Hij is er!

Discussion in 'Geboren' started by Within, May 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Within

Within Niet meer actief

Vanmorgen om 9 uur hebben ze mijn vliezen gebroken en dat heeft gewerkt; om 17.23 is onze mooie zoon Joshua Elias geboren! Hij weegt 3285 gram en doet het geweldig! Ook ik voel me goed, 2 schaafwondjes en geen hechtingen.

Morgen ga ik mijn verhaal even neerpennen!
    En komt er uiteraard een foto..

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Gefeliciteerd!

3. noid

noid Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    2,245
    0
    36
    Tilburg
    Gefeliciteerd!

4. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Gefeliciteerd met jullie zoon! Mooie namen! Fijn dat de bevalling zo goed is verlopen. Geniet lekker van elkaar :)

5. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Gefeliciteerd!
    En wat een prachtige namen!

6. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Gefeliciteerd :D

7. jeskejes

jeskejes VIP lid

Feb 1, 2011
    8,580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Gefeliciteerd!!

8. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

Nov 6, 2011
    3,108
    0
    36
    Van harte gefeliciteerd!

9. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

gefeliciteerd met jullie zoon geniet ervan

10. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

Oct 13, 2012
    1,385
    1,568
    113
    Van harte gefeliciteerd!! Geniet er van!

11. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

Jul 12, 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Gefeliciteerd! Geniet ervan!

12. MamsieM

MamsieM VIP lid

Nov 22, 2011
    5,967
    5
    38
    Gefeliciteerd! Leuke naam. Geniet ervan samen!

13. wolchu

wolchu Bekend lid

Dec 6, 2011
    918
    2
    18
    proficiat

14. Within

Within Niet meer actief

Bevallingsverhaal.

Donderdag moest ik me om half 9 in het ziekenhuis melden voor inleiding. Ik werd eerst aan het CTG gelegd en daarna werd er een ballon ingebracht. Dit was om 10 uur. De ballon deed z'n werk, lichte weeën begonnen al maar het was goed te doen. Tussendoor nog een CTG gemaakt, lekker door het ziekenhuis gewandeld en afgewacht wat het zou doen. Tegen ieders verwachting in viel de ballon er rond 3 uur al uit! Nu was het afwachten of mijn lichaam het overnam, maar helaas de weeën vielen weg, dus de volgende ochtend gingen ze verder maar moest wel blijven voor als het alsnog door zette. Mijn man bleef bij me op de kamer slapen, en rond half 2 toch maar op de bel gedrukt omdat de weeën toch wel redelijk heftig terug waren gekomen. Weer aan het CTG maar het deed nog niks en na een flinke slaappil toch nog 4 uurtjes geslapen.

Vrijdag werden we om half 8 verhuisd naar de verloskamer. Ik heb nog even een rondje gelopen, mijn moeder + broer en zus waren inmiddels vanuit Rotterdam aangekomen en namen plaats in de familiekamer, ze waren zo bang dat ze het zouden missen.
    Om 9 uur hebben ze mijn vliezen gebroken en ging ik meteen aan het infuus met opwekkers. Die deden heel snel hun werk en na een uur raakte ik al in paniek omdat ik niet wist hoe er mee om te gaan. Dit was al voorzien door m'n angststoornis dus de ruggenprik was binnen 10 minuten geregeld, ik kon vrijwel meteen naar beneden hiervoor. Was geen pretje om hem te zetten maar toen hij eenmaal werkte was het een verademing! Hij werkte in eerste instantie maar aan 1 kant dus voelde de weeën half.. Na wat wiebelen en draaien werd ook de andere kant verdoofd en dus werden de opwekkers al snel hoger gezet en toen ging het snel. Na een paar uur was het 4cm. Ik werd op mijn zij gelegd en toen ging ik in 2 uur tijd van 4 naar 10cm. Opeens voelde ik enorme persdrang! En het hoofdje.. Snel verloskundige erbij, moest de drang even weg puffen maar dat lukte bijna niet. Ik kon het niet tegen houden. Dus mocht ik gaan persen. Hoe lang ik er over gedaan heb geen idee, volgens de gyn was het 20 minuten. De ruggenprik stond nog aan, en tussen de persweeën door viel ik bijna in slaap. Maar ik voelde ze wel (de druk dan) en kon dus gewoon persen. Eerst op m'n zij, later op mijn rug. Toen het hoofdje eenmaal stond (dat brand!!) moest ik even zuchten, had geen energie meer over om mn benen uberhaupt vast te kunnen pakken, maar daar werd ik bij geholpen, ze sleepten me er door heen en niet veel later was hij er al.

Om 17.23 is Joshua Elias geboren. Huilen deed hij alleen niet meteen, dus hij werd vrij snel van m'n borst gehaald voor wat extra hulp en een wolkje zuurstof. Toen huilde hij even kort maar zodra hij weer op m'n borst lag was hij stil en lag hij alleen maar verwonderd om zich heen te kijken. Na 10 minuten kwam de placenta en keken ze me na, 2 kleine schaafwondjes en dat was het! Joshua woog 3285 gram en begon al snel geluidjes te maken waar iedereen direct verliefd door werd.

De bevalling was -mede door de snelle ruggenprik- erg relaxed, ook bij de persdrang bleef ik rustig, ontspannen en was ik in mezelf gekeerd. Had het alleen even moeilijk aan het einde vanwege dat brandende gevoel, raakte een beetje in paniek maar 2 persen later was hij er toen al.

De eerste nacht is goed gegaan, rond 5 uur begon hij het pas echt wat lastiger te krijgen met afkickverschijnselen van mijn medicatie. Veel malen met z'n armpjes en wat trillen, erg onrustig. Inmiddels gaat het beter, al heeft ie wat moeite met de voeding, geeft veel terug en is misselijk door het afkicken en de snelle bevalling.
    We moeten beide nog even blijven, ik voel me hartstikke goed, mag alles alweer zelfstandig doen en op een flink beurs gevoel na mag ik niet klagen.
    Hij ligt nu lekker naast me te pruttelen/geluidjes te maken dus ik ga lekker genieten van m'n 2 mannen!

15. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Gefeliciteerd!! :) mede ovulatietester ;)

16. nessa88

nessa88 Bekend lid

Sep 3, 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Van harte gefeliciteerd! Wat een onwijs mooie naam!

17. Withinshin

Withinshin Bekend lid

Oct 1, 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met jullie zoon! Heerlijk van genieten nu!

18. mnonc

mnonc Fanatiek lid

Mar 9, 2012
    2,589
    0
    0
    Fijn dat je al zoveel kan en mag doen!
    Geniet ervan!

19. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Gefeliciteerd!

20. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

May 31, 2012
    1,848
    0
    0
    ook langs hier nog eens een dikke proficiat!

Share This Page