Wel hij doucht zich op het werk en verkleed zich... En als hij thuis komt is dit heel snel een kusje en gaat dan zijn gezicht gaan verfrissen. En hij zit ook vaak bij iemand in de auto die rookt. Dusja, hoe kan ik het dan weten? Ik zou hem gewoon zo graag vertrouwen..
Wauw. Boos naar je moeder omdat je man rookt. ik snap niet dat je zo overtrokken reageert, ik kan het mij wel voorstellen dat hij het stiekem gaat doen. Mijn man rookte ook toen wij zwanger wilde worden, zowel gewone sigaretten als af en toe een blow. Nou is hij sinds kort gestopt met roken maar blowt af en toe nog wel eens. Het heeft ons nog nooit in de weg gestaan wat betreft het zwanger worden. We hebben twee gezonde kinderen dus ik snap je overtrokken reactie niet zo. Ik ben persoonlijk ook geen fan van roken hoor maar mijn spullen inpakken en naar mijn moeder gaan?? Kom op zeg, ben geen 16
Ik zou vooral kwaad zijn over het feit dat hij het verzwijgt. Ik wil gewoon dat hij eerlijk is. Los van het feit dat roken ongezond is, is het ook nog eens hartstikke duur! Ik neem aan dat ook jij dit gaat merken in je portemonnee als hij besluit door te gaan met roken. Het is een vieze gewoonte, het stinkt!
Ik snap heel goed dat je boos want geworden, maar dan meer over het feit dat hij gelogen heeft tegenover jou dan het roken zelf. Begrijp me niet verkeerd ik snap dat je ook boos bent over het roken, maar meid hoe jij reageerd naar je vriend toe dat is echt niet normaal hoor. Je spullen in pakken om naar je moeder toe te gaan? Sorry klinkt erg kinderachtig. Als hij het eerlijk tegen je had gezegd,hoe had je dan gereageerd? Heb je misschien ook gevraagd waarom hij begonnen is met roken? Ik weet hoeveel stress en teleurstelling er zijn mbt zwanger worden, maar meid je vriend hoort ook in dat plaatje thuis. En hij heeft het afgelopen jaar volgens mij wel zijn best gedaan of niet?
Maar wat ik nou echt graag zou willen weten: zat er nou een hele sigaret in zijn zak of was het een filter?
Geen dank hoor ! Het gaat hier helemaal niet om jou reactie, het gaat erom dat hij rookt en dat stiekem doet. Dat deed hij al voordat je dreigde naar je moeder te gaan ... Dus dat is niet de oorzaak natuurlijk. Of het de juiste manier van reageren is ... Tja! Vrouwen handelen meer vanuit emotie en denk dat geen enkele vrouw kan zeggen dat ze altijd beheerst, correct, kalm en begripvol reageert. Al is dat wel beter, maar dat kan je in tweede instantie altijd nog doen. Exuses aanbieden voor je reactie en aangeven dat je het niet leuk vind dat het stiekem gebeurt en dat je gewoon graag samen een kindje wil en bang bent dat het door het roken nog moeilijker zal gaan. Wij zouden het IVF traject in gaan en ons is als eerste gevraagt of we roken. Het verkleind gewoon je kansen hoeveel succesverhalen er ook zijn, dat is een feit. Artsen die dat zeggen zijn echt niet dom hoor! Bovendien begrijp ik van jou dat hij niet rookte voorheen? Dus dat is niet de persoon met wie jij een relatie begon. Ik zou ook niet kiezen voor iemand die rookt. En het is ieders goedrecht om al dan niet te roken. Moet ieder lekker zelf weten en als je alleen bent kan je lekker je gang gaan. Maar in een relatie houd je ook rekening met elkaar ... En dat andere mensen wel zwanger worden ondanks roken wil niet zeggen dat het dan ineens niet meer schadelijk is of dat het dan voor jullie ook wel zal lukken. Jullie proberen immers al een jaar en misschien is er een onderliggend probleem waar dan dat roken en slecht zaad daardoor nog bovenop komt, wat de kans ook weer verkleind. Als jullie hier samen rustig over praten en ook luistert naar hem, zijn motivatie en misschien onzekerheden, lijkt het me dat je er wel uit moet komen. En als je nu twee a drie maanden nadat hij stopt toch zwanger bent dan weet je waarvoor je het doet. Laat je niet kisten. Het is terecht dat jij hier vraagtekens en onzekerheden bij hebt! Komt goed!
Het was dan ook m'n eerste reactie hé. Zo kon ik wat gaan afkoelen voor ik domme dingen zei.. Vind het vervelend dat iedereen daar nu zo zit op te hameren. Ben trouwens zo vaak bij mijn moeder, als hij naar het buitenland is.. Ik vind gewoon dat we nu geen onnodige risico's moeten gaan nemen m.b.t. het zwanger worden en voor zijn gezondheid, maar daar staat hij niet bij stil. Dat maakt me ook gewoon zo boos. Ik doe zoveel dingen om maar zwanger te kunnen worden.. Begin dit jaar blowen en nu weer dit.
Dat is ook het eerste wat ons gevraagd werd toen wij gingen starten met het icsi en tese traject. Het is inderdaad niet goed voor het zaad van de man en ook niet voor de vrouw die zwanger wil worden. Hoeveel succes verhalen er ook zijn.
De heftigheid van jouw reactie heeft meer te maken met het verdriet dat je nu, na een jaar, nog niet zwanger bent. Misschien is het goed om daar eens met elkaar over te praten. Wat doet dit met jou? En wat betekent dit voor hem? Lijkt me betere zet dan dreigen met weg lopen naar je moeder als hij nog een keer rookt.
Ja maar hij doet ook heel veel dingen (tenminste ga ik vanuit) zodat jullie zwanger kunnen worden. Kijk ook eens naar wat hij allemaal doet voor jou, en misschien voelt hij zich wel heel onzeker. Ik weet dat mijn vriend zich onzeker begon te voelen omdat het bij ons lang duurde. Alleen hij is geen prater, hij is dan niet begonnen met roken, maar ik merkte wel dat hij stiller werd. Je praat veel over wat jij allemaal moet laten, pas op dat het zwanger worden niet je relatie gaat overnemen!! Wij hebben wel eens een kleine 'pauze' genomen om even van de stress en onzekerheid af te zijn en weer even gewoon te genieten van elkaar.
Ja, dat heeft natuurlijk ook wel meegespeeld. Het was het eerste wat in m'n koppie opkwam toen hij het zei . Ik heb me nadien ook wel geexcuseerd voor mijn reactie..
Het probleem is ook dat hij geen prater is. Hij is wel een vlotte prater en de eerste om een lolletje te vertellen, maar zijn gevoelens.. dat is andere koek. Maar hij zei dat het enkel was, omdat hij er zin in had. En verder was er niks..
Lieve VDV, ik snap jou reactie heel goed! Maar probeer toch met hem op een normale manier te praten.. Ga even goed samen zitten en zeg hem waarom dit je zo boos maakt. Ik opende ook ooit een topic i.v.m. blowen en toen werd er ook gezegd dat ze je ook dikwijls niet willen verder helpen als je blowt en/of rookt. Praat eens heel goed met elkaar, jullie raken er wel uit! Veel liefs!
Een kort gerookte tot een filter die dan zo gigantish meurt en de filter ook geel is? Want als het alleen een witte filter is dan blowt hij gewoon nog steeds hoor. Ik denk eigenlijk heel eerlijk in deze situatie is het niet zozeer het roken of blowen maar het feit dat hij het achterhoud en er kennelijk enorm veel voor doet om niet betrapt te worden.. Alsof hij een affaire heeft met de peuk of wiet.. Ik vind dat gedrag eerlijk gezegd veel zorgelijker. Ik zou mezelf dan ook eerlijk afvragen als dit een probleem blijft en zijn lengtes worden steeds groter om het voor jou te verbergen of je dan wel bij die persoon wil blijven want kennelijk is hij wel veranderd dan de persoon wie hij eerst was toen je er in het begin samen mee was. Mijn vertrouwen zou gewoon geschaad zijn en ik zou hem duidelijk maken hey hallo mij neem je niet in de zeik ik weet dondergoed dat je nog steeds rookt. Kijk toen ik in mijn tiener jaren ging roken heb ik dat uiteraard niet gelijk op tafel gegooit thuis en dat was niet om dat ik bang was dat ze boos gingen worden misschien in die tijd speelde dat ook wel een rol maar ik wist dat ze teleurgesteld in mij zouden zijn want ze hebben mij anders dan dat opgevoed. Mijn oma'tje heeft het nog langer niet geweten maar daar ging ik dan ook niet even een rondje bij lopen en dan maar stiekem gaan roken, uit respect rookte ik gewoon niet bij haar in de buurt al was dat een hele ochtend en middag/avond lang als we ergens heen gingen. Uiteindelijk is ze erachter gekomen dat ik had geblowt en in die tijd rookte ik echt heel veel peuken maar ik blowde echt nauwlijks en toen ze mij daar mee confronteerde heb ik het haar ook gewoon eerlijk verteld en ook al was ze het daar niet mee eens ik ben daar later verder altijd gewoon eerlijk om geweest en ik vind daar gaat het om. Ben gewoon eerlijk en als hij gewoon eerlijk tegen jou kan zijn dan kun je hem tenminste helpen en jezelf als hij niet geholpen wil worden en liever rookt dan voor jou kiest in dit geval dan kan jij besluiten wat je vanuit daar dan wil gaan doen. Maar ik vind nu kiest hij voor jou want kennelijk wil hij het toch allebei. Snapje je een beetje wat ik bedoel?
Bedankt, we moeten inderdaad maar eens heel goed gaan praten. Misschien zit er toch meer achter dan hij zelf zegt..
Als mijn partner mij dingen zou gaan verbieden zou ik er al snel klaar mee zijn,je mag blij zijn dat ie nog zo reageert ikzelf stak bij wijze van gelijk 3 sigaretten tegelijk in mijn mond (en ik vind roken echt heel smerig). Nee dat je er niet blij mee bent snap ik en dat kun je hem ook op een normale manier laten weten,maar verbieden,sorry maar ik neem aan dat je beide volwassen bent..
Neenee, het was een opgerookte sigaret. Was volledig geel getrokken. Waarom duidt een witte filter dan op blowen? Sorry, maar ik ken daar niks van hoor .
Witte filter zonder tabak is om de tabak te gebruiken in het rollen van een joint! Daarom een opgerookte stomp in je jaszak duwen is echt ranzig! Dat deed ik alleen in London tot ik de eerste de beste prullebak kon vinden omdat onze leraren ons wijs hadden gemaakt als je het daar op de grond gooit dan krijg je direct een boete van 380 pond haha maar nee das echt echt echt heeeel smerig! Maarja zoals ik al zei ga met hem praten dat hij iig er gewoon eerlijk over moeten zijn en als hij dan echt niet wil stoppen kan jij je eigen keuzes maken. Ik hoop iig dat je hem gewoon een goeie schup onder ze kont kan geven en dat het goedkomt. Het zou zonde voor hemzelf zijn als hij nu niet stopt met de tijd word het alleen maar lastiger!