Hallo allemaal, Even een vraagje: wat doen jullie om acne te voorkomen en/of hebben jullie tips? Ik heb eigenlijk altijd de pil geslikt, op 1 jaar na; toen had ik een Mirena-spiraaltje. Toen ik een maand of 2/3 het spiraaltje had zitten, kreeg ik acne. De huisarts en ik er niet over uit of het kwam doordat ik gestopt was met de pil of omdat het spiraaltje de acne bij mij opwekte (het is een bekende bijwerking). Nou, je raadt het denk ik al wel: ik ben sinds een dag of twee gestopt met de pil en eigenlijk wel een beetje bang dat de acne terug komt. Ik ben namelijk nog wel ijdel genoeg dat ik het vreselijk vind om het en pukkelkop te lopen Ik gebruik al de Normaderm Dagcreme en ik heb nog een tupe Benzoyl peroxide liggen, maar daar wil ik het liefste mee wachten totdat ik echt niet anders kan. Ik ben dus wel benieuwd naar jullie ervaringen met middeltjes, tips, e.d. Alvast bedankt voor de tips
Een eetdagboek bijhouden. Mijn vriend krijgt acne van chocolade, mijn oom krijgt het van varkensvlees, etc.
Heb geen tips maar lees even met je mee! Ik slikte sinds myn 12e de dianepil voor de acne en omdat die pil verder ook goed beviel ben ik nooit overgestapt naar een andere. Toen ik stopte kwam het weer terug, welliswaar gelukkig niet meer zo erg maar toch... En nu ik zwanger ben wordt het langzaam maar zeker ook weer wat meer
@ Berte: Ik weet dat je inderdaad gevoelig kunt zijn voor bepaalde soorten eten, dus misschien is dat iets om op te gaan letten @mm7: Clenziderm van Obagi? Ga ik even googlen! @charity2010: ik hoop dat er dan ook handige tips voor jou bij zullen zitten, al zou je ivm je zwangerschap niet alles mogen en/of kunnen doen, lijkt me. Benzoyl peroxide zou ik niet gaan gebruiken tijdens een zwangerschap. Misschien zou je Normaderm van Vichy eens kunnen gebruiken? Dat is een dagcreme speciaal voor de gevoelige huid. Ik lees er veel positieve reacties over
Ik heb in de pubertijd nooit acne gehad, maar sinds ik geen pil meer slik (nu ruim 5 jaar niet meer en ik mag ook geen hormonen wegens medische redenen) heb ik altijd wel een pukkel of 2 (soms ook meer). Ik eet geen varkensvlees, want dan zit ik meteen onder, ook verzorg ik mijn huid goed en ik drink nu elke dag een glas water met citroen (dat laatste schijnt goed voor je huid en haar te zijn, maar dat doe ik nog maar 2 weken en ik ben nu ongesteld dus heb weer wat pukkeltjes). Dus ik lees even mee!
Biergisttabletten! Gewoon van de kruidvat, goed voor je bloed en werkt huidverbeterend! En het kost ook nog eens bijna niks
@ Lola1982: ik heb in de pubertijd ook niet echt veel pukkels gehad, maar toch genoeg om toen van de Microgynon 30 over te stappen op Diane 35 (puur uit ijdelheid ). Ik ben erg benieuwd of het glas water met citroen gaat helpen, houd me/ons op de hoogte! @Liekj: heb je daar zelf goede ervaringen mee?
Bij mij helpt het als ik geen chocola en varkensvlees eet. Dat laatste lukt wel aardig, het eerste niet
Hier ook last van acne, en vanaf mijn 13de de diane pil gebruikt. Na 8 jaar mee gestopt en vervangen door een koperspiraal. Je raad t al, de acne kwam terug. Ik ben langs de huisarts gegaan voor een middel wat ik ook tijdens de zwangerschap zou kunnen gebruiken toen wij eenmaal een kinderwens hadden. Mijn huisarts zegt dan Benzoyl peroxide niet schadelijk is tijdens de zwangerschap en gewoon kan worden gebruikt . Nadelig is wel dat het een blekende werking heeft bijvoorbeeld op je kussen, kleding, haar.
Ah, oke, dat is goed nieuws! Gevoelsmatig zeg ik inderdaad dat je het beter niet kan doen, juist vanwege de stoffen die erin zitten. Goed om te weten dat je het tijdens je zwangerschap dus wél kunt gebruiken.
@ Locusta; ik gebruik het nog niet zo lang, maar ik merk wel verschil! minder mee-eters en minder pukkels, maar het schijnt nog beter te worden, duurt een aantal weken zeggen ze.. maar ik ben vooralsnog erg blij ermee!
Idd de ENIGE remedie Zodra ik stop met de pil ben ik echt LETTERLIJK 1 grote puist Zelfs 2 jaar na de bevalling en vele chemische peelings etc later had ik nog last van de littekens die de acne hebben achtergelaten ( ben en blijf nu aan de diane 35 pil) en het enige wat helpt is de obagi clenziderm Ik heb meerdere superzware roaccutane kuren gehad, microdermabrasie, chemische peelings, inderm lotion, benzolperoxide, maar niks helpt. De enige remedie bij mij is aan de Diane 35 pil gaan en obagi clenziderm Mijn acne was zo erg dat ik in de stad letterlijk werd aangestaard en mensen me echt vies aankeken. Zelfs mijn trouwfotos zijn stuk voor stuk gephotoshopped (initiatief vd fotograaf) zo erg was het
Mijn gezicht was vergelijkbaar met deze foto en dan op het hele gezicht. Alleen de rand rondom mijn ogen was mijn eigen huidskleur en de rest vuurrood met puisten severe acne - Google Zoeken Durf mij eigen foto niet te posten hihi. Maar nu na 2 jaar gelukkig weer bijna gaaf ( op een paar acne littekens na) maar daarvoor doe ik microdermabrasie behandelingen en de obagi clenziderm.
Bij mij is acne hormoon gerelateerd. Als het komt dan komt het. Echt alles geprobeerd. Ik gebruik nu de pil (microgynon 30) weer en mn huidje is zo gaaf als wat. ZOdra is stop of aan en ander anti conceptie middel ga dan komen de pukkels weer.
Ik smeer min gezicht 2x daags in met slakkenslijm van de tuinen. Dit helpt mij heel erg goed. Daaroverheen doe ik ook nog een vochtinbrengende crème