Mijn kleine hummeltje (die over een paar uurtjes 1 jaar wordt, snif snif) wordt regelmatig tussen het slapen door 's avonds - en helaas ook 's nachts - wakker. Hij heeft dan een slechte droom gehad of moest hoesten of ik heb eigenlijk geen idee waarom hij doet wat hij doet, waarbij hij gewoon weer verder zou kunnen slapen... Ware het niet dat hij rechtop in bed gaat zitten. En dan gaat hij rechtop zitten huilen dat hij graag wil gaan liggen. Dan gaat hij steeds harder huilen totdat er een papa of mama komt die hem een speen in zijn mond stopt en neerlegt. Dan slaapt hij weer zo'n anderhalf uur verder tot het volgende moment. Als we niet komen dan valt hij met zijn hoofd tegen de spijlen van het bed aan - BAM - en dan huilt hij véél harder en is hij uiteraard veel moeilijker in slaap te krijgen. Wanneer we niet op komen dagen huilt hij steeds harder (bovendien vind ik dat zielig). Maar ik begin het langzamerhand ook wel zielig te vinden om vanaf 21:00 elke anderhalf uur een speen er in te stoppen terwijl hij dat in principe prima zelf kan, even over zijn bol te aaien, neer te leggen en weer verder te slapen. Ik heb verdikkie ook slaap nodig Ik heb al geprobeerd om het uiteinde van zijn slaapzak vast te leggen onder aan het matras; maar hij draait graag (ene keer zijligging, andere keer rug of buik) en dan wordt hij daar weer wakker van want dan ligt hij niet prettig. Wat redelijk helpt is een nachtlampje aan, waarbij we de anderhalf uur kunnen rekken tot twee uurtjes - totdat wij gaan slapen, want we slapen op dezelfde kamer en mijn partner vind dat het nachtlampje uit moet (ik heb geen bezwaar - ik heb toch mijn ogen dicht als ik slaap ). Maar goed... Daar gaat het niet om. Tips/adviezen wat betreft het rechtop gaan zitten in bed? Of moet ik mij niet aanstellen en gewoon 'het-is-een-fase' blijven roepen omdat het vanzelf over gaat?
Nu ik erover nadenk; ik kom altijd bij zijn bedje en tref hem daar huilend & rechtop zittend aan. Misschien gaat hij wel rechtop zitten tijdens het slapen en weet hij niet meer hoe hij moet gaan liggen. Hij draait en doet zoveel.... Soms slaapt hij op zijn buik, op zijn knieën met zijn billen al omhoog Hij maakt gewoon veel te weinig slaap zo en dat merk ik wel overdag aan zijn humeur.
Hier het zelfde Joycey. Al een beetje tijd. Ik heb me er voorlopig bij neergelegd. Zoontje lijkt dan inderdaad nog te slapen en het nodig te hebben dat ik even kom om hem weer toe te stoppen. Begon hier met de 9 maanden sprong. Is en tijdje beter geweest en nu hij weer volop aan het springen is lijkt het weer volop terug te zijn. Ik hoop op de het is een fase. Alvast gefeliciteerd met je mannetje! Hier kijk ik de klok ook smekend aan of de uurtjes iets langzamer mogen naar morgen.
Dank je wel!!! Nou, ik heb hem rond 8 uur in bed gelegd (met hetzelfde avondritueel als elke andere avond) en ben nu net voor een vierde keer geweest. Ik heb morgen rijexamen; dattie het mij vannacht alsjeblieft even bespaart!!! Wowzers... Ik vind het zo zielig VOOR MEZELF!
Kun je vriend lief er niet sturen om te lopen vanavond? Kan me voorstellen dat je wat slaap wilt pakken vanavond Is hier echt sprongetjes gedrag. Nog 11 dagen verteld mijn schema.
Alstie lief was wel, dat issie niet (Hij moet om 6 uur opstaan en ik kan volgens hem blijven liggen tot half 9 als ik dat zou willen - de baby is om half 7 wakker dus ik weet niet hoe hij zich dat verder voorstelt.... )
Hier hadden wij ook die fase, ik sliep een keer op zijn kamer en toen zag ik hem zittend slapen echt zielig zag dat eruit. Wij zijn er toch elke keer heen gegaan om hem goed te leggen (op een gegeven moment ging hij snachts ook staan) gelukkig hebben ze uiteindelijk zelf door hoe ze weer moeten gaan liggen.
Mijn partner en ik hebben vannacht afgesproken om ieders een beurt te nemen. Om kwart voor zes was de baby klaar wakker. Mja, gelukkig blijkt mijn kerel toch liever te zijn dan ik dacht maar hebben we allebei een rotnacht gehad Ik wilde dat we de fase al voorbij waren.
Zo herkenbaar! Meestal is het bij ons een keer of 3 per nacht.. Nu al 2 nachten dat we er een keer of 10 uit moeten om hem neer te leggen Hij zit dan inderdaad, en als we hem neerleggen en weer toedekken slaapt hij ook gelijk weer verder, het is wel slopend hoor zo vaak eruit snachts
Ja onwijs vervelend. En nu heeft hij natuurlijk ook alles tegelijk. Hij is a. verkouden, b. heeft tandjes/kiezen die doorkomen en c. gaat gewoon telkens rechtop zitten. Onwijs vervelend, mja, je doet er weinig aan maak ik op uit jullie reacties. Vastleggen vind ik niet veilig en kan nooit lekker liggen.
jeetje, pittige nachten voor jullie... is het niet mogelijk om hem op een andere kamer neer te leggen in de nacht? misschien dat hij ook wakker word van jullie geluiden? dan kan het nachtlampje aanblijven en is het misschien stiller om hem heen? geen idee of het mogelijk is of werkt maar misschien het proberen waard