Hij eet het graag glad!

Discussie in 'Voeding' gestart door ratatosk, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mijn zoontje van net zeven maanden eet sinds een week of vijf bijvoeding. Hij knaagt enthousiast op een stuk brood en gooit het meeste op de grond, eet daarna blij zijn bord pap leeg.

Fruit eet hij meestal wel goed. Ik prak een rijpe peer of een banaan of mango met een vork en hij eet het met smaak op.

Maar dan de groente.
    Ik kook een lekkere verantwoorde biologische wortel voor meneer en wals daar een keer met de staafmixer overheen. Daarna nog een keer naprakken met een vork en gladder krijg ik het niet hoor. Nou dat gezicht! Gisteren met de broccoli al hetzelfde.. Hij moet het gewoon niet! Eergisteren heeft hij wel wat wortel gegeten trouwens maar het ging niet van harte.
    Vandaag werd hij boos op de wortel en ik zag dat hij wel enorme honger had. "Eet het dan!" dacht ik..
    Meneer werd steeds kwader dus heb ik een viermaanden potje bruine bonen opengetrokken en dat slurpte hij zo naar binnen.

Ik heb al geprobeerd om het dus zo fijn mogelijk te maken, ik heb geprobeerd om er een rijstebloempapje doorheen te mengen (dat zit immers ook in die potjes) maar niks helpt. Dat potjesvoer is best zoet maar dat was mijn enorm verantwoorde wortel ook! Ik heb geproefd en hij was echt lekker.
    Dus dan concludeer ik dat hij zijn groenten het liefst superglad wil hebben. Mij best. Dat duurt vast geen 20 jaar. Maar hoe krijg ik mijn hapjes net zo glad als de nutricia hapjes?
    Iemand een tip?

2. adi

adi Niet meer actief

Ik zou het gewoon blijven aanbieden hoor :) jij weet ook dat hij nu nog niks hoeft te eten.
    Potje bonen-appel is gewoon een fruitpotje, als je naar verhoudingen kijkt :))

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ohhh er zit appel bij!! Jemig ik moet toch eens wat beter gaan kijken wat ik in mijn kind stop. Dat wist ik niet eens.

Ik weet inderdaad dat het niet per se hoeft maar mijn borstvoeding is niet bepaald overvloeding. Het ventje groeide de laatste maand steeds minder tot niet dus hij moet wel wat binnenkrijgen. Dat kan ik nog wel opvangen met de pap en het fruit.
    Hij hoeft van mij niet perse een bord vol groenten te eten maar hij heeft wel honger anders 's avonds en 's nachts. Ik heb niet genoeg melk om dat op te vangen en dan komt hij elk uur... de hele nacht. Ik wil hem eigenlijk niet nóg een fles of bord pap geven want dat krijgt hij al twee keer (in plaats van brood).
    En zo modderen we maar weer verder.

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    Ik zou het gewoon blijven aanbieden, en alleen grof prakken zonder staafmixer. Hij is oud genoeg voor iets grovere structuren. Ik denk dat hij gewoon aan de nieuwe structuur moet wennen. Kindjes moeten iets 10 tot 15 keer proeven voordat ze de smaak en structuur echt kennen. Een of twee hapjes per dag is prima, maar ik zou het oefenen niet 'verpesten' door een potje open te trekken.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gewoon aan blijven bieden! Mn zoon eet zn fruit half rapley half geprakt. Groenten eet hij ook wel een stukje rapley aan tafel maar hij heeft wel echt honger. Dus dan pureer ik de groenten met de staafmixer, wat water erdoor, en dan prak ik de aardappel erdoor. Wel fijn, niet soep-glad. En het gaat er met smaak in!

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier een kidje wat heel lng gepureerd heeft gegeten.. Tot 8/8,5 maand ofzo.
    Ondanks dat ik geprakt en stukjes aanbood snapte hij er geen hol van...
    Nu merk je daar helemAl niks meer van, hij eet alles
    Als t aan hem ligt douwt ie in 1x een halve boterham naar binnen nu..

Ik zou zeggen kijk dus gewoon waar jij en je kindje zoch goed bij voelen.. Wil ie t gepureerd dan doe je dat en probeer je af en toe geprakt
    Het gaat vanzelf over en dan eet ie stukken ;)

Deel Deze Pagina