Hallo allemaal, Ons dochtertje wordt in november 3 jaar. Nu is zij altijd al een druk kindje geweest maar het lijkt alsof het de laatste tijd veel erger is. Gisterochtend was ze best lief aan het spelen, maar toen kwamen opa en oma eventjes en ze stuiterde echt door de kamer. Ook toen opa en oma weg waren, bleef het zo totdat ze naar bed ging 's avonds. Je begrijpt: daar word ik echt hondsmoe van. Ik krijg haar op de een of andere manier niet rustig. Ze kan haar aandacht niet bij het spelen houden, roept continu: mama, mama en vervolgens weet ze niks te zeggen. Frustrerend tot en met.. Ook anderen zeggen dat ze erg druk is en om veel om aandacht roept/vraagt. Nu dacht ik: als ik haar nou eens met iets interessants laat spelen, een spel, of iets anders, zou dat helpen? Alleen nu het grote probleem: ik weet niet wat! Heeft iemand tips om te knutselen, spelen of iets? Wat voor haar een echte uitdaging vormt? Wij zeggen als ouders: als zij op school zit, dan zal het stukken minder zijn. Ik denk er ook over om haar naar de psz te doen maar vind het erg duur. Maar goed, ik vind wel dat als ze daar van zou opknappen, dat wel goed is. Maar ik wil haar thuis ook iets uitdagends geven. Tips? Ideeen? Welkom!!!! Bedankt!
Hoi, Toen onze dochter 3 werd kreeg ze van ons de v-smile motion. Dit is een spelcomputer voor kids. Het dora spelletje zat erbij. Met sint heeft ze nog 2 spellen gekregen. Ze speelt er bijna dagelijks een uurtje op. Zo is ze even alleen bezig.
In de bieb hebben ze heel veel boeken met knutselwerkjes maar ook binnen en buiten activiteiten om te doen met een peuter. - bladeren verzamelen en daarmee knutselen, plakken lamineren verven alles kan - stukjes papier scheuren wiebelogen kopen en dan een fantasiemonster maken. - brooddeeg - klei - bouw een klim en klauter parcours door de kamer met stoelen en kussens - bak cakjes - ga boodschappen doen en knip plaatjes uit met wat je nodig hebt dat is haar lijstje en moet zijn zoeken en pakken
Ik moet ook zeggen dat Naomi ook erg druk is al er iemand op visite komt. We krijgen bijna geen visite dus als we dan is wat krijgen is ze helemaal opgelaten.
Wij krijgen regelmatig visite maar als ze enthousiast raakt, heeft ze geen grenzen meer. Zo komt het op ons over althans. Had hier ook met kussens en banken enzo een parcours gemaakt, dat gaat wel goed. Maar ze kan er nooit meer mee stoppen.. dat moet dan elke dag opnieuw en dat wil ik dan ook weer niet. Ik moet gewoon diversiteit hebben in dingen die haar uitdaging geeft. Ik heb hier al wat aan, ga zeker naar de bieb!!
Hier heef ze net zitten knippen met een echt schaar vind ze helemaal geweldig. En met echte dikke stiften kleuren vind ze ook erg leuk momenteel. Of met echte haarspeldjes en elastiekjes haar knuffels mooi maken. Of met de plakbandautomaat spelen, zoveel mogelijk plakbandjes en papiertjes aan elkaar plakken.
Onze dochter (wordt ook 3 in november) is ook echt een stuiterbal en kan ook heel erg vermoeiend zijn dus. Wat hier een schot in de roos was, was plakken en knippen. Bij de hema zo'n emmer met zelfklevende foam-bloemen gekocht, nog iets anders om te plakken met lijm, lijm erbij. Zelf mogen knippen met een echte schaar vindt ze ook tof, maar vind ik zelf dan nog wel een beetje spannend. Ook waterverf vindt ze heel leuk. En als ik het echt even niet meer weet maar wel eventjes rust wil.... mijn iphone!
Oke foam is idd ook erg leuk! Dat knippen en plakken zie ik wel zitten. Ga ik van de week nog halen! Ze is van de week met vingerverf bezig geweest, ze vindt dat heel leuk maar o zo vies!! Ze zit telkens te roepen: mama, doekje, moet schoon hoor! Pff, nou dan kan ze ook niet lekker even bezig zijn. Dus moet het idd iets met knippen, plakken e.d. worden.
hier ook een dochter van nov 2008 Hier is knippen, foamstickertjes, lijmen, waterverf erg in trek maar daar moet ze wel de rust voor vinden natuurlijk. het zijn wel dingen waarbij ze rustig moet zitten. mij helpen in het huis vindt ze ook echt geweldig. ze loopt alle kamers af om de wasmand te vullen en daarna propt... ze het n de wasmachine, ook de ramen en de keuken soppen is favoriet een psz is wel erg goed merk ik hoor dus dat is wel een overweging waard denk ik.
Qua knutselen, tja alles wat je maar kunt bedenken. Kleien, verven, knippen, plakken, tekenen, propjes plakken. Veel afwisselen, want anders heeft ze t de volgende zag na 5 minuten alweer gezien Maar ze gaat dus nog niet naar de psz? Ook niet naar een andere vorm van opvang? Mijn dochter gaat sinds ze net 2 is naar de psz en sinds kort gaat ze 3 ochtenden. Ze vind het er helemaal geweldig en ik geniet ook erg van de rust Ik vind het zelf ook erg goed/belangrijk voor de sociale ontwikkeling.