Dr phil, meisje in kast

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Desert, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Een hele tijd geleden was er een aflevering van DrPhil, van dat meisje wat in de kast was opgesloten voor jaren. Waren toen een hoop die t gemist hadden.

De aflevering over dat meisje is nu bezig op rtl4

2. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Ja ben aan kijken...

Wat zou ik die ouders toch slechtste EVER wensen...

3. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik ben echt totaal in shock. Ik moet echter ook zeggen dat ik niet snap waarom dit wereldwijd op televisie moet? Dat arme meisje :( Geef dit meisje alle hulp van de wereld, maar waarom haar zo gebruiken om televisie te maken? Waarom moet haar gezicht zo in beeld, haar naam enz. Prima dat het verhaal verteld wordt, maar ik vind het heel erg dat ze zelf zo in beeld komt enz

4. knap

knap Niet meer actief

Kan niet kijken.

Maar snap ergens dat het wel op tv komt. zo zien mensen overal hoe het niet moet hoe je met je kinderen omgaat en misschien als mensen iets vermoeden bij anderen dat ze er iets aan doen.
    Denk dat vooral de boodschap is van sluit je ogen niet voor kinderleed.

5. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Dat vind ik altijd dubbel. Want misschien is er wel iemand die door dit verhaal denkt: Bij de buren hadden ze toch ook een dochter, die heb ik al een jaar niet gezien....
    Want haar buren wisten volgens mij wel dat er nog een meisje was, maar hebben er niet bij nagedacht toen ze haar nooit meer zagen.
    Dus misschien heiligt het doel de middelen hier.

6. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Dat snap ik, maar waarom moet het meisje zelf zo in beeld? Ik vind dat je zo'n meisje moet beschermen en in alle rust en privacy nog enigszins een normaal leven proberen te geven.

7. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    er bestaan geen woorden voor dit soort gruweldaden, mijn hart bloedt voor zo'n kleintje. Wat verschrikkelijk!

8. knap

knap Niet meer actief

Dat is Amerika. Toch anders dan hier.

Die kamphus meisje heeft ook een interview gegeven. Slachtoffers hebben eigenlijk ook recht om hun verhaal te vertellen. Hoe moeilijk het ook is om aan te horen. ( verdriet van een ander pijn wanhoop ect) kom er niet meer op terug dochter is thuis en breekt mijn mobiel af.:)

9. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Absoluut, zo vind ik het ook echt een heel Amerikaans interview en ook heel anders dan het interview met Natascha Kamphusch.

En ik zeg ook niet dat slachtoffers niet het recht hebben om hun verhaal te vertellen, maar moet dat op (inter)nationale televisie? Moet je zo'n meisje niet in bescherming nemen? Ze is net achttien jaar en in mijn ogen nog ontzettend jong. Heel Amerika weet nu wie ze is, hoe ze eruit ziet en welke afschuwelijke dingen er met haar zijn gebeurd.

Ik krijg bij het interview gewoon een vreemd gevoel. Komt misschien door de dingen die Dr. Phil vraagt en de manier waarop. Ik heb het idee dat hij teveel met televisie maken bezig is en niet (volledig) met het welzijn van dit meisje.
    Maargoed, dat is mijn mening. :)

10. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Yummy...je bent nog ziek begrijp ik ;) Hihi nutteloos he die dagen zo.

O en it me! Lo en Jo zijn vast voldoende hints

11. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ja haha, lig je met griep op de bank krijg je ook nog dit soort beelden.. Verschrikkelijk.

12. Amethist

Amethist Niet meer actief

Geen woorden voor.

@ Yummy: Ik snap precies wat je bedoelt. Ik heb dat overigens met veel meer (ook NL) programma's (denk aan: help mijn kind is te dik en nu dat Ontvoerd met die Vd Heuvel). Allemaal uitbuiting van de wanhoop en verdriet van een ander en zo'n kind komt dan met zijn/haar gezicht vol in beeld...

13. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Die mensen werken er toch zelf aan mee?

14. glimworm

glimworm Niet meer actief

Dat "ontvoerd" heb ik zelf nooit gekeken, maar ik lees dan op FB van kennissen dat het zo zielig is en dat ze ervan moeten janken dat ik denk ja waarom kijk je er dan naar als je er snachts niet eens van kan slapen?
    Het programma "Mijn kind is te dik vind ik te walgelijk voor woorden, kijk als je als volwassene meedoet met Obese oid dan doe je dat omdat je er zelf voor gekozen hebt, maar een kind zo in de schijnwerpers zetten waar het niet om gevraagd heeft en ontzettend te kijk staat met het overgewicht, nee niet mijn ding.

15. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Tja bij minn kind is te dik heb ik dan niet zo moeite mee. Uiteindelijk zijn ze altijd wel geholpen, dit kan uiteraard ook zonder camera maar ik denk niet dat het effect super groot is. Ik erger me dan meer aan dat paragnostische gedoe met kinderen, ik heb het idee dat het ze alleen maar word aangepraat en vanuit mijn christelijke oogpunt is dit veels te gevaarlijk om mee om te gaan en moet het afgesloten worden in plaats van aangemoedigd.
    Over dit onderwerp: het is echt te erg wat er met haar gebeurd is, je kan het je bijna niet voorstellen dat mensen zo ziek zijn. Aan de andere kant ben ik blij dat er meer aandacht word aan besteed dan vroeger. Toen hoorde je er niks over dus negeerde je het een stuk makkelijker, zag je niet het gevaar soms. Dit soort verhalen maken mij altijd op mijn hoede.

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    als zo'n situatie 'een gezicht' heeft, komt het vaak veel meer binnen bij mensen, maakt het meer indruk denk ik...

17. Amethist

Ja, dus? Soms moet je mensen tegen zichzelf in bescherming nemen als ze mogelijk niet beseffen wat voor een impact het kan hebben op hun leven.

18. Amethist

Maar is dat dan niet alleen voor de kijkcijfers? Ik vraag me af wat zo'n kwetsbaar meisje eraan heeft dat nu heel de wereld weet wie ze is. En dan met al die intieme details. Ik bedoel, waar is het voor nodig om een stuk of 5 keer te vermelden dat ze een hersteloperatie van onderen nodig heeft gehad...

19. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Deze uitzending heeft me de hele dag bezig gehouden. Dat meisje (nu 18) heeft zelf toestemming gegeven voor het interview, ze wilde zelf de foto´s zien en ze wilde zelf haar verhaal naar buiten brengen. Als je naar de site van Dr. Phil.com gaat kun je in de commentaren onder deze uitzending zien dat zij niet de enige is, bij wie dit soort dingen zijn gebeurd.
    Het gebeurt in de states heel veel dat kinderen worden opgesloten, misbruikt, geslagen.... en dat is in en in triest. Dus ja, ik vind het heel goed van haar dat ze haar verhaal wilde doen.
    En ik hou van dr. Phil, mag graag naar hem kijken, vind hem grappig, prikt door dingen heen, is een briljante tv persoonlijkheid, maar neemt gepaste afstand met dit soort interviews. Respect, zowel voor dr. Phil als voor Laura. Ik hoop dat haar leven nu eindelijk mag gaan beginnen en dat ze gelukkig wordt met de juiste mensen om zich heen.

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik wilde de aflevering kijken vanochtend maar er kwam iets anders. Weet iemand waar ik hem terug kan kijken?

Deel Deze Pagina