Ons dochtertje van bijna 5 maanden slaapt sinds gister niet zo goed. Vannacht was ze ook 2 keer wakker terwijl ze normaal klokje rond slaapt. Vanmorgen wilde ze helemaal niet slapen, echt heel hard huilen in haar bedje. Toen ik haar oppakte stopte ze ook niet meteen met huilen dus ze voelde zich echt niet helemaal joepie. Zostraks maar een eind met dr wezen wandelen want dan valt ze meestal wel in slaap, nu ligt ze dus ook lekker te knorren. Nou hebben we het idee dat er tandjes aan zitten te komen. Zou het slechte slapen hier de oorzaak van kunnen zijn? Nou snap ik dat het tig oorzaken kan hebben en jullie dat ook niet kunnen zien vanachter de computer, maar is het een herkenbaar symptoom? Of hadden jullie kindjes hele andere symptomen? Ze heeft geen koorts. Sabbelt wel de hele dag op haar handjes, duimpje of vingertjes en kwijlt ook vaak. Op haar onderkaakje zitten twee witte vlekken, maar dat zou op de plaats van de hoektanden zijn en volgens mijn moeder zou het dan het eerste kindje zijn wat eerst hoektanden krijgt? Moet er ook nog even bijzeggen dat we hier thuis allemaal lopende snotkokers zijn en de kleine meid knort leuk mee. Nou had ze dat vorige week erger en toen sliep ze wel goed.
Hoi Ikkie, Ja, dat kan prima, hoor! Tandjes kunnen voor kindjes erg naar zijn. En hoektandjes kunnen best als eerste komen, het gebeurt niet zo vaak, maar het komt heus wel voor. Wat ik zelf altijd heb gemerkt, is dat slecht slapen en huilerig zijn vaak fases zijn. Er kan van alles zijn: tandjes, verkouden, ontwikkeling, etc, en het gaat altijd weer over. Je zult het nog wel vaker meemaken en als je steeds beseft dat het fases zijn, voel je je heel rustig. Natuurlijk kan je kindje i.p.v. een fase ook verkouden of grieperig zijn. En dan kun je altijd nog even naar de huisarts. Kortom: het hoort erbij, het kan van alles zijn en het gaat weer over!