niks kunnen doen als mijn zoon in de buurt is.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door geertje1987, 6 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geertje1987

geertje1987 Actief lid

24 nov 2008
    158
    0
    0
    veendam
    hey

ik weet niet of er meer zijn die het herkennen. er word elke keer gezegt dat mijn zoon erg extreem is. ik hoop niet dat het zo is en dat er meer zo zijn.

Ik moet het huishouden, dat kan niet. Mijn zoon doet dan dingen wat niet mag of gaat schreeuwen dat hij de stofzuiger wil, maar samen stofzuigen wil hij niet.
    de telefoon gaat, hij wil het pakken. hij rent erheen. Als ik het af wil pakken gooit hij het op de grond of trekt de snoer eruit.
    Als ik bezig ben met bellen, gaat hij alles doen wat niet mag, de televisie aan en uit, dvdspeler open en dicht en er dvds in stoppen, een stoel pakken om van alles wat niet van hem is te pakken of gaat schreeuwen.

enz, enz, enz, enz

Het is duidelijk negatieve aandacht trekken. Gewoon negeren, soms kan dat niet als hij dingen kapot maakt. de strafstoel helpt wel soms.

meer moeders met dit probleem?

2. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Klinkt enorm als peuterpubertijd :) Daar wordt je niet blij van, maar het hoort er wat betreft ontwikkeling helemaal bij!

Misschien helpt als je je kindje complimentjes geeft als hij het wel goed doet, dan belonen in de vorm van samen spelen etc. Dit ook doen op andere momenten zodat hij aandacht krijgt die hij nodig heeft op een positieve manier.
    Misschien is het een idee als je je zoontje dingen laat doen, geef hem opdrachtjes zodat je hem de hemel in kunt prijzen. Misschien kan hij zichzelf moeilijk vermaken en vindt hij het fijn als je iets aanbiedt.
    En consequent blijven op deze leeftijd. Als het nee is, dan ook iedere keer nee!

En probeer wangedrag te voorkomen. Ruim dvd's etc op en zet zoveel mogelijk dingen weg waar hij wangedrag mee vertoond. Veel succes, het gaat voorbij, maar het kan even duren!

3. Dushi

Dushi Niet meer actief

Zo, da's nog best lastig. Mijn dochtertje moet nog 6 maanden, voordat ze die leeftijd heeft. Maar zoals gezegd: goed gedrag belonen.

Ook helpt het om je kindje te melden wat je gaat doen en dan een soort van akkoord vragen en aangeven dat hij/zij even zelf moet gaan spelen. Daarna gaan jullie dan weer wat leuks doen.

Proberen altijd rustig te blijven.

O ja, ik realiseer me ook dat wij veel beter tegen omgevinggeluiden kunnen dan die kleintjes. Zo zet ik als we gaan stofzuigen altijd de radio uit, deur bij de wasmachine dicht. Vooralsnog gaat het hier goed en is ze interessant aan het doen door achter de stofzuiger aan te lopen.....

4. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij hebben het ook hoor, ik vind het niet extreem, hoort er helaas gewoon bij... stug volhouden!

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame heeft dit nog steeds en ze is nu 2

als ik aan het stofzuigen ben wil zij ook dan geef ik de stofzuiger aan haar en ga ik wat anders doen

zo gauw ze iets doet wat niet mag van mij zoals de dvd speler zitten enz gaat ze op der straf plek op de trap
    moet zeggen dat het al een stuk beter is hier

je moet wel vol houden

6. geertje1987

geertje1987 Actief lid

24 nov 2008
    158
    0
    0
    veendam
    het lijkt ook net zo dat ik klaag, maar ik heb ook heel vele geweldige momenten. hij is ook heel lief en ik geef ook veel complimentjes als hij het goed doet en we spelen ook veel samen. Het gaat echt om bepaalde momenten, maar dan is het ook heel erg.

Ik vroeg me dat ook af, omdat mijn moeder hem vergelijkt met andere kinderen, ze zegt dat ze hem extreem vind. bijna ADHD of PDDNOS. het lijkt daar helemaal niet op. hij is niet in zichzelf gekeerd en ook kan hij wel samenspelen.

Het gaat wel al beter nu ik de strafstoel gebruik als hij iets doet wat niet mag. Ookal ruim ik de dvds op, toch pakt hij een stoel om ze te pakken. we hebben alles in huis opgeruimd hihi.

ik laat hem ook wel dingetjes doen zoals hij wil de tafel schoonmaken, dat mag wel of ik geef hem de placemats voor om op de tafel te leggen. hij doet dat heel keurig. echte schat dan.

Ik hoop dat het straks wel beter zal gaan, het heeft tijd nodig.

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Joh, hij heeft misschien gewoon wat meer duidelijkheid of structuur nodig. Niks van aantrekken als er gesmeten wordt met termen als ADHD of PDD-NOS. Daar wordt alles tegenwoordig op gegooid.

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Waarom laat je hem niet helpen?
    Als jij aan het stoffen bent, geef hem ook een stofdoek, koop zo'n klein zacht bezempje.. Samen schoonmaken dus. Maak er iets leuks van.

En anders smiddags tijdens zijn middagdutje als hij dat nog doet.
    Zou wel consequent blijven, jij bepaald wat en wanneer er iets gebeurd en niet je zoontje.

Succes ermee

9. mama33

mama33 Actief lid

11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    heel herkenbaar! Gaat ook weer over hoor. Onze middelste is ook zo'n heerlijke banjer! Heb hem regelmatig in de hoek of op de gang gezet. Merk dat het echt minder begint te worden en hij wordt echt rustiger. Gewoon de leeftijd! Hoort erbij!

10. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Hier hetzelfde ons zoontje van 13 maanden laat mij ook absoluut niet het huishouden doen
    Zodra hy zijn middagdutje doet dan probeer ik maar zoveel mogenlijk te doen en als mijn man thuis is dan ga ik verder met de rest want anders lukt het echt niet.

11. geertje1987

geertje1987 Actief lid

24 nov 2008
    158
    0
    0
    veendam
    ja precies ja. het gaat veel makkelijker als ze even een middagdutje doen of als onze mannen thuis zijn. Mijn man gaat dan juist bezig met onze zoon, soms naar buiten toe, zodat ik kan dwijlen. Als hij er niet is, moet het soms ook nog erbij als mijn zoon in de avond op ligt. Dat moet eigenlijk niet, want de avond is de rustperiode voor de meeste ouders, voor mij wel tenminste.

Deel Deze Pagina