Hij heeft zn speen weggegooid! Tips gevraagd :D

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Luuz, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Lenn heeft 2 speentjes. Hij raakt er nog weleens één kwijt, dus altijd een reserve. Nu had hij die reservespeen gekregen vanmiddag toen hij op de bank lag. Maar net heeft hij zijn eigen eerste speen terug gevonden, maar zag dat er een scheur in zat. Dus gezegd dat die maar weg moest.

Wat doet die aap; gooit de tweede speen er ook bij in. Is ook stuk zei hij:cool: Hij wil 'm ook niet terug, de spenen moesten beide in de prullenbak. Toen ik zei dat hij dan vanavond zonder moest slapen zei hij eigenlijk weinig.

Maar ik durf te wedden dat hij absoluut niet wil slapen zonder speen. We zijn m al eens kwijt geweest toen we nog geen extra speen hadden, nou draaaaama die avond en nacht.

Iemand tips om het wat makkelijker te maken of is het even doorzetten en de avond/nacht door zien te komen met een huilende peuter?
    Want nu ze beide in de prullenbak liggen pak ik de kans met beide handen aan om helemaal geen speen meer te kopen, al gebruikte hij m alleen met slapen.

Hoe hebben jullie dat gedaan?

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    beloof hem een kadoo voor in de ochtend? zoontje was wel door mama voorbereid vr die dag en huilde helemaal niets. in de ochtend waren er kadoos voor hem klaar!
    ik zou als ik jou was zou ik ni meer n speen kopen. misschien heb je n paar slechte nachten; maar het kan ook enorm meevallen zoals hier, maar dan heb je die speen niet meer. het is toch geweldig van je kindje!

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik ga maar van het ergste uit, dan kan het alleen maar meevallen haha.
    Ik heb er nog maar niet teveel over gezegd. Hij vraagt er ook nog niet om dus ga m niet wijzer maken dan ie al is.
    En een cadeau halen gaat m niet meer worden op dit tijdstip, plus daarbij; hij is volgende week jarig dus dam krijgt ie al genoeg :D

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Bij mijn zoon ging het meteen goed, vanaf nacht 1 toen hij de speen had weg gegooid. Had dit nooit gedacht. Hij gooide de speen ook uit zichzelf weg... en heeft er nooit meer naar getaald, vanaf nacht 1 zonder speen geslapen en er nooit weer naar gevraagd ;) heb hem wel beloond met een cadeautje hiervoor :)

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn zoontjes speen was 2 maanden geleden stuk gegaan. Eerste avond 5 min wat huilen, middag er na ook en avond nog mopperen en toen niks meer. Even doorzetten!

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ga zeker nog een kleinigheidje halen maar dst lukt maandag pas. Hij ligt nu op bed maar kan niet in slaap komen. Friemelt en wrijft in zijn handjes.
    Hij begon daarstraks ineens te vertellen dat hij al een grote jingen wordt want hij is bijna jarig :D 'en grote jongens plassen op het potje mama'. Maar ook dat hij een beetje bang is. Morgen vragen we dus of de juf hem wil helpen. Hij wil heel graag plassen maar vind het eng zonder luier, echt sneu.

Vanmorgen had ik een gesprek op school en mn man moet even tekenen en dan is ie ingeschreven.

Hij wordt zo groot! En dan wil hij én zonder speen én plassen.
    Niks an:D

7. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Bij mijn dochter ging het 2 maandjes geleden ook meteen goed.
    Van een super speen verslaafde ineens speentje de vuilnisbak in.
    Had het ook nooit verwacht.
    Ook een cadeau beloofd en de volgende dag samen gekocht.

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou nu ook proberen door te zetten.
    Zeker nu hij zelf zo bewust bezig is met een 'grote jongen' worden (niet leuk he, gaat veel te snel!)!!
    Als hij nou toch naar zijn speentje blijft vragen kun je toch terug verwijzen naar het feit dat hij hem zelf weg heeft gegooid en een grote jongen is...

Heb je niet een kleiner kadootje wat eigenlijk voor z'n verjaardag bedoelt was, maar je dan toch morgenvroeg kan geven ter beloning??

Hier ook zo'n speenverslaafde, in bed althans, want overdag gaat het al heel lang goed zonder. Wil toch ook tegen de tijd dat ze 3 jaar wordt er cold turkey vanaf!

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nee, alleen een grote doos Duplo :D Heb hem ook nog niet verteld hoor dat hij een cadeautje krijgt. Heb hem gezegd dat hij de speen zelf in de prullenbak heeft gegooid en mama die er niet meer uit kan halen, want nu is ie natuurlijk hartstikke vies. Dat snapte hij wel:)
    Maar hij slaapt inmiddels. Het onderbroekje en hemd liggen klaar op de commode, die wil hij morgen aan over zijn luier als hij naar het kdv gaat. Eerst dacht ik dat hij dat nooit zou toelaten morgenvroeg, maar ik dacht ook dat hij absoluut niet ging slapen zonder speen haha. Geen kik gegeven, alleen even een houding vinden met zijn handjes :D

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Super gedaan van je zoon!! Hier ligt al 1speen in de prullenbak omdat hij stuk gekauwd is (deed zoonlief zelf nadat ik zei hij is stuk) Dat was onze reservespeen ;) Nu maar hopen dat de enige speen die hii nog heeft het uithoudt tot zaterdag. Hahah moet vrijdag en zaterdag nog lange dagen werken dus heb tot dan geen zin in dramanachten aangezien onze dochter ook nog aan het spoken is 's nachts ;)

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Haha hij is inmiddels alweer wakker hoor. Hij zoekt zijn speen steeds, maar ja die kan hij niet vinden uiteraard :D
    Maar hij is vrolijk, al is hij geloof ik niet al te fit, voelt warm aan.
    Neem hem zometeen bij me in bed, aangezien Elise vanavond de boel had ondergespuugd. Kunnen ze elkaar elk geval niet wakker maken vannacht.

Sassie25
    Hopelijk houdt hij het nog een paar dagen vol. Snap dat het anders drama kan worden in de nachten.

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    en nu, hoe gaat het?

Deel Deze Pagina