Onze zoon van 20 maanden wordt steeds vroeger wakker. Het is geen sprongetje want het duurt nu al maanden, en verder vertoont hij geen 'sprongetjesgedrag'. Het lijkt nu echt de gewoonte te worden om rond (gemiddeld) zes uur wakker te zijn. Vanmorgen was het 5 uur. Pff dat houd ik niet vol hoor. We hebben het volgende al geprobeerd: - De nijntjesslaaptrainer. Dit werkt niet want soms sliep hij wel langer waardoor ik vanaf 6 uur lag te wachten of ik de wekker weg moest halen of niet. Verder tikt dat ding de hele nacht. - Fles geven. - Middagslaapje overslaan en vervroegen: We hebben hem gisteren van 10-12 naar bed gedaan in de hoop dat hij dan 's avonds meer slaap zou hebben. Niet dus. Overslaan lijkt me gewoon echt nog niet haalbaar. - Laten huilen. Hij stopt op een gegeven moment wel, maar blijft wakker. - Kamer is donker. Ik heb de kachel al eens aangezet. Het ligt niet aan geluid, want hij is al op een tijdstip wakker, dat er nog niet eens geluid is. Hij is ook gewoon echt klaarwakker, enthousiast om de dag te beginnen. Iemand tips of hetzelfde meegemaakt???
Tja, tip is gewoon meegaan. Onze zoon is ook uiterlijk om 6 uur wakker en echt klaar om de dag te beginnen. Als hij wakker wordt wil hij eruit... Dus ja dat doen we dan maar! Hij heeft enorm veel energie en is de hele dag door vrolijk, dus blijkbaar heeft hij weinig slaap nodig... Tips a la de dag begint pas om 6 kon ik persoonlijk niet veel mee. Als we hem namelijk laten begint hij met huilen wat uiteindelijk overgaat in hysterisch gekrijs... En dan is hij dus niet meer vrolijk....