voeding en sporten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door snoepje84, 22 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Beste dames,

Een vraagje ben momenteel 5 weekjes zwanger en ik eet me helemaal suf! Ik sportte voor de zwangerschap makkelijk 4 keer per week soms meer en at altijd gezond. Keer per week met manlief uit eten en zondigen moet kunnen vind ik maar zoals t nu gaat ben ik bang dat ik straks rollend t leven door moet..ben ook bang dat ik dikker ga worden ik weet dat dit tijdens een zwangerschap normaal is maar lees wel eens verhalen dat vrouwen tegen de 30 kilo kunnen aankomen. Ik ben niet superslank maar ben wel veel afgevallen voor de zwangerschap wel 10 kilo dus weeg nu 75 kilo met een lengte van 1.67. Zijn er vrouwen die snel de kilo's kwijt raakte en wat voor oefeningen doen jullie tijdens een zwangerschap?

Heel erg bedankt!

2. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Als je verder geen lichamelijke beperkingen hebt, kunt je gewoon blijven sporten..
    Alleen dan op een lagere intensiteit.Totdat je merkt dat het niet meer wil.

En het eten tja,haha, eerste zwangerschap ben ik bijna 30 kg aangekomen. En ik weet dondersgoed hoe dat is gekomen. Bijna geen beweging ivm bekkeninstabiliteit, maar wel alles eten wat maar los en vast zat.

Nu heb ik weer bi, maar let wel heel goed op wat ik eet. Tuurlijk eet ik wel eens wat lekkers, maar nu alles met mate :D

3. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Ik doe thuis wel oefeningen en wandel veel ook werk ik in de zorg dus stil blijven zitten gaat heel moeilijk. Ik las dat je met borstvoeding 500 calorieën per keer kon verbranden en dat je sowieso 5 kilo automatisch afvalt van t vocht placenta enz. Ik ga maar gauw opletten met wat ik eet want zoals t nu gaat. Ben alweer een zak chips met dipsaus aan het weg snaaien hihi

Deel Deze Pagina