Lief dat je het vraagt. Het gaat eigenlijk best goed met ons allemaal. Natuurlijk missen we hem en zijn we zo nu en dan verdrietig, maar het beheerst niet het alledaagse leven. Dat had hij ook zo gewild, dus wel fijn dat we aan zijn wens tegemoet kunnen komen. Toevallig was ik vorige week bij iemand (ergens anders voor) die ook met overledenen in contact kon komen en zij heeft wat dingen verteld die ze niet kon weten (bv overleden broertje en dat hij daar nu bij was) en ook dat hij zich nu goed voelde (geen pijn en angst meer). Dat was wel een extra bevestiging. Denk wel dat de feestdagen en zijn verjaardag nog heel emotioneel worden, maar dat hoort er ook bij. Iedere avond zeg ik met mijn zoontje hem gedag en ook dat is onderdeel van het afscheid.
Wat fijn dat jullie er toch een soort van vrede mee kunnen hebben op deze manier! Gek is het hè, als je merkt dat het "gewone leven" ook best snel weer doorgaat. Mijn vader voelde zich daar een tijdje heel schuldig om, totdat hij zich realiseerde dat dit precies is wat mijn moeder ook had gewild. Sterkte verder en geniet ook van de vakantie! (Als je die hebt tenminste )
Ja, hoe bizar ook, alles draait door en zeker als je (jonge) kinderen hebt. Fijn dat je vader zich dat ook realiseerde en zich niet meer schuldig voelde. Jullie ook een fijne vakantie!