kindje (6 weken) wil niet alleen zijn...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juniper, 8 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Hoi allemaal,

hier ben ik weer met een vraag. Mijn meisje is nu bijna 6 weken en vindt het echt vreselijk om alleen te zijn. In de box gaat ze meteen huilen. Als ik haar overdag in bedje leg om te slapen, is het meteen huilen. Ze wil eigenlijk alleen bij mij slapen. Ik probeer haar te laten huilen (zolang het alleen jengelen is, en geen doorhuilen/krijsen) voor max. 15 minuten, maar dan slaapt ze nog niet. Meestal haal ik die 15 minuten ook niet omdat ze dan al zo verdrietig is dat ik allang weer naast haar sta....
    Ze wil eigenlijk de hele dag alleen maar bij mij of bij haar papa zijn...`s nachts slaapt ze in het wiegje op onze kamer. We wiegen haar altijd in het wiegje, wipstoeltje of op de arm in slaap, anders lukt het haar niet om te gaan slapen. Maar ik wil haar hier niet te veel aan laten wennen!

Hoe pak ik dit aan? Graag tips!

Bedankt, J.

2. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Gewoon bij je houden, je kindje is nog zo klein en het heeft je zo hard nodig! Je verwent het echt niet, hoor!

3. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik had dit ook. en heb haar gewoon bij me genomen. sinds een week of twee vind ze het wel goed om alleen te zijn en slaapt ze in haar wiegje . dus lekker aan toegeven en knuffelen. het gaat vanzelf over! dit zei het cb ook!

ik deed haar wel altijd in de wagen of wieg en als ze dan ging huuilen nam ik haar bij me! maar zo wist ze wel dat ze eigenlijk daar moest slapen. ze slaapt nu als een roos daar!

gr

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    in de eerste weken hebben we haar nog weleens in het wippertje gezet eventjes. Dat vond ze ook prima, vooral voor de tv.
    Verder verwarmde ik de plekjes waar ze naartoe ging vanuit onze armen, even voor met een pittenzak. Zodat de overgang niet te groot was. Dat hielp hier best wel.
    En verder denk ik dat het tijd kost. Haar lekker bij je pakken als ze erg huilt en als ze bijna slaapt toch weer in haar bedje leggen blijven proberen denk ik. En dat zal misschien vaak mis gaan, en dan kun je haar nog in slaap wiegen, maar langzaamaan als ze wat ouder wordt, gaat het vast beter!

Hier was ze trouwens na de fles (nouja tijdens al bijna) vaak al half in slaap en dan ging het ook gemakkelijker, haar in bed leggen...

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Roos heeft dit ook heel erg gelukkig gaan de nachten nu wel goed in haar wiegje maar verder is het echt mama mama en nog eens mama. Hier is zelfs papa niet goed alleen maar mama.
    Zie er dan ook heel erg tegenop om vrijdag naar marco borsato te gaan omdat tot nu toe het nog niemand anders gelukt is om haar stil te krijgen dus denk dat mama vrijdag ook maar thuisblijf anders ga je ook niet lekker weg.

n ik vind het ook wel lekker hoor al dat gekroel :) voor je het weet willen ze niet meer.

Maar als roos diep genoeg slaapt slaapt ze wel goed in haat warmgehouden bedje met kruiken

6. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    mijn dochtertje had er overdag ook "last" van dat voorverwarmen hielp goed en ik liet haar heel langzaam los en dan nog een seconde of 30 mijn hand op haar borst. zodat ze een beetje gefopt wordt.

7. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    hebben wij ook wel last van, gelukkig niet altijd. wat bij ons help is een cd op zetten met klassieke muziek voor babies, word ze erg rustig van en valt ze vanzelf in slaap,. misschien helpt dit?

8. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    wat bij ons werkte, was een hoofdkussen. op je arm en daar je kindje op. dat is ook geborgen. wij konden hem na een paar dagen met kussen en al wegleggen in de box. heb je ook even je handen vrij. ik deed het alleen als ik erbij was en nooit 's nachts. ook hadden wij een babyschommel, daar viel hij ook lekker in in slaap.

9. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Gewoon lekker in slaap blijven wiegen en zoveel mogelijk bij je houden. Heb ik bij die van mij de eerste 2 maanden ook gedaan. En die slaapt nu echt prima die slaapt 12 uurtjes door. Je kunt ze echt nog niet verwennen. Ik zou er gewoon lekker van genieten zo'n kleine tegen je aan.

10. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    De eerste weken stond ik ook wiegend naast zijn bedje .Soms dan legde ik hem neer en dan werd hij weer wakker .Weer vastpakken en wiegen .
    Soms gewoon lekker kroelen totdat hij in slaap viel op mijn buik .
    Nu 12 weken verder gaat hij slapen zonder huilen .

11. maartje1983

maartje1983 Actief lid

29 apr 2007
    184
    0
    0
    Dit ws bij ons ook zo, in het begin sliep Tayo ook echt niet alleen.
    Maar het komt vanzelf goed, hij speelt nu heerlijk alleen in de box en slapen gaat ook goed in zijn eigen bedje. Het is voor een klein kindje ook allemaal erg vreemd, ze hebben 9 maanden lekker in mama's buik gezeten en dan ineens komen ze in de wereld en dan wordt er verwacht dat ze lekker alleen kunnen liggen.
    Gewoon lekker bij je houden, het komt vanzelf goed.
    Ik vond het altijd wel heel erg lekker hoor dat aanhankelijke, en nu nog alleen wordt het steeds minder hier.

succes
    groetjes Maartje

12. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Ik hoor nog steeds die verhalen dat je je kindje verpest met teveel oppakken als ze klein zijn .
    Ik vind dat je met een pasgeboren baby lekker moet kroelen .En als een baby huilt dan is er meestal wel wat .
    Ik heb nu een heerlijk vrolijk mannetje .
    Het lijkt mezelf vreselijk dat als je als klein hummeltje huilt en er komt niemand :( .

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Inderdaad hoorde je twintig jaar geleden heel veel dat je kleintjes kunt verwennen, maar onze oude wijze verloskundige zei toen al: je kindje heeft negen maand in je buik gezeten, het is door je warmte, door de beweging in slaap gewiegd, dus het kan nu niet zomaar 1,2,3 alleen zijn. Dus pak het maar gerust op als jij of hij er behoefte aan heeft.

Dat heb ik gedaan. En nooit spijt van gehad.

14. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Mijn zoontje heeft ook heel veel bij mij gelegen, hij kan zelf niet in slaap komen. sinds vorige week zijn we begonnen met inbakeren (op advies van mijn verloskundige en het consultatiebureau) Ik heb een heel ander kind! Zo rustig en tevreden, ik herken hem gewoon niet meer terug. Hij slaapt veel langer en wordt tevreden en uitgeslapen met een lachje op zijn gezichtje wakker. Misschien is het ook iets voor jullie. Ik heb er lang mee gewacht, want vind het er zo zielig uitzien. Ben er nu inmiddels achter dat het echt niet zielig is, hij komt veel meer tot rust.

15. tam24

tam24 Lid

19 mrt 2008
    61
    0
    0
    Hoi!

Je kindje heeft tijd nodig om te wennen aan het alleen zijn. Ook mijn dochter heeft de 1e weken bar weinig geslapen, maar dan vooral overdag sliep ze slecht. Maar sinds ze een week of 8 is gaat het al beter en nu gaat ze duidelijk poetsen in haar oogjes als ze moe is en dan weten wij: duidelijk, madame moet naar haar bedje! En dan krijgt ze haar speentje en haar knuffel over haar oogjes(dan scherm je ze af van prikkels) en dan slaapt ze heerlijk!
    Het kost echt even tijd, pak haar lekker bij je maar probeer haar zo tussendoor weleens weg te leggen, misschien lukt het zomaar binnenkort wel een keer!

16. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Wij hebben ook zo met Damian liggen klooien..
    Hij sliep helemaal niet in zijn eigen bedje , alleen bij papa of mama op de borst.
    We konden hem bijna geen seconde wegleggen of hij begon weer te huilen.

Wij zijn voor snachts gaan bakeren , om het geborgen gevoel te krijgen.
    Eerst zijn bedje opwarmen met 2 kruiken dan ingebakerd in bed leggen..

Hier is het wel overgegaan , de eerste 5 maanden waren voor ons echt niet leuk (constant huilen en niet weten wat er is) maar na die 5 maanden is het gelukkig allemaal goed gekomen en hebben we een geweldig zoet mannetje.
    Succes

Deel Deze Pagina