Uiteindelijk is dat natuurlijk waarom het om draait. Gelukkig heeft hij al aangegeven dat hij het begrijpt en heeft hij beloofd ermee te stoppen. Hopelijk is daarmee de kous af voor TS.
Haha die van mij ook! En hij zou er expres nog 1opsteken.. Geen 1 verslaving is goed. Ik drink t liefst heel de dag koffie, ook Slecht.. Verslaving chocolade slecht. Elke verslaving is Slecht voor je.. Maakt niet uit Welke. Die 5 sigaretten die mijn vriend rookt op een dag gun ik hem. Zon drama hier zeg. Dat stuk over longen etc. Ook zon Onzin! Mijn oma nog nooit een sigaret aangeraakt. Zwarte longen, andere opa (dus niet haar man) jaren gerookt. Schone longen.. E. Liep achter op groei, kwam omdat ik rookte, Volgens de gyn, Alleen ik rook niet Niet alles kan je de schuld geven van roken.
Inderdaad! Je bent samen en dat betekent dat je voor dat soort dingen ook samen verantwoordelijk bent.
Dan zou ik samen met hem hulp gaan zoeken.En niet gaan roepen dat ik ertrek ofzo,voor mij echt geen reden om em gelijk het huis uit te zetten of zoiets hoor. Ben getrouwd geweest met een man met een ernstige gok verslaving.En heb een broer die drugsverslaafd is geweest. Mijn ouders en 2 broers roken.Ikzelf gelukkig niet,wel een soort van eetverslaving gehad. Ik kan je dus (heel erg helaas)uit ervaring vertellen dat een rookverslaving niet te vergelijken is met wat voor verslaving dan ook.De gevolgen van o.a een alcohol/gok/drugs verslaving zijn gewoon veel extremer dan van een rookverslaving. (Praat het niet goed want vind het echt smerig.)Ik vind het dan ook maar heel minimaal vergelijkbaar,het stukje verslaafd maar de gevolgen zijn niet te vergelijken. Misschien dat ik al genoeg heb meegemaakt en daarom er zo over denk. In het geval van TS zou ik het echt veel erger vinden dat mijn man blijkbaar niet alles durft te zeggen omdat ik zo heftig reageer.Vind juist dat je alles moet kunnen zetten zonder dat je gelijk veroordeeld word en je juist steun van elkaar krijgt. Gelukkig voor TS hebben ze goed kunnen praten!
Ja, maar mensen, ik vergelijk het niet. Ik weet dat een drugs/alcholverslaving veel erger is, maar dat wil niet zeggen dat een rookverslaving niets voorstelt! (ok, in jullie ogen misschien). Een hele hoop mensen vindt dat ts overdreven reageert omdat zij het roken niet accepteert, maar mijn punt is alleen dat roken blijkbaar niet erg genoeg is? Ik zie het liefst geen enkele verslaving.
Hier een man die ooit gerookt heeft. Toen we mekaar net kenden. Ikzelf heb echt een bloedhekel aan roken, ik heb gezien wat het met mijn opa gedaan heeft. Ik heb hem toen gevraagd of hij zou willen stoppen, dat heeft hij gedaan. Als hij nu stiekem zou roken zou ik werkelijk heel erg vinden. Daar zou hier een flinke ruzie over komen... en ja ook een ultimatum. Het is ook nog eens niet te betalen haha
grappig.. mijn vriend rookte ook. besloten te trouwen, maar.. dan moest hij wel stoppen met roken. als hij ooit weer begint, ben ik ook (even) weg. ik vind het zo vies! hij is ook HET voorbeeld voor onze dochter, en ik wil dat gewoon niet! gelukkig is hij gestopt, zijn gehoest is over en we hebben gewoon super veel geld over eind van de maand! ts, ik vind je reactie niet overdreven, maar ikzelf zou het anders aanpakken
Het was dus toch niet z'n laatste pak. Heeft zelfs staan roken op een familiefeest.. Wat moet ik hier nou mee?
Je kan er werkelijk waar niks aan veranderen. De enige die er wat aan kan veranderen is je vriend. , Onderdruk zetten werkt averechts, dat vermoede had ik van de week al met dit topic. Je kunt met hem praten maar dreigen werkt negen van de tien keer niet. Praten praten en praten, verwijten dreigen niet doen. echt niet. en dat meen ik serieus. Om je doel te bereiken zal je het of moeten accepteren of hem moeten verlaten. Het is super belangrijk voor je en dat snap ik wel. Ik zelfs als roker denkt man waar ben je aan begonnen de informatie liegt er niet om als je rookt. en stoppen is wel te doen maar verdomt lastig. Sterkte.
Een roker kun je niet dwingen om te stoppen want dat werkt niet. Hij moet willen stoppen.. Beter kun je er open en eerlijk over zijn. Dan hoeft hij niet stiekum te doen en weet jij waar je aan toe bent. Geef wel aan waarom je het zo erg vindt dat hij rookt. Bij hem zal het knopje om moeten gaan.. Ik spreek uit ervaring, ben zelf pas net gestopt met roken terwijl mijn vriend al heeeeel lang zeurde dat ik moest stoppen. Toen rookte ik ook vaak stiekum en loog ik tegen hem hierover. Het is erg, het is echt een verslaving.