Nachtangst?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lumiere, 13 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Onze zoon van 2,5jr heeft vannacht de hele nacht zo'n beetje gehuild. Soms hard, dan weer even een half uurtje stil. Normaal slaapt hij super, horen we hem eigenlijk nooit. Ik vond het zo sneu.
    Ik vroeg hem of hij pijn had, nee, hij had geen pijn. Voelde niet warm aan. Wilde niet drinken. Als ik hem optilde wilde hij weer in bed. Ik kon eigenlijk niks voor hem doen. Hij pakt niet naar zijn oren, hoest wel, maar dat is al maanden en heeft hij een drankje voor. Na de 4e keer hebben we uiteindelijk maar een lampje aangedaan en daarna hebben we hem niet meer gehoord.
    Vanochtend was hij vrolijk zei hij dat hij heeeeeeerlijk had geslapen.:)

Nu heeft hij rond de 8mnd ook een periode van nachtelijke paniek gehad, plotseling hard gillen, wat na 10sec vanzelf weer stopte.

Gi is hij heel bang geweest voor een graafmachine in de speeltuin. Waar zouden we goed aan doen? Nachtlampje kopen? Of, dacht ik, hij heeft net nieuwe hoestdrank op advies van de huisarts (noscapine), kan hij daar eng door gedroomd hebben, als een soort bijwerking?

2. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Bang in het donker kan heel goed. Onze zoon had dat ook op die leeftijd. We hebben heel lang een nachtlampje op zijn kamer aangelaten en daardoor was zijn angst grotendeels weg. Rond de tijd dat hij 4 jaar werd, sprong het lampje kapot en ik had geen reservelampje meer. Dus toen voor het eerst een nacht in het donker geslapen en dat ging supergoed. Daarna nooit meer een lampje aan gehad op zijn kamer.

Je geeft aan dat je hem niet meer hoorde toen er een lampje aan ging. Het is het proberen waard. Van enge dromen als bijwerking op Noscapine heb ik nog nooit gehoord.

3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Noscapine was vlg de huisarts eigenlijk nog net iets te zwaar, is vanaf 3jr. Maar het alternatief was een puffer en hij is groot voor zijn leeftijd dus hij zei dat het dan wel te proberen viel.
    Ik dacht, misschien als bijwerking daarvan dat hij eng droomt?

Maar zeker omdat hij vanochtend zei dat hij heel lekker had geslapen en me heel verbaasd en glazig aankeek toen ik zei dat hij urenlang gehuild heeft, denk ik dat hij amper echt wakker was

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.320
    10.284
    113
    Dan zou ik toch een klein lichtpuntje in zijn kamer doen of ergens anders een lampje aan. Kan hij wanneer hij half wakker is toch zien waar hij is, misschien geeft dat wat meer rust.

5. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Ja hier! Een maand geleden ging ons goed slapende zoontje ineens spoken en jammeren snachts. Per toeval lampje aan gelaten en hij sliep weer prima. Nu heeft hij een nachtlampje in het stopcontact!

Hij is trouwens 2!

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nachtangst is toch wat anders. Dat is enkele seconden tot maximaal een kwartier/half uur (meestal is het een paar minuten) keihard gillen en onbereikbaar zijn. Feitelijk slapen ze dan gewoon. De hele nacht nachtangst kan volgens mij niet.

7. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb nu een nachtlampje opgehangen. Hij was verbaasd en wilde het lampje van alle kanten bekijken vanavond. "Ikke zie bumba" zei hij, toen hij merkte dat hij in het donker zijn knuffel nog kon zien.
    Vlg de gastouder was hij eigenlijk niet vermoeid vandaag. Terwijl hij van 22u tot 2.30/45 gespookt heeft en om 6.45 uit bed moest en wij dus tamelijk brak zijn. Zou hij dan toch niet helemaal wakker zijn geweest?

@Aguilegia, rond de 8mnd had hij wel die echte nachtangstmomenten. Plots heel hard krijsen vanuit het niks en binnen een minuut weer stil. Als we bij hem kwamen was hij niet wakker toen. Kwam tot wel 5x per nacht terug. Maar rond de 10mbd hield dat weer op. Gi was hij wel erg bang geweest van een graafmachine in de speeltuin, zei de gastouder.

Ben benieuwd of het lampje helpt.

Deel Deze Pagina