Wanneer een filter nog wit is (dus de sigaret is niet opgerookt), dan is de tabak waarschijnlijk gebruikt voor het maken van een joint. Vandaar. De sigaret is gerookt, dus dat heeft hij er niet mee gedaan. Rest de vraag natuurlijk waarom hij in hemelsnaam een sigarettenpeuk in zijn broekzak steekt.
Misschien dat hij - als TS niet thuis is of zo - wel eens in de tuin rookt of zo, en dan uiteraard daar geen sporen wilde achterlaten. Uiteraard met de bedoeling het ergens weg te gooien maar vergeten.
Ik kan me voorstellen dat je boos bent en heftig reageert vooral met het oog op een kindje. Als mijn vriend ineens zou gaan roken zou ik het ook niet leuk vinden maar mijn reactie zou niet dezelfde zijn als die van jou. Het is niet goed voor zijn gezondheid maar als hij wil roken moet hij dat zelf weten. Hij zou precies hetzelfde zeggen maar goed.. daar gaat het niet over. Het liegen of dingen doen achter iemands rug om is echt niet tof. Dat is waar TS ook mee zit zoals ik het begrijp. En tis best gek om ineens uit het niets te beginnen met roken als je nooit gerookt hebt. Ik kan me er niks bij voorstellen maar goed. Als ik kijk naar onze situatie deed mijn vriend er alles aan om alles goed te houden voor een kindje... Haha.. Ik moest er zelf eigenlijk wel om lachen... Hij dronk niet zo heel veel als hij uitging, laptop zo min mogelijk op schoot... Ik hoop dat jullie snel een keer een kindje mogen verwachten want het is echt frustrerend als het niet lukt he. Ik weet er namelijk alles van.
Heb je al eens gevraagd, zonder woedend te worden WAAROM hij blowt en rookt. Misschien is hij daar juist mee begonnen omdat het moeilijk gaan met zwanger worden en alle stress eromheen. Natuurlijk weet hij ook wel dat roken en blowen niet gezond is maar kom op...er zijn ook heel veel stellen zwanger geworden als er wel 1 of 2 roken. Ik vind je reactie erg overdreven over t feit dat hij is begonnen met roken maar vind m niet overdreven als je t hebt over het liegen/verzwijgen. In mijn ogen moet er ook een reden zijn waarom hij dit voor je verzwijgt. Het kan ook zijn dat hij jou niet wil lastig vallen met zijn emoties en kan zich zo even terug trekken met een sigaretje...ik hoop dat je daar ook over na hebt gedacht. Een man is ook een mens met emoties maar deze uiten ze vaak niet door te huilen of te praten dus gebeurt dit op een andere manier.
Hij is een volwassen man en moet doen wat hij wil doen. Tuurlijk mag je aangeven dat je dit niet leuk vindt, maar als hij wil roken dan is dat aan hem.
Heb hier precies hetzelfde gehad.. Ik maakte me zorgen over dat het niet vlug genoeg lukte en kwam er achter dat meneer rookte.. Ik ben ook woedend geworden. Roken, ok, best, het is jouw lichaam, maar liegen daarover? Kom op zeg we waren ruim 10 jaar samen.. En inderdaad ook onze kinderwens. Ik voelde me.. Tja verraden..hij deed ook heel geheimzinnig, maar ja hij stonk ook ontzettend naar rook dus een verassing was het niet. Ik heb hem de huid volgescholden en heb de rest van de middag de halve babydump leeggekocht.. Een week later bleek ik zwanger te zijn We hebben er veel over gepraat, hij baalde van zichzelf dat hij er niet af kon blijven. Dat hij het zo lekker vindt. Zijn ouders roken ook veel en hij heeft dat altijd vies gevonden en nu deed hij het zelf ook. Hij schaamde zich er voor. Mijn man rookt nog steeds, een à twee sigaretjes s avonds.. Ik vind het vies, dat weet ie ook, maar hij is een volwassen vent, die ik zijn eigen pleziertjes gun. Ik zou niet wegrennen.. Maar er rustig over praten, zonder verwijten te maken. Geef gewoon rustig aan dat het liegen je vooral dwars zit. Luister naar hem.. Succes er mee!
Ik kan mij voorstellen dat je beetje geïrriteerd bent geraakt. Maar hij is een volwassen man, dus je kunt hem dit eigenlijk niet verbieden. Ik denk dat hij geheimzinnig doet omdat hij bang is dat er een ruzie of discussie gaat ontstaan...
Jaren geleden kreeg mijn vader ook de keuze. Roken of relatie. Gelukkig heeft die voor t laatste gekozen! Ik zou dit ook doen, ik wil niet meer een roker samen leven! Ik heb er zo'n schijt hekel aan dat dit de relatie toch niet ten goede komt. Als je per se jezelf naar de knoppen wil hebben... Prima... Maar zonder mij. Dus ik snap ts dr reactie wel en ik zou sowieso even een stevig gesprek aangaan.
Ik vind het heel vervelend voor je dat het is gebeurd, maar hier moest ik toch wel even om lachen Zo had ik ook gereageerd... Herkenbaar dus
Ik heb net trouwens een fijn en eerlijk gesprek gehad met m'n vriend. Het was zoals ik dacht.. Had wel niet verwacht dat hij gelijk een sigaret zou gaan opsteken buiten.. Maar er is duidelijk een last van ons beide schouders. En hij heeft me uit zichzelf beloofd dat dit de laatste pak zal zijn. Ik heb gezegd dat ik hem zal steunen en dat we er samen wel uit raken.
Hartstikke fijn! Hopelijk kan hij inderdaad echt stoppen na dit pakje en komen jullie er samen uit zonder verdere leugens of geheimzinnig gedoe. Veel sterkte verder met jullie kinderwens.
Tuurlijk mag hij dat zelf weten, maar als je toch samen die wens hebt en dit verkleind toch zeker de kansen, dan ga je dat toch niet xoen. Ts noemde in een later bericht dat hij als reden gaf dat hij er zin in had.
heb je er wel eens bij stil gestaan dat hij het juist stiekem doet omdat jij er zo laaiend over wordt ... ik snap je kinderwens en gezondsheidsredenen wel...maar je vriend is volwassen en mag dat geheel zelf weten lijkt mij en zou het niet fijn wezen als iemand daar gewoon open en eerlijk over kan zijn zonder (bang te zijn) te worden aangevallen alsof je een moord gepleegd heb..magoed zo zie ik het Lighten up
Naar mijn mening valt haar reactie reuze mee en zeker niet alsof er een moord is gepleegd. Als je een kinderwens hebt en het gaat al niet vanzelf of de kans is heel klein dan wil je er alles aan doen om dat te laten lukken (spreek uit ervaring), dus ook gezond leven. Hij loog er al over voordat VDV het ontdekte en haar reactie gaf. Of het de perfecte reactie is ... Vast niet! Maar niet de oorzaak waarom hij ging roken. Het was een emotionele reactie voortkomend uit een kinderwens, daarbij als je iemand als niet roker leert kennen is dat niet waar je voor gekozen hebt. Daarbij is het in een relatie nog altijd zo dat je rekening met elkaar houd, dat geld voor zowel man als vrouw. In een relatie is het niet 'ieder doet maar waar hij/zij zin in heeft' waar ligt de grens dan in vredesnaam? Natuurlijk moet je elkaar vrijlaten maar dat heeft wel grenzen. En zeker op dit vlak vind ik dat VDV meer dan recht van spreken heeft. Daargelaten of haar reactie juist was! Geeft iedereen hier altijd de juiste reactie??? Denk het niet, ik in ieder geval niet! Als hij ook diezelfde grote kinderwens heeft is het niet terecht te gaan roken als je weet dat dat negatief effect heeft op de kans om een kindje te krijgen. En dat andere rokers succesverhalen (geluk) hebben wil niet zeggen dat dat voor iedereen geld of dat wetenschappelijk onderzoek over de effecten van roken maar onzinverhalen zijn. Maar gelukkig zoals hierboven te lezen is het uitgesproken! Nogmaals succes VDV . Hoop op snel een kindje voor jullie!
Beetje kinderachtig. Snap dat je het niet leuk vind maar om nu hiervoor kwaad weg te gaan. En ja ik blow 1x per jaar ook wel eens op een feestje maar rook niet. Kan dus prima. Stiekem vind ik niet oke. Als ik morgen wil beginnen met roken en kan het betalen maak ik dat zelf uit en niet mijn partner. Wij zijn 9 geleden samen gestopt omdat we wilde stoppen met de pil en hopen nooit meer te roken maar garantie is er nooit. Na 1 jaar stoppen met roken de pil laten staan
Alleen beginpost gelezen. Het eerste wat ik denk is dat je overkomt als zijn moeder, je overdrijft enorm. Het is aan hem zelf of die rookt of niet. Zoals al eerder werd gezegd kan hij zijn begonnen door ontelbare redenen. Niemand begint met roken omdat hij nu eenmaal geld te veel heeft. Ik vind je ook best egoïstisch overkomen omdat het je alleen om de baby wens gaat, je niet afvragend wat er bij hem omgaat. Er zouden juist alarmbellen moeten gaan rinkelen. Je drijft je vriend nu juist in het nauw, waardoor hij dingen kan gaan doen wat hij niet zou doen als hij gewoon zijn ei kwijt kon. Probeer hier over te praten, blijf rustig. Met schelden los je niks op.
Als je een relatie begint met een niet-roker dan verwacht je niet dat die persoon gaat roken. Babywens of niet...rokers mogen dan wel volwassen zijn, ze zijn ook vies en verslaafd. Ik zou meteen wegwezen als ik merkte dat er gerookt werd. Gatsie smerig.