Hij gaat niet slapen 's avonds.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sterre82, 12 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    De titel zegt het al.. onze zoon weigert te gaan slapen na de laatste voeding.
    Overdag hebben we een aardig ritme. Voeden, spelen en slapen. Ik leg hem ook wakker in bed en hij gaat ook zelfs slapen. De hele dag is er niks aan de hand, is hij super lief en huilt hij zo goed als niks. Na de voeding rond etenstijd begint hij al wat tegen te sputteren. Hij slaapt dan nog maar een half uurtje en dan is het afgelopen met de pret. De hele avond is hij onrustig, huilen en wilt veel drinken. Als we hem op een gegeven moment in bedje leggen schreeuwt hij alles bij elkaar en weigert gewoon te gaan slapen. Terwijl hij wel hartstikke moe is.

We hebben nu al van alles geprobeerd. Wakker in bed leggen, slapend in bed leggen, zo laat mogelijk na een voeding, vroeg op de avond...
    Hij houdt ons soms tot 00.30u of 01.00u wakker. Als hij dan eindelijk slaapt, slaapt hij gewoon goed. Maar de nachten worden (met nachtvoeding erbij) wel erg kort voor ons. Mijn vriend moet natuurlijk wel gewoon gaan werken en ik moet opstaan voor onze andere zoon.

We hebben hem al in een puckababy maar het lijkt voor hem niet te werken. Het lijkt soms wel het tegenovergestelde te doen.. hij wordt alleen maar bozer als hij 'niks' kan. Maar ook hier is het vreemd dat hij er overdag wel goed in slaapt en er 's avonds een probleem mee lijkt te hebben.

Wat zouden we hier nou mee kunnen doen?

2. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Hier t zelfde maar dan met een kindje van 20 maanden...zwaar he...

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Herkenbaar hoor! Clusteren wordt dat genoemd en is vaak de eerste 3 maanden zo.
    Hier klopte dat precies. Met 4 maanden was het gebeurd en sliep ze vanaf 19u de nacht al grotendeels door.

4. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

onze zoon doet dat ook regelmatig, zowel overdag als s'avonds.
    ik trek me niks aan van de adviezen om hem te laten huilen, maar pak hem wanneer ik merk dat het niks wordt.
    ga dan met hem op een stoel in zijn kamertje zitten en praat niet met hem en maak verder ook geen contact.
    hou hem lekker tegen mij aan, afhankelijk van hoe wild/druk hij is hou ik hem echt vast. op den duur geeft hij zich over en gaat lekker slapen. soms zijn we een half uur/45 min ermee bezig maar dan slaapt hij de rest van de nacht ook door.

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Heel herkenbaar hoor. Tobin heeft dat ook een hele tijd gehad. Eigenlijk slaapt hij pas sinds deze week 's avonds in zijn bedje. Daarvoor was het echt krijsen alsof hij geslacht werd. Hij sliep ook niet als hij bij 1 van ons lag, maar wat bij hem erg goed werkte was hem gewoon in de woonkamer in de kinderwagen leggen en die heen en weer rijden. Daar werd hij heerlijk rustig van en viel dan vanzelf in slaap.

Het is trouwens heel normaal dat baby'tje 's avonds onrustig zijn. Op die manier verwerken ze de dag en dat gaat (helaas) vaak gepaard met (veel) huilen.

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Bedankt voor jullie antwoorden!

Red: Hij clusterd inderdaad heel veel 's avonds en dat vind ik ook niet zo erg maar het niet slapen.. dat is vervelend.

Robijntje: Heb ik ook al gedaan, bij hem blijven tot hij slaapt maar zodra ik de deur achter me dicht trek is het weer brullen.

Mermaid: Onze oudste zoon moest ook echt even stoom afblazen 's avonds dus dat waren we wel gewend maar die ging na de laatste fles wel slapen haha.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier lag ze bij ons op schoot te slapen (hazeslaapjes) en dan vaak drinken. Soms lag ze even in de kinderwagen. De avonden dat ze in haar wiegje lag, kan ik op 1 hand tellen, dat was meestal geen succes. Mij gaf het meer ergenis als ik steeds heen en weer moest lopen en haar weer paken, dan dat ze gewoon bij me lag.
    Al was het heerlijk toen ze de avonden wel ging slapen, weer even de avond voor jezelf.
    Hier regelde ze het zelf. Zo rond 3 maanden was de onrust aardig weg en speelde ze hier wat op een kleed. Rond 21u werd ze dan moe en ging ze in bad/wassen en op bed.
    Vanaf 4 maanden was 't na 19u gebeurd.

Wat wij wel deden was standaard om 21.30u naar boven, douchen met papa, voeding bij ons in bed en daarna slapen.
    Zo sliepen wij altijd rond 23u en dit werkte bij ons erg goed.
    Clusteren begon hier vanaf 19u maar ook wel dagen dat ze om 5u al onrustig werd.

8. mama van sem

mama van sem Actief lid

10 mrt 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar! Onze kleine man was dan ook altijd onrustig.
    Heel veel huilen en uren achter elkaar wakker.
    Ik heb hem in die periode maar gewoon lekker vastgehouden.
    Het werd vanzelf beter, maar ontzettend slopend.
    Wat waren we blij toen onze avonden weer terug kwamen!

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Tycho heeft dat ook altjd gedaan. Huilen en nog eens huilen tussen 19 en 22 uur meestal. Maar als ik hem dan lekker bij me nam en hem op mijn buik/borst in slaap liet vallen dan was het goed. Ik moest hem dan niet in zn eigen bedje proberen te leggen want dan was het weer mis. Dat is indd na 3 maanden weer over gegaan. Nu slaapt hij van 18:30 tot de volgende dag 7-8 uur. En soms mis ik het nog weleens dat hij bij mij in slaap valt!

Ik heb Tycho 1x geprobeerd te laten huilen want volgens iedereen is dat normaal bij kleine baby's ... Na 3minuten wilde ik al naar boven om hem te halen en hem lekker bij me te nemen maar nee laat hem nou even gaan... Ik denk dat ik nog 3 minuten gewacht heb en heb toen lekker Tycho bij me genomen en hij is heerlijk in slaap gevallen bij me!

Hij heeft de mamma warmte gewoon nog even nodig. Nou prima dan toch? Het vergt indd wel energie want het is zeker vermoeiend maar ik kon ook zo rusig worden van het feit dat hij zo heerlijk op mn borst lag te slapen. En heel stiekem ben ik soms ook weleens in slaap gesukkeld als hij bij me lag hihihi.

Ik zou zeggen gewoon lekker bij je nemen, laten drinken en het gaat vanzelf weer helemaal goed komen!xxx

10. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Probeer eens liggend in jullie bed te voeden, na het voeden op de zij te laten liggen, lekker dicht tegen jou aan en evt speentje geven. Evt. zachtjes over het voorhoofdje aaien.

Deel Deze Pagina