Hij is te dik!

Discussie in 'Voeding' gestart door Aszz, 7 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Heey dame's!

We komen net bij het CB vandaan, en waar ik al bang voor was: Hij komt een heel eindje boven de lijn uit.
    Meneer weegt nu 11760 gram....
    Wij zijn niet te dik, hebben ook geen aanleg daarvoor.
    Nu zijn er misschien dingen in zijn voeding die we wat kunnen veranderen. Dit is op dit moment ons schema:

08.00 180+6
    10.30 Fruit (1 potje of 1.5 stuk)
    13.30 1 broodje met beleg (fruitstroop) en 1 beker rooibosthee
    15.30 180+6
    17.00 Groente (1 potje of 200 gram)
    19.00 180+6 + wat schepjes groeipap

Nu gaan we de groeipap verplaatsen naar s'ochtends en misschien 5 schepjes ipv 6 schepjes in de melk.
    Voor de rest heb ik geen flauw idee wat ik zou moeten "minderen"
    Ik maak me ook niet echt zorgen hoor, maar wil niet dat hij zo ech te dik wordt.
    Hij is trouwens 75 cm, niet zo heel lang dus. Een kleine dikkerd :)
    En ik vind hem er ook niet "te dik" uitzien. Lekker gezond.
    Hij begint nu met kruipen enzo dus hij wordt steeds actiever.

Lang verhaal, sorry. Ik lees graag jullie tips!

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Nou, ik zou ook niet weten waarop je dan moet minderen, want je geeft hem toch al niet veel.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Poe, ik denk ook niet dat je veel van veranderen, misschien wat kleine aanpassingen, maar of dat zoden aan de dijk zet?

Iets kleinere flessen en ook thee erbij aanbieden
    1 stuk fruit/3 kwart potje ipv 1,5/1
    Als broodbeleg alleen wat halvarine
    Geen pap meer 's avonds, maar alleen melk, op zich is voor de vezels enzo 1 boterham voldoende toch? (en groeipap klinkt in jullie geval als niet nodig ;))

Zijn maar wat ideetjes hoor, ik weet niet of het haalbaar is en of het veel nut heeft.

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Heeft het CB je geen advies gegeven?

5. Jmr

Jmr Niet meer actief

Waarom geef je 's middags nog een fles?
    Hier al een hele tijd op advies van het CB alleen nog 's morgens
    en 's avonds(die eigenlijk niet meer, maar ik geef het haar nog
    wel steeds)

Ik zou me er ook niet al te druk om maken, sommige kindjes groeien nu
    eenmaal in hun eigen lijntjes! Misschien maakt jouw kerel straks wel
    ineens een inhaal slag met zijn lengte en zijn de verhoudingen weer gelijk....zo'n grafiekje is ook gemiddeld!

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja dat is wel zo, maar Annika is bijna 2x zo oud en weegt net iets meer dan 10 kg

Ik zou de middag fles idd vervangen door iets anders te drinken, mooi moment om uit een bekertje te leren drinken, zie het niet als iets negatiefs, doe er je voordeel mee.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Snoopy, ja dat zouden we kunnen doen.
    Dank je !

@ Loeki, ja dat we de pap s'ochtend's konden geven ipv s'avonds... Verder ook niet echt, het schema volgens hun goed.

@ HelloKitty, tot 1 jaar is alles naast de melk bijvoeding. Ik heb liever dat hij melk krijgt dan groente eet. En die 3 flessen drinkt hij met smaak leeg.

@ Loeke (nogmaals :) ) Hij drinkt al uit een beker. En hij krijgt echt niks "extra's " En ik ken gelukkig meer baby's die wat dikker zijn.

Ik maak me er ook niet zo heel druk om hoor! We hebben een fantastisch kereltje dat kern gezond is, tot nu toe niet 1 keer ziek geweest. Verder loopt hij overal op vooruit. Hij kletst al flink, kruipt, zit zelfstandig etc.etc. Volgens mij heeft hij echt lood in zn kont

Oh, hier is een foto van onze dikkerd:
    http://album.partyflock.nl/44478333.jpg

8. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    jeetje, als die van jou dik genoemd wordt dan is die van mij ook dik!
    Hij ziet er toch gewoon goed uit? Helemaal niet dik! (wel een lekker ding..)

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hij is iets breder en dikker dan Eva, misschien heeft ie ook wel veel spieren ;). Eva weegt nu zo'n 8 kilo en zal met 8,5 maand rond de 9,5 kilo zitten denk ik. Dus de verhouding klopt wel zo ongeveer. Ik denk dat ik het fruit echt zou minderen tot maar 1 stuk per dag. Eva is volgens mij ook dol op fruit, vandaag kreeg ze voor het eerst meloen en ze heeft bijna een kwart op! (en toen ben ik maar gestopt...)

10. Writer

Writer Niet meer actief

hij ziet er niet dik uit hoor , wel schatje om te zien ;)

ik heb niet veel met cb schema hoor iedere baby is anders en je geeft echt niet veel hoor
    ik zou zeggen gewoon doen wat je zelf beste vind ,en als jullie niet aanleg voor dik zijn hebben dan zal hij ook niet worden ,het is babyvet die zal straks veranderen als hij kruipt en loopt
    mij vriendin haar zoontje 9 maanden die is ook dik volgens cb terwijl die tot 6 maanden allen maar melk gehad heeft en nu gewoon wat potjes erbij , ze is zelf slank ,haar vriend is ook slank dus aanleg hebben ze ook niet , ze maakt nu niet druk om cb ;)

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind hem ook niet echt dik, wel breed :D. Daarom schreef ik al, ik denk veel spieren ;).

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Appelsientje, dank je wel! Het is ook een lekkerding :D
    Hoe zwaar is de kleine van jou?

@ Snoopy, ik zie het eigelijk helemaal niet zitten om hem minder te geven. Hij is echt dol op fruit. Hij zegt continu: 'jumjumjum' en met groente net zo. Hij lust alles! (behalve rijstwafels)
    Nathan was trouwens met 6 maanden 9440 gram.... Maar jij hebt ook een dame, dat zal ook wel wat schelen.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Meesa, hier ook pas bijvoeding met 6 maanden. Voor die tijd alleen maar melk. En daar ging hij al super hard op (9440 gram op alleen maar melk)

@ Snoopy, hij heeft ook echt een beetje spierballetjes (vetballetjes)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat je er ook niet veel aan kan doen. Als hij zo dol is op groente en fruit, dan kan je beter wat meer groente geven en iets minder fruit. In fruit zitten toch suikers en dus meer calorieen. Maar op zich is er met jouw schema niets mis.

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Tikkeltje overdreven van het CB, gewoon een gezonde Hollandse knul,niks mis mee.

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou geen pap geven, gewoon doorgaan met fruit en groente. Eventueel minder melk in de fles, meer thee.

Verder lekker van genieten ... je zoontje ziet er prachtig uit!

(en snoepen gewoon nog langer uitstellen :))

17. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Wat een ontzettend mooi ventje, mankeert niets aan hoor!

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Als ik al jullie gewicht zo lees is Annika maar een klein scharminkeltje met bijna 14,5 maanden is de net iets meer dan 10 kg (en dat was echt 20 minuten na haar ontbijt, dus als we daarmee ff hadden tot na het Cb was ze denk ik minder dan 10 kg geweest.)

19. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    als hij meer gaat lopen en spelen en over een tijd heeeel veeel gaat buitenspelen raakt hij het overtollige ook wel weer kwijt hoor!

Maar, kan me voorstellen dat je er zorgen om hebt! Ymke is ook een flinke tante, bij 4 maanden 7200 gram en ik denk nu wel weer een kilo erbij.
    Vind zijn schema enorm meevallen trouwens.
    Heeft het CB ook gezegd dat hij te dik is? En eet hij dan te veel volgens hen?

20. winanda1981

winanda1981 Actief lid

7 jul 2008
    117
    0
    0
    klantenservicemedewerker
    emmeloord
    mijn broertje nu al 24 jaar was ook te dik toen hij baby was maar is nu niks meer van et zien. als ze buiten gaan spelen en meer bewegen gaat het vanzelf wel weer weg. geen zorgen over maken hoor.

Deel Deze Pagina