Heel optimistisch heb ik een kleur in mijn haar gedaan.... om het 1 tintje lichter te krijgen. ik zie niet veel verschil, glans is wel heel mooi qua kleur nu. Toen kwam ik op het idee om bayalage in mijn haar te laten doen... maar dat kan alleen als ik het ontkleur met alle beschadigingen vandien *heb al vrij fijn haar, dan lijkt me dat geen succes... lelijke gespleten punten, stro enz enz... of stel ik het me te erg voor? hoelang duur het tot half lang haar tot net onder de schouders weer de normale kleur heeft? gelukkig zit ik heel dicht tegen mijn originele kleur aan en zul je geen/weinig verschil zien. of is ontkleuren toch niet zooooo erg?
Heb je het haar nu geverfd of een spoeling? Wat voor kleur heeft je haar nu? Je geeft aan dat je haar zo goed als je eigen haarkleur heeft. Bayalage is toch dat de punten een stuk lichter zijn dan je eugen haarkleur? In dar geval zul je, welke kleur je geverfde of eigen haar ook is, de onderkant moeten ontkleuren.
Een bayalage kan ook prima op fijn en gekleurd haar hoor. Wel even lekker je haar verwennen met een masker en dan heb je geen stro haar. Ik heb zelf afgelopen zomer flink wat blonde lokken erin gehad, ben zelf een brunette. na het zwemmen voel je dan wel dat het wat droger is, maar als je je haar goed verzorgd kan het prima!
Mijn haar groeit extreem snel. 35cm in een jaar, schouderlengte dus, vanaf het punt dat ik aan 1 kant een opgeschoren A-symmetrisch kapsel had aan laten meten tot en met het op 1 lengte door laten groeien tot op mijn schouders. (Tussendoor 1x geknipt om op 1 lengte te komen) Maar dat is extreem snel dus. (Geen idee waarom, maar het is mijn hele leven al zo) Gemiddeld groeien haren zo'n 1á 1,5 cm per maand wat op maximaal rond de 18 cm per jaar aan komt. Om het vanaf je kruin tot schouderlengte helemaal uit te laten groeien zou je dus ongeveer 2 jaar tijd kosten. Wat eventueel zou kunnen is het een jaar uit laten groeien en dan laten kleuren en ook gelijk in laagjes te laten knippen. Dan behoud je toch je lengte, maar je hebt een fijn volume, geen dooie punten (ze kleuren eerst en daarna knippen ze) en de kleur valt met laagjes vaak ook heel mooi.
Mocht je de kleuring die je er nu in hebt er echt uit willen dan kun je altijd nog Color B4 of Color Remover er in doen. Zal altijd beter zijn dan ontkleuring.
Ik heb van mezelf een kleur 4, heb er een permanente kleuring in 5.3 in gedaan, ben tevreden over de kleur. alleen wilde ik er nog wat lichtere stukken in, zoals bij een bayalge. idd moet ik dan de onderkant laten ontkleuren... maar verziek ik hier echt niet mijn haar bij? heb heel dun haar wat redelijk snel pluizig word en heb snel last van gespleten punten...