Hoe moet ik dit doen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Hester, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hester

    Hester Niet meer actief

    Laurens wordt precies iedere 3 uur wakker voor de fles (dag & nacht) en zit dus nog altijd op 8 voedingen. (hij is 4,5 kilo) Je kunt de klok erop gelijk zetten en dit is al zo vanaf dag 1. Tussen de flessen slaapt hij heel goed.

    Ik geef nu 8 x 100 ml Friso.

    Hoe kan ik dit gaan aanpassen naar minder voedingen?
    Hij drinkt alle flessen helemaal leeg en lijkt dan nog onverzadigd, maar spuugt wel meteen na iedere fles hele golven voeding uit.
    Krijgt hij dan toch te veel / te vaak?

    Ik probeer wel eens de tijd te rekken, maar de honger na precies 3 uur (=het ontroostbaar schreeuwen en happen) is met geen speen of andere truuk te stillen.

    Wat moet ik doen?
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Welke voeding gebruik je.

    Ilja
     
  3. Hester

    Hester Niet meer actief

    Friso 1 normaal.

    Hij drinkt best gulzig en doet over 1 fles +/- 10 minuten.
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Nou het volgende zou je eens kunnen proberen.

    Probeer hem eerst eens wat langer over de fles te laten doen. Dit door een kleinere speen te gebruiken. Gebruik je één van de kleinste laat hem dan tussen het drinken door regelmatig boeren. Dit zal hij niet leuk vinden, maar zo voorkom je wel dat hij na de fles veel gaat spugen. Fles hem ook vrij rechtop.

    Daarnaast ga de voeding maar eens ophogen. Gebruik 120cc water en 4 schepjes voeding. Echter laat er dan wel 4 uur tussen. Anders zit je straks nog op 8 voedingen en daar willen we juist van af.

    Waarschijnlijk door het snelle drinken en spugen heeft Laurens een onverzadigd gevoel. Dus hij meld zich weer snel voor een voeding. Zo kom en blijf je in een circeltje draaien. We gaan dit nu dus proberen te doorbreken. Dit kost tijd en geduld. Dit betekend dus ook dat als Laurens toch na drie uur gaat huilen we echt gaan proberen te rekken.

    Maar probeer dit eerst maar eens. Veel succes en het gaat jullie samen zeker lukken.

    Ilja
     
  5. Hester

    Hester Niet meer actief

    Beste Ilja,

    We zijn gisteren meteen met je tips aan de slag gegaan en het werkt tot nu toe geweldig! :D Heel erg bedankt.
    Laurens spuugt veel minder en voor het eerst sinds de dag dat hij geboren is, komt hij niet precies na 3 uur voor de voeding. Ongelooflijk.

    Nu heb ik nog één vraag: hoeveel tijd mag er overdag tussen 2 flessen zitten? Moet ik hem wakker maken voor zijn volgende fles als hij langer slaapt dan 4 uur?

    Nogmaals bedankt! =D>
     
  6. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Dat klinkt goed. Het mooiste zou zijn dat er zo'n 4 uur tussen twee flessen zit.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina