Oh Iweks wat vreselijk 😔😔 Omdat ik al min of meer een maand het 'wist' heb ik al wel voor mezelf duidelijk dat ik op een gegeven moment moet 'kiezen' om hem weer te vertrouwen. En hij zal de consequenties van zijn daden moeten ondergaan. Dinsdagmiddag kunnen we terecht in de relatietherapie, we hebben echt handvaten nodig om hier uit te komen. En hij moet ook echt heel veel praten want hij kan momenteel moeilijk met zichzelf leven. Hij heeft het gewoon weg gestopt. Ook voor zichzelf. Zulke leugens zijn slecht voor je hele persoon, je eigenwaarde, alles. En nu hij het uit heeft gesproken, moet hij ook met zichzelf de confrontatie aan gaan. Dikke vette kakzooi.
Oh wat rot Ik denk met dat de stappen die jullie al gezet hebben je in ieder geval al in de juiste richting zit. Het enige wat ik je kan adviseren is het ook echt de tijd en de ruimte geven om hier aan te werken, zonder verwachtingen dat het ooit nog hetzelfde zal zijn. Dat gebeurt sowieso niet, maar dat betekent niet dat het automatisch gedoemd is, je kan er ook een stuk sterker uitkomen samen. Veel sterkte!
Wat een kutsituatie. Voordat ik een kind had was ik er stellig van overtuigd dat als mijn man zou vreemdgaan het einde verhaal was. Nu moet ik zeggen dat dat niet meteen zo is. Ik kan mij zo voorstellen dat je na een aantal jaar goed huwelijk niet zomaar stopt vanwege de liefde en kinderen. Ik vind het dapper van je dat je in therapie wil gaan en dat je naar de huisarts bent gegaan. Het zal denk ik heel moeilijk worden, maar als je nu aangeeft dat er een klein kiertje is voor verbetering, dan kan jij dat aan! Wat er ook gebeurd en welke keus je ook maakt, samen of alleen. Je bent eigenlijk nu al aan het vechten he! Sterkte voor jou en je kinderen.
Zeker doen hoor! Wij zijn helaas niet verder dan de derde sessie gekomen...bij ons zijn er natuurlijk ook maanden voorbij gestreken...
Ik wil je ten eerste heel veel sterkte wensen! Ik zit in een soortgelijke situatie en herken heel veel wat je typt. Man is vreemd geweest (geen seks, wel zoenen en vasthouden). Ook dit was bewust en van korte duur. Ik geloof mijn man oprecht in zijn spijt (heeft het zelf opgebiecht) en vertrouw hem grotendeels ook weer. Wij willen aan de relatie werken en gaan er beide voor 1000% voor. Ik wil het alleen niet helemaal openbaar bespreken dus als je behoefte hebt mag je PBen.
Oh nee, sjonge wat een baggerzooi! Heel veel sterkte en ik heb veel respect dat je het nog wilt proberen!
Wat een k*tzooi, heel veel sterkte gewenst! Wel goed dat jullie er werk van maken. Ik roep ook altijd, als mijn man vreemdgaat, dan schop ik hem eruit. Maar dat doe je niet zo snel na een jarenlange relatie. Dus ik zou ook relatietherapie proberen, denk ik. Hopelijk komen jullie er samen uit.
Oh lieve Assz, wat een hel Het is volgens mij nog niet eens zo zeer het vreemdgaan wat je nu bijna doet kotsen, maar de wetenschap dat "life as you knew it" weg is. Ook als jullie hier bovenop komen is er een voor en een na dit. Althans, zo heb ik dat ervaren toen mijn eerste relatie vreemd was gegaan. Ik voelde me ontzettend beroofd. Beroofd van mijn geluk, van mijn heerlijke oprechte naïviteit en het leuke leven dat ik tot dan toe had. Dat moet je zien als een rouwproces en je moet jezelf de tijd geven om te rouwen over het verlies van je onbezorgdheid. Denk nou niet dat je al heel snel "leuk" moet zijn omdat anders je relatie alsnog kapot gaat. Want dat gaat niet. Dat is nep en kost enorm veel energie. Neem je tijd meis. En klets hier bij ons de ellende van je af.
oeff wat erg! ineens al je vertrouwen en alles zomaar weg en nog zo bewust door hem gedaan... veel sterkte assz
Hier eigenlijk precies hetzelfde. Alleen was de dame in kwestie iets ouder. We zijn nu een jaar verder en het gaat heel goed tussen ons. Wij hebben bewust gekozen om het samen te doen, zonder therapie. Ook hier is de liefde te groot om er mee te stoppen. Paar weken later bleek ik zwanger te zijn dus nog meer reden om er vol in te gaan. En het heeft geholpen. De weg naar het terug vinden is heel zwaar geweest en als hij een tijd aan het appen is kan ik daar best een raar gevoel bij krijgen, maar ik kan zo in zijn telefoon kijken. Inmiddels vertrouw ik hem weer voldoende om zonder raar gevoel aan het het werk te zijn. Ik ben dan ook heel blij dat we door hebben gezet. Ik weet wat de doorslaggevende reden is geweest en daar hebben we aan gewerkt. Natuurlijk is dat niet goed te praten, maar de kern van het probleem is aangepakt en gaat inmiddels hartstikke goed. Succes meid!
Jeetje meid wat erg Praat met elkaar. En dan niet elkaar aanvallen maar echt luisteren naar elkaar en elkaars gevoel erkennen. Hij zal heel hard z'n best moeten doen om jouw vertrouwen weer te winnen en dat zal voor jullie beiden hard werken worden. Heel veel sterkte.
Jeej ik had al gelezen dat het niet 100% goed meer was en dat jullie een wat moeilijker tijd hadden, maar dit had ik niet verwacht. Ik weet wat het is helaas. Waar ik in dit verhaal het meest meezit is dat hij het bewust heeft gedaan. Dus niet een slippertje van ik struikel en viel toevallig verkeerd, maar echt bewust met haar seks gehad heeft. Jou/jullie bedonderd. Jullie leven bewust op de kop heeft gezet. Nu doet hij zijn best en jij ook, maar eerlijk dit lijkt mij het zwaarste om over heen te zetten. Sterkte
Jeetje Assz....., ik schrik er van. Jij loopt hier ook al wat jaartjes rond namelijk. Zoiets verwacht je ook niet. Vind het bewonderendswaardig dat je alles op alles zet om je huwelijk te redden. Laat je man maar knokken en zweten en bewijzen dat hij nog steeds heel veel van je houdt. Maar het vertrouwen is nu totaal weg. Heel begrijpelijk. Je moet dat vertrouwen in hem terug zien te vinden en hij moet laten zien dat je hem weer kunt vertrouwen. Het zal een lange lange zware weg worden. Hopelijk lukt het jullie om hier overheen te stappen en is er nog een toekomst samen voor jullie als gezin.. Krijg je zelf ook hulp voor jou alleen trouwens? Heel veel sterkte!
Pfff wat een nachtmerrie Ik wens jou en je kinderen veel sterkte, voor je man wens ik inzicht en doorzettingsvermogen. Hij zal hard zijn best moeten gaan doen, niet even maar voor heel lange tijd.
Pff. Wat een hel! En wat een pijn! Heel veel sterkte en succes samen in therapie. Het vergt ongelofelijk veel kracht en energie om hem weer te kunnen vertrouwen! Hoop dat jullie eruit komen!
Wat ontzettend heftig zeg! Ik vind het onwijs knap dat je ondanks dat hij dit heeft gedaan het toch nog wil proberen voor jezelf maar vooral ook voor de kids! Dit vind ik heel moeder en nobel! Ik hoop oprecht dat jullie er uit komen en dit achter jullie kunnen laten. Het zal een litteken achterlaten, maar je kunt er uit komen, echt!