Hoe merk je dat je bv terug loopt?

Discussion in 'Borstvoeding' started by snippie23, Dec 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    de titel zegt het al!
    de kleine is wel tevreden als ik hem weg leg maar is de laatste tijd heel snel weer wakker.kan het dan zijn dat hij toch niet genoeg binnen krijgt?
    of is misschien iets anders?
    liefs

2. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    hoi!

Lisa is ook snel weer wakker overdag na een voeding.. Soms slaapt ze niet eens. Ze geef dan ook geen hongersignalen. Maar ik heb niet het idee dat ze te weinig binnen krijgt. Als ze honger hebben dan geven ze signalen.. Op handje sabbelen, tongetje uitsteken de hele tijd (bij mij dan), onrustig of huilen (bij mij komt dat maar zelden voor gelukkig:)) Als je kindje geen signalen geeft dan zal je genoeg melk hebben denk ik..

Misschien dat het een fase is? Ik merk hier wel dat ze weer beter en langer gaat slapen overdag nu.. Dus ga hier ook uit van een fase..

Maar ik zeg maar wat he;) Als je je echt zorgen maakt dan zou ik een deskundige voor advies vragen..

3. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    Hij geeft ook geen honger signaal want hij valt dan wel weer in slaap.maar dacht omdat hij zo snel wakker is dat hij misschien te weinig heeft.als hij echt honger heeft valt hij niet weer in slaap.
    het is soms zo moeilijk te zien wat ze willen.

4. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Ik zou me dan niet al te druk maken.. Lisa heeft net ook denk ik 1 uur op de bank naast me gelegen en lopen brabbelen en kijken.. Nu valt ze weer in slaap terwijl ze zo moet eten hahaha.
    (ze had na haar laatste voeding vanochtend ook maar 1 uurtje geslapen..)

5. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    hij lag eerst wel te huilen.maar was dus stil te krijgen .nu heeft hij zo weer2uurgeslapen achter elkaar.

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    ik was laatst bij een lactatiedeskundige en zei dat ik de huiltjes nog niet wist.. Ze zei dat als je baby huilt en je krijgt hem?stil dat het dan geen honger is geweest.. Ze zei ook dat een hongerhuil meestal klinkt als nehh..

7. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    dank je wel:)!
    en inderdaad dat is bij hem vaak nehhh en dan vooral sóchtens hih

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier sliep ze vaak maar eventjes maar 't hoeft idd niet altijd honger te zijn.

9. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Het hangt ook van de leeftijd af wat de hongersignalen zijn heb ik gemerkt, hier sabbelt mevrouw de hele dag op haar handjes maar honger heeft ze dan echt nog niet. En het hongerhuiltje klonk vroeger inderdaad als nehh maar nu is het wehweh :)
    En gaan slapen met honger lukt haar echt niet, als ze 's avonds niet wil slapen is dat altijd de oplossing: meer eten :)

10. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Hier ook een mevrouwtje die alleen maar wil sabbelen op haar handjes:) En iedereen telkens maar zeggen dat ze honger heeft;) Maar is toch echt niet!

11. FemkeV

FemkeV Lid

Dec 28, 2010
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Snippie,

Bij jonge kindjes is het wakker zijn op zich al een hongersignaal. Na een tijdje verandert dit. Al mag je je kindje àltijd aanleggen wanneer het wakker is. De slaapcyclus van een baby verandert na een aantal weken. De cyclus is kort en een kindje heeft soms nog moeite meerdere cycli aan elkaar te plakken. Daardoor kan het al vrij snel weer wakker worden.

Je geeft aan dat je kindje vanzelf weer in slaap valt. Wanneer je kindje tevreden is en alert, voldoende plast en goed groeit is er geen reden om aan te nemen dat het onvoldoende binnen heeft gekregen.

Huilen is overigens een erg laat hongersignaal. Wanneer je kindje huilt van de honger heb je waarschijnlijk al een aantal signalen gemist.

Groetjes Femke

12. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hee snippie :) beetje laat, maar gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!!!

Wakker worden hoeft natuurlijk niet altijd om honger te zijn. In het begin is het weinig meer dan slapen en drinken, maar hoe ouder je kindje wordt, hoe meer hij ook wakker is en gewoon rondkijkt. Of huilt om een andere reden. Of op zijn handjes sabbelt omdat hij zuigbehoefte heeft. Lastig, dat wel.

Als je bang bent dat je voeding terugloopt (na een maand is het allemaal nog bezig om op elkaar afgestemd te raken)... gewoon aanleggen en kijken of hij wil drinken! Het is een kwestie van vraag en aanbod, je maakt melk aan omdat hij drinkt.

13. voorjaar

voorjaar Lid

Aug 10, 2008
    23
    0
    0
    Hallo, lastig he? Inderdaad, je kunt niet teveel aanleggen. Hoe langer je wacht tussen voedingen, hoe minder melk je aanmaakt.
    Meestal duidt sabbelen wel op 'trek'.
    Je merkt dat je melk terug loopt doordat je kindje vaker wil drinken. Door je kind vaak aan te leggen, gaan je borsten weer meer melk maken. Dit zijn 'regeldagen'. Bij mij duurden deze dagen vaak 4 dagen (kan ook langer). Dan legde ik zo vaak mogelijk aan (soms elk uur). Wel vermoeiend, maar dan is het zo weer voor elkaar. Overigens hoeft het niet zo te zijn dat je melk dan terug loopt, maar hoe groter je kindje wordt, hoe meer melk nodig natuurlijk, dus dan moeten je borsten ook meer gaan aanmaken, en daar moeten ze toe aangezet worden (door meer aanleggen).
    Mijn melk liep soms terug doordat ik griep had, of een periode erg weinig sliep.
    Je zult de aankomende maanden waarschijnlijk wel een aantal keren regeldagen hebben.
    Succes en plezier met voeden en je kindje!

Share This Page