Pfff...ik word er zo moedeloos van... Sinds 3 dagen drinkt mijn zoon zijn flessen niet meer leeg. Hij kreeg eerst 5 x 140 cc (water excl. voeding) die gewoon op ging. Nu heb ik zijn flessen al verlaagd naar 5 x 120 cc omdat hij de rest toch niet opdrinkt, maar nu drinkt hij zelfs die 120 cc niet meer op. Vaak laat hij gewoon 30 tot 50 cc voeding staan. Ik heb de hele trukendoos al opengetrokken om het er toch in te krijgen (tussendoor verschonen, even pauzeren voor een boertje en een knuffel, zachte dwang, andere speen, voeding warmer maken dan normaal etc.), maar hij vertikt het gewoon. En dan wel ondeugend naar me lachen met die speen in zijn mond...wat een portret Hij is verder wel helder, alert, vrolijk, en hij heeft geen verhoging. Volgens het CB is 120 cc water excl. voeding voor hem in principe ook genoeg, gezien zijn gewicht, maar dan moet hij die wel opdrinken natuurlijk... Kan dit te maken hebben met het 8 weken sprongetje? En hoe lang duurt zoiets? Wanneer moet ik ermee naar de huisarts? Ik wil natuurlijk niet dat hij ondervoed raakt of zo... Edit moderator: verplaatst naar Voeding -> Flesvoeding
Ik zou het ff aankijken, kan idd goed de 8-wekensprong zijn... Zolang hij goed groeit en vrolijk is, zou ik niet al te vast houden aan hoeveel hij 'moet' hebben. Een weekje even wat minder drinken en groeien is niet zo erg,
Oh ja, hij plast goed (zeker 5 á 6 plasluiers op een dag), maar poepen gaat erg lastig (hij poept wel elke dag). Hij is tijdens de fles altijd aan het persen en aan het wurmen, waardoor hij ook heel onrustig drinkt. Kan het daarmee te maken hebben?
Dat kan natuurlijk ook... maar daar doe je volgens mij niet zoveel aan. Ik zou het even aanzien, als dit blijft, even bespreken op het CB: zij weten wel wat je er dan aan zou kunnen doen.
Oh, ik heb me er nooit zo druk om gemaakt. Als hij vol is is ie vol dacht ik altijd, en als hij goed groeit en poept en plast...geen probleem lijkt mij.
Lars heeft het ook een week gedaan. Hij mag 5x 200 ml, maar dronk maar 5x 100! Hij had er wel genoeg aan, hij wilde gewoon niet meer. Maar in deze week is hij 190 gram gegroeid! Lars duwde ook de speen eruit en was gewoon aan het lachen tijdens het drinken... Ik zou me er niet druk om maken, zo lang hij goed groeit. Gewoon even elke week wegen...
als je Jay voed heeft hij dan ook trek? anders zou je misschien ietjes later de voeding kunnen geven wie weet drinkt hij de flessen dan wel leeg.
Ja, hij heeft in het begin wel trek. Ik probeer hem ook zoveel mogelijk op het oude ritme te voeden, dus om de 3 á 4 uur. Hij komt trouwens zelf ook nooit eerder dan om de 3 uur. De fles van half 8 was net helemáál een drama...meneer heeft welgeteld 20 cc op Zonde van die melk Maar goed, hij heeft vandaag al 5 flessen gehad (hij is ook een beetje ontregeld), dus het is niet zo erg als hij deze overslaat. Dan probeer ik het om een uur of 23.30 weer. Ik lees hier dus dat het vaker voorkomt en dat het waarschijnlijk wel weer bij zal trekken.. let's hope so
Daar heb ik ook aan gedacht. Als hij zometeen weer met zijn mond wagenwijd open aan het bleren is, zal ik er eens naar kijken
pff, net een heel verhaal getypt, krijg ik de melding dat de webpagina niet weergegeven kan worden en nu is m'n hele verhaal weg Naja, kwam erop neer dat ik denk dat het inderdaad een sprongetje is. Mijn dochter vertoont rond sprongetjes ook altijd dit gedrag. En dat is dan ook het enige waaraan wij merken dat ze in een sprongetje zit (knijp in m'n handjes). Maar 't is wel een heel duidelijk signaal bij haar, ze drinkt echt minder, ze speelt met de speen, lijkt iedereen die haar wil laten drinken uit te lachen, of ze begint enorm te brullen. Inmiddels weet ik hoe laat het is als ze zulk gedrag vertoont. En dan pak ik het boek erbij en ja hoor..... Ook nu weer: goh, zit ze in de 19 weken sprong. Grappig, dat zoiets echt blijkt te kloppen, vind ik. Ik zou me dus niet zo'n zorgen maken als hij eens wat laat staan. Het is vast een fase. Oké, ik begrijp je zorg wel hoor, ik vind het ook niet leuk als ik lees dat ze op het kdv 100 cc heeft laten staan, dan denk ik ook: had je nou niet even ietsje langer kunnen proberen? Maar ach, ik weet zelf ook wel dat het af en toe echt niet gaat. Madam is eigenwijs..... Maar als ze echt heel erge honger heeft, laat ze dat echt wel weten hoor. Terwijl ze niet zo is van het schreeuwen om eten, meestal is ze erg afwachtend, vol vertrouwen dat iemand haar wel wat zal geven.
Lullig is dat he, als je verhaal zomaar weg is...(ik doe voor de zekerheid altijd eerst het stukje kopieëren trouwens ) Ik denk inderdaad toch ook aan een sprong... Ik heb het Oei ik groei boek er ook bijgepakt, en ik herken veel van wat daar staat. Heel apart. Vandaag heeft hij alweer beter gegeten, dus hopelijk hebben we het ergste nu achter de rug. [-o< Mama is namelijk bekaf
Hai, Kan zo'n sprong dan ook meer dan twee weken duren. Ik heb hetzelfe met het slechte drinken namelijk nu al twee weken met mijn zoontje. Toen het begon was hij bijna 12 weken oud................de 12 weken sprong dus. Je wordt er moedeloos van. Hij drinkt in het begin goed maar vervolgens begint hij met hoofd te zwaaien, met zijn beentjes en armpjes te zwaaien en met zijn tong met de speen te spelen tot hij de speen er met zijn tong uitduwt. En inderdaad tussendoor lachen. Hij dronk altijd tussen de 150 tot 180 cc per keer en nu mag ik blij zijn als hij 120cc per keer drinkt en dit duurt nu al 2 weken. Veel liefs Nataly
hetzelfde hier.. martijn drinkt zn flesjes ook steeds onrustiger, word er soms kriegel van. en twijfel dan idd ook of hij genoeg binnen krijgt en of hij dan niet na korte tijd honger heeft, vooral omdat het al zo'n vreetzakje is.
Hier hetzelfde verhaal, Charlotte drinkt vandaag amper en gisteren was ze onverzadigbaar, zo lijkt het soms wel. Ik maak me er helemaal niet druk om, zo lang ze goed plast en voldoende poept en alert is, is er niks aan de hand. Ik heb ook dagen dat ik minder honger hebt (al komen die niet vaak voor haha). Bekijk het gewoon van week tot week, het moet natuurlijk niet dagen achter elkaar zo gaan en steeds minder worden, maar af en toe een dag of 2 dagen wat minder drinken is helemaal geen probleem.