Overprikkeld

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gentle, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia gaat soms met mij mee naar de PSZ en soms gaan we 's ochtends naar een speelgroepje. Ik heb hier nooit eerder iets van gemerkt bij haar, maar de laatste tijd slaapt ze op die dagen 's middags niet meer. Ik denk dat ze overprikkeld is. Maar goed, zelfs als sociaal werker kom ik hier zelf niet helemaal uit. Moet ik haar nu minder hiermee prikkelen? Anders ziet ze dus helemaal geen kindjes van haar leeftijd... Of moet ik het rustig opbouwen? Hellup?
     
  2. Gwen81

    Gwen81 Fanatiek lid

    24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste vraag die bij mij opkomt is, wat doen jullie daarna?
    Gaan jullie daarna ook nog boodschappen doen of bij iemand op visite oid? Of gaan jullie daarna lekker naar huis?
     
  3. adi

    adi Niet meer actief

    Als Julia verder niet in contact komt met andere kindjes, is dat voor haar natuurlijk een hele belevenis.
    Maar merk je dat ze die dag ergens last van heeft, of is ze gewoon wat drukker en gaat dan niet slapen? Ze verwerkt zo'n drukke gebeurtenis natuurlijk nog.

    Als ze zelf verder gewoon vrolijk is zou ik haar die ervaring niet ontnemen, het lijkt me juist hartstikke leuk voor haar om ook af en toe met leeftijdsgenootjes om te gaan.
     
  4. mamakarlien

    mamakarlien Actief lid

    31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is ook altijd overprikkelt na een dag kinderopvang. Ze vind het wel superleuk en rent naar de auto als ik vertel waar we heengaan. Ik hou het zo rustig mogelijk als ze thuiskomen (17u) maar het blijft huilen huilen. Ik kan er weinig aan doen als ze daar is overdag. Ik heb dus voor mezelf de keuze gemaakt om het toch 'op de koop toe te nemen'. Omdat ze het zo superleuk vind en omdat het de enige dag in de week is dat ze met andere kindjes kan spelen. En dan maar lekker vroeg naar bed :).
     
  5. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik merk aan haar wel dat ze het heel heftig vindt, maar ook heeeel leuk! Ze kletst daarna ontzettend veel, alles vertellen, nieuwe dingen die ze heeft geleerd, heel veel spelen. Ze vind daarna niet de rust om in slaap te vallen in haar bedje.

    We gaan daarna idd gewoon naar huis, geen andere dingen nog...

    Het is vooral dat ik het niet herken van haar, dus daarom valt het op. Ze was altijd zo gemakkelijk, ging overal heen en mee naartoe en nooit problemen. Maar goed, kan ook een fase zijn ofzo...
     
  6. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk dat het een kwestie van wennen is. Sowieso kan het zijn dat ze langzamerhand minder slaap nodig heeft? En als je met haar een stukje gaat wandelen in de wagen? Valt ze dan wel in slaap?
     
  7. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Herkenbaar hoor! Hier ook vaak hetzelfde probleem na 'muziek op schoot' of de peuter-inloopochtend.
    Hij slaapt dan vaak maar heel weinig.
    De middag duurt daarna meestal net even te lang en daardoor is het dreinen en zeuren geblazen aan het eind van de middag door de vermoeidheid.

    Ik merk vaak wel dat het de volgende dag weer over is, of ingehaald wordt. Zo lang dat het geval is, en we dus niet prikkel op prikkel op prikkel stapelen, laat ik het zo. Hij vindt het sociale contact met de 'kinties' zo leuk!

    Als hij echt eventjes ontregeld raakt, ga ik desnoods een keertje niet naar de inloopochtend ofzo, of gewoon na 1,5 uur weer weg, dus voordat hij echt moe begint te worden.
     
  8. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.180
    936
    113
    Zuid-Holland
    Ook hier klinkt je verhaal herkenbaar. Mijn dochter komt regelmatig ook helemaal hyper terug van dagje kdv terwijl ze het juist ook helemaal geweldig vindt. Wij proberen hier thuis dan echt bewust rust in de tent te brengen, dmv eventjes tv laten kijken en/of samen op de bank aantal boekjes lezen. in ieder geval even niet meer laten rennen en druk spelen in huis. Vaak werkt dit bij haar goed en komt ze even tot rust en gaat dan goed slapen.
     
  9. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja, ze slaat wel eens vaker een keertje een slaapje over, maar ik heb dit nooit zo in verband gebracht met een drukke ochtend. In de wagen heb ik van de week ook geprobeerd, maar daar sliep ze ook niet helaas... Wel op mijn arm, maar dan nog steeds erg onrustig en kan ik haar niet neerleggen.
     

Deel Deze Pagina