Hoi hoi! Mijn zoontje is net 1 jaar geworden en op het moment is hij zo moeilijk! Volgens de Oei ik groei app is dit weer zo'n sprongetje waar hij inzit. Ik moet zeggen dat ik deze 'sprong' wel erg lastig vind. Hij loopt nog niet, kan sinds kort kruipen en vind dit natuurlijk helemaal geweldig. Hij wil nu alleen niet meer met zijn eigen speelgoed spelen. Alles wat niet van hem is, is natuurlijk reuze interessant! Dit is opzich geen probleem, maar hij is zo humeurig! Niks is goed, continue huilen, drammen zeuren, driftig worden! En hij wil voortdurend bezig gehouden worden. Dit is natuurlijk niet altijd mogelijk. Ik weet gewoon heel even niet zo goed wat ik met hem aan moet. Mijn vraag is eigenlijk, wie heeft deze fase al gehad en hoe gingen jullie hiermee om?
Wij zitten ook in die fase sinds haar verjaardag, hij gaat nog niet over helaas . Dochter wil alleen mij, de hele dag. Op mij klimmen, knuffelen, op schoot.Ik kan nooit op de bank zitten, dan komt ze naast me staan huilen. Als ik wegloop maakt ze ook drama. Ik probeer dus veel weg te gaan met haar, bijv naar een indoorspeeltuin zodat ze zich kan vermaken en moe wordt. Of bij haar zitten en dan samen spelen. Op die manier komen we er wel doorheen denk ik, het is echt lastig. Dochter is bezig met lopen, doet haar eerste stappen los, dus ik denk dat als ze die ontwikkeling heeft doorgemaakt t allemaal wat rustiger wordt
Ja, dat was hier ook, rond die leeftijd. Hij is nu 18 mnd en het gaat nu wel iets beter (tenzij hij ziek is en dat is nogal vaak . Als ik in de buurt ben, kan hij nu wel zelf rommelen. Dan zit ik er naast de krant te lezen of zo. En als ik in de keuken bezig ben, haalt hij daar gezellig de kastjes leeg. Maar ik stel me er nog steeds op in dat ik in principe niets kan doen als hij wakker is, dan vallen alle beetjes tijd voor het huishouden of mezelf toch weer mee...
Inderdaad ook gehad! Ging los lopen in die tijd, meer klanken maken. Hoe ik ermee om ging? Gefrustreerd Topic geopend ook nog hier. Conclusie: accepteren en er maar in mee gaan. Duurde even voor ik dat deed, haha. En na een week of 6 (ja sorry 6! ) ging het ineens over. Heb er wel 2 weken van kunnen genieten, het is nu weer net zo erg. Het is een fase, het is een fase, het is een fase. Ik probeer haar zo veel mogelijk bezig te houden, lekker naar buiten, dat vindt ze leuk. Boodschappen doen, ergens op visite, speeltuin. En zoals NafNaf al zei: ik hou er rekening mee dat ik nergens aan toe kom als ze wakker is en zorg dat ik alle tijd voor haar heb.
Heb die fase al 2x meegemaakt en kan je weinig tips geven. Hoe er mee om gaan? Gewoon, tanden bijten, zal wel beteren. En dan komen er weer andere fases, haha.
Mijn zoontje zit nu al 4 a 5 maanden in deze fase. Hij was altijd de meest makkelijke baby/dreumes die je je maar kon voorstellen en nu is niks meer goed. Hij is 18 maanden en kan wel lopen als hij eerst tegen iets aan staat, maar verder ook nog niet goed. Hij is gewoon gefrustreerd denk ik en ik moet inderdaad overal bij zitten. Ik ga vaak maar op pad met hem, maar ook met op visite gaan is hij niet leuk. Hij eist mij volledig op. Het zal vanzelf wel over gaan toch. .
Die fases zijn altijd heel lastig. Helaas volgen er nog vele . Voordeel is wel altijd dat je het daarna weer waardeert als je kindje lekker zelf speelt! Ik zou er maar gewoon even in meegaan voor zover je dat kunt en maar even flink op de tenen lopen. Hopelijk is het met een week of 2 a 3 weer totaal anders.
Ons zoontje kan al maanden niet meer echt zelf spelen. Sinds hij 1 is kun je niet veel meer doen zodra hij wakker is. Zal vast overgaan zodra hij minder bezig is met ontdekken en zijn grenzen verkennen. Dus van mij niet heel positief nieuws .
Mijn zoon heeft ook meerdere van dit soort fases gehad. Gek werden wij ervan! Ik had soms gewoon niet eens zin in de dag. Wéér een hele dag humeurig, jengelig gedrag blehhhh. Ik ging op dergelijke dagen altijd veel op pad. Wandelen, fietsen, boodschappen, op visite etc etc. Maar.......goed nieuws......mijn zoon is al weken (misschien wel een maand of 2/3) zó superlief! Hij vermaakt zichzelf, luisterd goed, is gezellig. Het is écht genieten. Ik weet niet wat ik mee maak joh! Volgens mij komt het vnl omdat ie steeds meer begint te praten. Er is veel minder frustratie. Het komt echt wel goed. Maar soms moet je er even op wachten. Succes!