Nee, dat klopt: ondanks de vaccinaties kun je het nog steeds krijgen en als je de vaccinaties nog niet hebt afgerond, is je kind niet (voldoende) beschermd. Vandaar dat een maand eerder starten met het RVP als er kinkhoest heerst, ook weinig zinvol is... Het beste is echt je kind weg te houden van mensen die kinkhoest hebben. @TS: ik snap de AB-kuur ook niet helemaal hoor! Het is bekend dat het in latere stadia van kinkhoest vrijwel niets helpt, en de AB helpen wel je hele darmflora naar de knoppen. Daarmee krijgt je immuunsysteem een ongelovelijke optater en word je juist vatbaarder voor allerlei andere ongein dus. Zeker bij een kind dat al kwetsbaar is, zou je dus liever geen AB geven als bekend is dat dat toch niks zal helpen. Dan zou je veel liever iets doen om die slijmvorming tegen te gaan, zodat je kind daar minder last van heeft. Helpen om de ziekte zo goed mogelijk te doorstaan is dan echt veel zinvoller dan AB te gaan geven
Mijn hele gezin had kinkhoest (vastgesteld dmv bloedtest) toen ik 34 wkn zwanger was. allemaal ab gekregen om niet besmettelijk te zijn voor onze baby. bevallen met 40 wkn en t heerste nog wel in de omgeving. Ze krijgt bv en heeft tot nu toe de andere griepjes en dingen die in t gezin rondgaan ook niet opgelopen ! Het werkt blijkbaar wel, we hebben een nare buikgriep gehad, maar Eva niet dankzij de bv ;D (Overigens ook geen vaccinaties gekregen maar das een ander topic) Quinten, hoop dat je kindje echt in de laatste fase zit en het snel beter gaat, je kan zo weinig doen hiertegen behalve rust, en rechtop houden tijdens een hoestbui...beterschap En tegen de bijwerkingen van een ab kuur kan je hem probiotica ( zoals kefir, actimel enzo) geven, ter ondersteuning voor zn darmflora