Onze Sam is nu 3 weken oud. De eerste 2 weken heb ik BV gegeven,maar dat was een ramp. Hij wou niet en snapte het niet,dus moest met een tepelhoedje voeden. In het begin leek dat wel aardig te gaan,maar dat werd ook langzaamaan een steeds groter drama. Dus ben ik overgestapt naar de fles met FV. Nu weet ik dat ik nog geen ritme van hem kan verwachten,maar op sommige dagen maakt hij er echt een potje van. Dan zit er soms net krap 2 uur tussen een voeding en soms maar 1 1/2 uur. Hij weegt ongeveer 5 kg (ben hem nog niet wezen wegen,dus ga even hier van uit) dus zou in 24 uur 750 ml mogen/moeten hebben. Maar Sam komt uit op rond de 1000. Ik probeer het wel steeds te rekken tussen de voedingen,maar dat pikt hij gewoon niet. Ook wat water ipv gelijk voeding helpt niet, hij heeft gewoon bijna altijd honger. Wat moet ik hiermee? Is dat wel goed dat hij zoveel binnen krijgt?
Misschien voeding voor hongerige baby's proberen? Dat heb je van zowel Friso als Nutrilon. Maar ik zou wel eerst even overleggen met het CB. Succes!
Zeker even contact leggen met het CB misschien mag hij ook wel meer aangezien het een flinke baby is. En dat is natuurlijk veel prettiger als meteen overstappen op andere voeding terwijl dat mss niet nodig is.
Ik heb begrepen dat je maximaal 1 liter kunstvoeding mag geven! En dat er minimaal 2 uur tussen de voeding moet zitten. Ik zou dus even overleggen met het CB, want misschien dat je beter voeding voor hongerige baby´s kan geven?
Bedankt voor jullie adviezen. Heb inderdaad CB even gebeld en ben maar begonnen met forte voor hongerige baby's. Ik hoop dat dit gaat werken! Hoe snel zou je hier verschil in moeten gaan merken? Meteen?
In pricipe wel, Jelle is ook vrij snel overgegaan op Forte, en ik wist niet wat me overkwam! Gelijk bij de eerste fles sliep hij zo een uur langer... Hij werd dus toch steeds wakker van de honger, ook al zeiden ze op het CB dat dit niet kon omdat hij al aan zijn max zat..