rijst

Discussie in 'Voeding' gestart door guppie81, 5 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    In de potjes van 4 maand zit ook rijst, neem aan dat dat al mag voor 6 maand?
    Ymke heeft bijna alle groentes wel gehad, ben wel toe aan iets nieuws ;)
    Welke rijst moet ik daarvoor nemen, of mogen alle soorten? en krijg je dat helemaal glad met de staafmixer/blender?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou witte rijst nemen. Of je het helemaal fijn krijgt weet ik niet, hier eet dochter van 6 maanden stukjes. Ze hoeft geen fijn gepureerde of geprakte hapjes;)

3. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Michelle eet ook al vanaf 6 maanden witte rijst. heeft ook nooit gepurreerd eten gegeten.

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hmm rijst kan ze natuurlijk ook niet in stikken. Ymke eet ook niet alles helemaal glad, maar ik vind het nog heel eng om iets met stukjes te geven.
    Binnenkort maar eens proberen!

5. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Sofie heeft laatst ook een paar korreltjes rijst gehad maar daar stikte ze wel in :( Schrok me rot. Dus voorlopig nog maar even pureren.

6. Lara11

Lara11 Niet meer actief

jajoh, in rijst(korrels) kunnen ze zich volgens mij juist heel erg verslikken (Babs, arme Sofie..).
    Ik blender een of twee scheppen witte rijst erdoorheen.

7. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    ja kan ook de witte rijst wat langer laten koken dat het vanzelf een beetje pap word en dan ff blenderen, denk ik.
    ik heb nog niet heel veel verstand van vast voedsel geven maar als je het langer laat koken word het vanzelf pap michien daar mee beginnen.

liefs diane

8. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ik deed er altijd een beetje water bij en dan met de staafmixer

9. marloesss

marloesss Actief lid

17 okt 2006
    158
    0
    0
    Rijst bindt alleen veel meer dan aardappel, vind ik. Als ik aardappel door de groente mix, voeg ik geen extra water toe, maar als ik dat met rijst niet doe, wordt het een hele dikke massa die niet weg te krijgen is!

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Als je Pandan rijst neemt, die is zachter en pappiger (en lekkerder :))
    Misschien gaat dat wel goed?

11. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Nova heeft gister voor het eerst ongepureerd eten gekregen en voor het eerst rijst. Ik heb Basmatirijst. Die is al zacht en een beetje plakkerig. Het ging erg goed. Ik had meer reactie verwacht met die stukjes.

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Als je rijst gaat pureren kun je net zo goed iets maken met Nutrix. Nutrix is gewoon fijne rijst, dus daar kun je ook gewoon een soort puree mee maken en dat met groenten eten. In de Japans keuken wordt ook heel veel gerechten gewoon met rijstebloem gemaakt, wij zijn dat alleen niet gewent. We eten Nutrix alleen met melk en dan als pap. Doe er voor de verandering eens gewoon water bij en maak het zo dik dat je er balletjes van kunt draaien. Annika is dol op deze rijsteballen.

Succes er mee, ik vind persoonlijk wel dat de kleintje eigenlijk tot 6 maanden alleen melk moeten krijgen, maar voor die kleine van je stkt in een rijstkorrel toch deze tip.

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    dat vind de KA van Ymke alleen niet... ;)
    Ymke heeft Reflux en ik moet er dus alles aan doen om haar met 6 maanden op een warme maaltijd te hebben.

Maar... bedankt voor de tip!

14. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik doe de rijst heel erg gaar koken en dan even met de staafmixer met een scheutje opvolgmelk erbij. Heerlijk!

Deel Deze Pagina