welke fiets voor de 3e verjaardag?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Danoek, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Mijn zoontje wordt volgende maand 3. Hij is nu 1,05m lang en daardoor denk ik aan een 16 inch fietsje, of is een 12 inch toch aan te raden?
    Helaas kan hij helemaal niet trappen. Ook op de driewieler en trekker lukt het hem niet. Het kwartje valt gewoon niet. Ik heb hem afgelopen zomer al eens op een 14 inch (geloof ik) van iemand anders gehad, maar dan houd hij zijn voeten stil en gaat niet fietsen. Op de driewieler en zijn trekker blijven de trappers rond draaien, heb je die mogelijkheid op een fiets ook?
    En zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik denk dat een 12 inch een goede keus is als ie t echt nog moet leren. Mijn zoontje is bijna 5 en krijgt dan een 18 inch fiets voor zijn verjaardag. (ong 110 cm)

3. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Op een fiets met zijwieltjes zit volgens mij bijna altijd een terugtraprem, dus als hij dan totaal niet kan trappen wordt dit wel lastig?
    Zou anders een goeie loopfiets niet eerst een idee zijn? Dan kan hij er meteen wat mee en dan komt dat trappen eerst op de driewieler. Ik zou namelijk bang zijn dat het een teleurstelling wordt als hij zijn cadeau krijgt, er superblij mee is, maar er niet verder op komt dan er op gaan zitten...

4. Opening

Opening Niet meer actief

Hoe lang is jouw zoontje? Mijn zoontje heeft voor zijn tweede verjaardag een 12 inch fiets gehad en als het zadel op de laagste stand staat is het goed. Het zadel kan in verschillende hoogtes natuurlijk dus misschien is 12 inch dan wel een idee.
    Die van mij kon ook nog niet fietsen maar was er hartstikke blij mee omdat hij wel met zijn voeten bij de grond kon en daardoor toch vooruit kwam haha.

Nu sinds 3 weken speert hij zo weg op zijn fiets!

5. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Loopfiets heeft hij al vanaf dat hij 1,5 jaar was. Daar wordt hij nu echt te klein voor en ik vind het zonde om nu nog een grotere loopfiets te kopen.

@Therese30: Mijn zoontje is 1,05 m lang, dus niet de kleinste meer. Vandaar dat ik ook zit te twijfelen

6. Opening

Opening Niet meer actief

O ja da is idd lastig. Die van mij is ongeveer 92 cm. Ik zou gewoon naar een winkel gaan om te informeren en desnoods je zoontje meenemen om te kijken of het past.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.541
    36.515
    113
    Ik zou een 12 inch doen, maar zou het idd even proberen in de winkel. Er zit ook nog wel verschil tussen verschillende merken.

Mijn zoontje is ruim 4 en past op zijn 16 inch. Hij is 1.10 meter, maar kan pas net met zijn voetjes bij de grond.

Om te leren lijkt een lagere fiets mij fijner. Anders een tweedehands via marktplaats en dan over een jaartje een 16 inch, hij zit er nu echt tussenin.

8. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ben net terug van een collega die beide maten thuis had staan en waar ik wel even mocht passen. Bij 12 inch zit hij met zijn knieen aan het stuur, terwijl het stuur en zadel niet eens op z'n laagst stonden. Daar is hij dus echt te groot voor. Misschien als het zadel en stuur op z'n hoogst staan dat het nog net kan, maar ja dat vind ik ook een beetje zonde.
    16 inch kan hij makkelijk bij de trappers, alleen weer net niet bij de grond. Hij kan wel op het zadel komen en met zijwieltjes zou dat geen probleem zijn, dan staat de fiets wel stevig.
    Op internet zag ik ook 14 inch fietsen, ik denk dat ik daarvoor ga. Ik wil dit weekend nog even naar een fietsenzaak toe voor advies.
    Eens kijken wat die zeggen.

9. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    De fietsmaker raad een 16 inch aan alleen dan met een verlaagd zadel. Hij zei ook dat je normaal gesproken met 12 inch begint, maar dat dit nu niet kan omdat hij daar te groot voor is. En met stevige zijwieltjes is het prima te doen, volgens hem.
    Moet nu dus nog even op zoek naar een leuke fiets, aangezien ze bij de fietswinkel vanaf 149 euro waren en dat vind ik toch echt iets te veel.

Deel Deze Pagina