn en je er vanalles van kan krijgen maar ik, en mijn vriend ook niet gaan het ook niet opzoeken.
    Ik ga ook bij niemand op bezoek met onze dochter die binnen rookt, no way dat we daar met haar naar toe gaan. Mijn vader rookte voordat ik zwanger was sigaren af en toe, ik heb hem toen ook gezegd dat als hij niet stopten binnen roken niet met onze dochter op bezoek zou komen daar. Ik vindt dat echt not done echt helemaal geen haar op mijn hoofd. Hij heeft toen besloten om maar helemaal te stoppen :):)

Wij hebben helaas een hele ellendige icsi en tese weg achter de rug om zwanger te worden van onze dochter. En als je rookt moet je daar eerst mee stoppen anders wordt je zowiezo al niet geholpen.

Dus ik snap jou reactie wel!
    En over dat stiekeme gedoe zou ik ook wel beetje boos worden. Ik zou het hem gewoon op de man af gevraagd hebben!

4. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Je hebt helemaal gelijk!! Het lijkt wel een sport om in topics telkens de TS tegen te spreken. Als dit topic ging over stiekem doen met de telefoon i.p.v. stiekem roken dan had iedereen geroepen dat hij het huis werd uitgezet want hij zou zekerweten vreemd gaan....;) nu allemaal ineens een aanval op TS dat manlief zijn eigen keuzes mag maken en TS overdrijft.

Mijn mening:
    Ik vind niet dat je overdrijft. Ik zou ook hartstikke kwaad zijn. Ik heb totaal niets met roken en wil bij voorkeur ook een partner die niet rookt (al zal ik niet iemand daarop afwijzen).
    Mijn partner rookt niet en ik zou het dan ook echt niet waarderen als hij tijdens de relatie ineens begint met roken "omdat hij het leuk vind" en er ook nog stiekem over doet. Vooral niet in een situatie waarin je probeert zwanger te raken. Wil hij dan straks soms ook nog bij de kleine gaan roken?

Zulke zaken hoort hij eerlijk aan te geven.
    Oké jij hebt vanuit woede gereageerd (ik mag hopen dat hij achteraf begreep waarom je kwaad bent) en zal e.e.a. wat heftiger hebben geroepen misschien maar het lijkt me wel verstandig een goed gesprek aan te gaan. Vraag hem waarom hij dit verzweeg.

5. JNS25

JNS25 Niet meer actief

Je ruikt het toch als hij heeft gerookt?

6. Nedyse

Nedyse Actief lid

29 apr 2014
    237
    0
    16
    NULL
    NULL
    Iets hoeft toch niet direct een aanval te zijn? TS vertelt haar verhaal en haar reactie daarop. Logisch dat daar reacties op komen. Ik vind dat niet zo gek, hoor. En dit topic gaat wél over stiekem roken, dus daar gaat het dan over. ;)

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Mijn opa is ook aan longkanker overleden. De beste oude man heeft nooit in zijn leven een peuk aangeraakt.
    dus dat verhaal gaat ook niet op.

Je kunt al kanker van een kropje sla krijgen tegenwoordig

8. petrova

petrova Actief lid

Voor het voortgaan van de relatie is dat inderdaad wel handig, maarja ik snap best dat je eerste reactie is als die van TS. Daarnaast was ze er misschien wel nooit achtergekomen omdat hij het stiekem deed, en vind ik het dus echt vooral zíjn probleem en haar recht om hem daarmee te laten zitten.

Vrouwen moeten heel veel opofferen om een kind te krijgen. Ze moeten proberen lichamelijk in een zo goed mogelijke conditie te zijn voordat ze zwanger worden, ze ondergaan de zwangerschap, een geboorte, borstvoeding, mogen in die hele periode een hele hoop niet, en moeten ook dealen met eventuele complicaties in het hele verhaal. Dat is nou eenmaal zo, maar dan vind ik best dat je van een partner ook wat mag verwachten... Ik zeg toch ook niet 'ja hallo, ik ben je perfecte baby-draagmoeder niet' en ga me vervolgens uitleven aan in de zwangerschap verboden etenswaren? Vind het totaal niet egoïstisch om ook iets van je partner te vragen als het gaat om zwanger worden. Hij wil toch ook een kind? Nou dan moet hij voor mij echt wel wat meer doen dan alleen een kwakje ;)

9. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0

Euh ik zeg toch ook nergens dat het daar niet over gaat? Tuurlijk is het ook logisch dat er reacties komen maar ik vind, om het maar even rechtuit te zeggen, dat men hier nogal schijnheilig reageert!
    Veel mensen roepen: TS overdrijft blablabla.
    Terwijl in alle 500 andere topics word geroepen: je moet in een relatie overal over praten, alles samen als gezin doen, geen geheimen voor elkaar hebben, enz.
    Oftewel, door te zeggen dat TS overdrijft spreken ze nu zichzelf in al die andere topics tegen en keuren ze het goed dat manlief hierover liegt? (Ik zeg niet dat ze dit ermee bedoelen, maar zo komt het wel over)

Als het in hun situatie was gebeurd dan vraag ik me af of ze daadwerkelijk rustig zouden blijven eronder.

Tuurlijk, dat TS zo uitflipt is misschien ook weer teveel van het goede maar ze is boos en in een opwelling roep/doe je vaak wel eens iets dat je achteraf niet zo bedoelde.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    Je hebt verschillende types longkanker. Roken is en blijft ongezond en kan voor longkanker zorgen.

11. Despereaux

20 dec 2013
    35
    0
    6
    Je had wat mij betreft fijn naar je moeder kunnen gaan.

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dat wil niet meteen zeggen dat je van roken geen longkanker kan krijgen want dat is wel degelijk zo! Het KAN maar hoeft niet ik ga het in elk geval niet uitproberen met mijn leven dat doen al genoeg andere mensen.
    Van een krop sla....tja alles wat je TEveel neemt is niet goed, maar roken is nog altijd vele male slechter als een krop sla in de week eten. En van een krop sla eten stinkt niet je hele huis verschrikkelijk vies, ruiken je kleren vies naar rook, stink je uit je mond en ben je omringd met een vieze smerige rooklucht. Want ik ruik het altijd meteen als mensen roken al staan ze voor me in de rij bij ah aan de kassa je ruikt het gewoon als mensen roken zooooo vies.

Maar goed ik dwaal af, ik heb echt iets tegen roken maar dat zal wel duidelijk zijn ;)

13. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Nou, een vrouw moet een hoop meer laten en haar levensstijl meer aanpassen voorafgaand aan de zwangerschap, tijdens de zwangerschap, en na de zwangerschap indien er voor borstvoeding wordt gekozen.

Is niet leuk hoor, om bijvoorbeeld je favoriete eten zo lang te moeten missen (in mijn geval sushi), of om zuivel te laten staan zodat er geen sporen van koemelk in de borstvoeding zit ivm koemelkallergie, maar veel vrouwen doen dat in het belang van hun kind. Is allesbehalve egoïstisch.

De man heeft er wel degelijk iets mee te maken, want er zijn veel factoren die ook van invloed zijn op de vruchtbaarheid van de man. Roken, alcohol, overgewicht, leeftijd. Het sperma van een rokende man verhoogt ook de kans op een miskraam.

14. Nedyse

Nedyse Actief lid

29 apr 2014
    237
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb je weleens te maken gehad met een alcoholverslaving? Dan zou je deze vergelijking niet eens maken.

15. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    +1!!

16. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

+1

Dat is inderdaad een vergelijking van niks..

17. VDV

VDV Lid

16 jun 2014
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat een heftige reacties.

Mijn vriend is heus niet zomaar mijn spermadonor :x. Wat kunnen jullie toch cru zijn! Alsof ik niks opoffer?

Dus ik moet het maar pikken dat mijn vriend stiekem achter mijn rug om rookt. Het gaat ook niet enkel en alleen over een kindje krijgen, maar om zijn gezondheid. Ik heb trouwens mijn opa verloren aan longkanker. Ik heb hier heel veel van afgezien en kan dat laatste beeld van hem maar moeilijk vergeten.. Dusja, ik ben kwaad dat hij rookt!

Wat zou jullie eerste reactie zijn?
    Kom, laat ons even gaan zitten..

We zijn trouwens nog altijd samen, ik ben NIET naar mijn moeder geweest..

18. Neko85

Neko85 Actief lid

21 jun 2013
    347
    0
    0
    NULL
    Zaandam
    VDV, er zijn helaas in elke topic felle voor- en tegenstanders.
    Vooral als Topic Starter moet je door de negatieve antwoorden heen leren lezen.

Er zijn er ook genoeg die het vanuit jouw oogpunt zien.

19. VDV

VDV Lid

16 jun 2014
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is waar, bedankt daarvoor!

20. petrova

petrova Actief lid

Ik zat me af te vragen waarom bijna iedereen hier zo anders reageert dan ik en roken niet echt een issue lijkt te vinden... Maarja voor veel mensen is roken überhaupt denk ik ook niet echt een issue. :( Er wordt natuurlijk ook nog best veel gerookt.

Maar roken is hartstikke ongezond op de lange termijn, en ook op de korte termijn voor het zwanger worden... En dat je opa geen kanker ervan heeft gekregen of dat je zwanger bent geraakt van een rokende partner is geen tegenargument! Roken is geen garantie voor kanker of onvruchtbaarheid, maar het levert er wel een grote bijdrage aan: je vergroot het risico. Net zoals veel alcohol drinken tijdens de zwangerschap niet betekent dat je kind gegarandeerd een leerachterstand of laag geboortegewicht heeft of weet ik het wat, het risico is alleen veel groter. In de auto geen riem dragen wil niet zeggen dat je bij een ongeluk perse overlijdt, en wel een riem dragen wil ook niet zeggen dat je het perse overleeft, en toch dragen we een riem want we weten dat de kans het er goed af te brengen dan groter is. Het is niet onredelijk een risico te willen vermijden, want we doen het constant allemaal!

Dat wou ik toch nog even gezegd hebben :)

Deel Deze Pagina