Gisteren is of mijn beurs uit me tas gevallen of gegapt er is niet achter te komen. Net de gemeente en politie gebeld. Gelukkig had ik mijn bankpas thuis leggen pfff. Maar straks eerst naar de politie aangiften doen van vermissing van diefstal niet, omdat ik niet weet waar ik hem verloren ben. Dan naar de gemeente afspraak maken voor een nieuwe id en rijbewijs met aantekening om brommer te rijden. Moet zo nog brommer rijden. Maar officieel mag dat niet. Maar heb geen fiets mijn ov kaart zat ook in mijn beurs en om alles te gaan lopen is ook te ver. Dus neem maar even het risico dat ik onderweg rij naar het bureau om aangiften te doen. Maar even alles uit gerekend dit geintje gaat me z.n 120 euro kosten. Alles op nieuw aan vragen. Dus je kunt wel stellen dat ik een vreselijke baal dag heb. O ja er zat ook nog 22 euro in lijkt niet veel maar is voor mij goud tegenwoordig. Reed met mijn dochter naar de super. Van je mag zo wat lekker,s uit kiezen toevallig keek ik in mijn tas voor mijn beurs. Die zag ik niet denk misschien legt die wel thuis. Dus terug naar huis met een kind dat me al niet begreep ze is bijna 3. Thuis zoeken niks te vinden. Weer terug naar de plaatsen waar ik geweest was. Ondertussen met een kind dat overstuur was. waar blijft mijn snoepje. Gelukkig een oude chocolade gevonden in mijn tas. Vriend kwam gisteren avond terug van zijn werk en zou vannacht ook hier zijn. Ik zeg ik neem een slaaptablet ga op mijn bed liggen kijk even een dvdtje en gaat slapen. Hier heb je even de kinderen. Dus ik lag om 19.30 op bed en gelukkig ben ik eigenlijk snel in slaap gevallen de emotie.s werden me te heftig. Vandaag alles verder regelen en adem in adem uit ... en zo lopen we weer voor uit. Zo even genoeg geklaagd maar wat een rompslomp...
Ik vind E 120 nog meevallen, heb je de boete/vermissingskosten wel meegerekend? Ik had destijds ook nog de pech dat mijn nieuwe ID kaart later binnen was dan m'n nieuwe OV Jaarkaart. Kon ik dus nog wel treinkaartjes blijven betalen voor het volle pond terwijl m'n OV Jaarkaart al lag te wachten maar die kon ik alleen met ID bewijs ophalen. OV kaart was veel sneller klaar dan verwacht. Jammer hoor, 't geeft een hoop gedoe. Ik was m'n portemonnee kwijtgeraakt (of was gejat) in Utrecht, had in Amsterdam aangifte gedaan maar dat moest in m'n eigen woonplaats nog weer opnieuw. En dat vertelden ze me bij de gemeente. Ik bleef heen en weer rijden
Let je er wel op je ov kaart te blokkeren. Als iemand hem vindt kan die zo van hot naar her reizen op jouw kosten (in geval je er automatisch opladen op hebt). Weet niet wat voor ov je precies hebt?
Ze gaan je echt geen boete geven als je aangeeft dat je onderweg naar de politie bent om aangifte te doen en als je je aangifte hebt gedaan dan heb je bewijs. Succes
Gelukkig is alles geregeld. Morgen een nieuwe id aanvragen bij de gemeente afspraak staat al.De week daar op een nieuwe brommer ( rijbewijs). Bij de gemeente was het zo gepiept en bij de politie eigenlijk hadden ze geen tijd maar kon een beetje zielig kijken voelde me ook zielig haha. Maar het is gelukt. Gelukkig was het geen ov kaart met naam en toe naam maar zo een die je koopt en dan kan opladen. Verzekeringspapieren opnieuw aangevraagd voor mij en de kinderen. 120 euro lijkt niet veel maar is voor mij een flink bedrag uit mijn buget gelukkig leent mijn vader deze dingen mij even. Maar dan moet je het natuurlijk ook weer terug betalen. Dus let goed op je spullen. Pff weer een les rijker.\
Oh, zie nu nog je berichtje maar je hebt me verkeerd begrepen! Ik bedoelde niet dat ik E 120 niet zoveel geld vind, maar ik bedoelde dat ik verwacht had dat het veel meer zou zijn (vandaar: meevallen). Toen ik destijds alles kwijt was, moest ik alles nieuw aanvragen maar óók vermissingskosten/boete betalen. Dat was bij m'n ID kaart al zo'n E 30 extra, bij m'n OV jaarkaart ook etc. etc. Vandaar dat ik verwacht had dat 't meer zou zijn dan E 120. Blijft gewoon ontzettend balen!
Echt geen boete voor als je op weg bent, echt kansloos zou dat zijn. Neem wel je aangifte mee en stop hem bij je, mocht je gecontroleerd worden, kan je dat laten zien.