Dames, Ik heb het niet meer echt naar mijn zin op mijn werk. Het is onregelmatig (ma-zo;vroeg-dag-avond-nacht) en dat bevalt me niet meer zo. Ik heb nu een zoontje, die naar de kinderdagopvang gaat op vaste dagen. Het is dus een heel geregel dat allemaal rond te krijgen. (continue ruilen met collega's bv) Daarbij komt nog kijken dat het werk ook niet zo leuk meer is en dat het me enkele reis 1 uur heen kost en 1 uur terug. Ik werk daar nu 8 jaar en heb een vast contract. Het lijkt mee heerlijk gewoon eens de weekenden en feestdagen vrij te zijn, en die met mijn gezinnetje door te brengen. Straks als mijn zoontje wat groter is, lekker op stap met zijn drietjes. Mijn man werkt gewoon ma-vr. Ik zou graag iets dicht bij huis, op vaste dagen in de week gaan zoeken, maar... Het maakt me niet zoveel uit wat ik ga doen. Ik sta overal voor open en wil veel leren, maar momenteel liggen de banen niet voor het oprapen. En meestal krijg je dan een jaarcontract. Wat nou als dat jaarcontract niet verlegd wordt? En stel dan ik niet snel iets anders kan vinden, krijg je dan wel een uitkering ofzo? Ik vind het maar eng om de stap te nemen.... Wie heeft tips....
Ja als je contract niet word verlengd krijg je een uitkering, vrij lang aangezien je 8 jaar gewerkt hebt. Ik zou zeggen, zoek wat leuks. De huidige crisis zal in januari denk ik wel keren en dan zit je of je nou een 6 maanden of 12 maanden contract hebt, wel veilig denk ik. Wat zou je dan willen doen? In bepaalde sectoren is er altijd wel werk.