vanaf wanneer mogen baby's zitten, zoals je het al leest wil mijn baby van 4.5 maand alleen maar zitten wat het consultatie bureau met 3 maanden streng had afgeraden..
kan hij/zij helemaal zelfstandig alleen zitten? Als dat zo is ,lijkt me dat toch geen probleem als ze het zelf willen? Ik zou het alleen niet te lang en te vaak nog doen denk ik ,ivm misschien forceren.
nee ze kan nog niet los zitten, maar wil altijd op schoot en niet meer in de armen liggen en volgend het cb moesten we het negeren, was dan wel een tijd geleden maar ik vroeg me af vanaf wanneer het dan wel mag
Kyan wil ook niet lekker in me armen liggen. Nee hoor meneer wil alleen maar zitten zitten zitten en erbij zien en zien wat er gebeurd. Als ik hem negeer en hem tch alleen gaat liggen dan zou het de hele dag drama zijn, nou dat is het me niet waard. Dus hier lekker zitten. In de box en bed ligt hij tich wel gewoon, en daar is ie grootste gedeelte van de dag dus ja...
Hier hetzelfde en ook ik zat het mij af te vragen. Als ik haar neer wil leggen in mijn armen dan gaat ze huilen en wil ze weer rechtop zitten.
Ik denk dat als je kindje zelf aangeeft dat het geen zin meer heeft in liggen, dat het niet veel kwaad kan als je hem/haar af en toe op schoot neemt. (dit heeft trouwens de kinderarts op mijn CB me ook gezegd. Apart hoe de uitspraken/adviezen per CB weer verschillen.)
Liam had dat ook al heel snel hoor. Wilde de wereld zien.... Wij hebben dat ook toegelaten (op schoot). Als we wilden dat hij bleef liggen werd hij heel chagerijnig, dus dan maar rechtop.
Mijn zoontje zat vanaf 2 maanden bij ons op schoot, die wilde absoluut niet in onze armen liggen. Ik had nooit het idee dat het niet zou kunnen/mogen omdat ik hem immers geen uren liet zitten. Meestal was het 10 tot 15 minuten en dan was hij het toch zat.
Ik denk dat het vooral te maken heeft met de tijd die hij dan zit. Liggen is op die leeftijd gewoon nog zo belangrijk voor het ruggetje! Er zijn genoeg mensen die hun kindje veel en lang in de maxicosi laten zitten en ook al in het zitje van de wagen, of halve dagen in de wipper telkens. Dan is de box een stuk beter. Dus ik vind het niet zo heel negatief. Het is alleen misschien verkeerd gebracht of verkeerd overgekomen, maar de essentie dat zitten op die leeftijd nog niet goed is, daar ben ik het wel mee eens.
mijn zoontje kan wel zelfstandig zitten en wil ook niet anders van het cb moet ik hem dan weer plat leggen maar dan trekt hij zichzelf weer op
Mijn dochter deed het bij het cb voor. Ik hield ze een beetje in babystand en ze kwam mooi overeind, dat doet ze namelijk altijd ze wil omhoog gehouden worden. Hier zeiden ze dat het niet erg is, als je ze maar goed ondersteunt. Alles wat ze zelf doen is goed, wat een verschillen zeg. Dus ik zou zeggen een beetje rechtop mag best hoor zolang ze het zelf doen.
Hier hetzelfde hoor. Trek me niet altijd veel aan van wat het CB wel en niet goedkeurt. Mijn kindje weet zelf het beste wat ze wil, wat ze kan en wat goed voor haar is. Niet elk kind groeit en ontwikkelt zich volgens het boekje. Zowel mijn man als ik waren vroeger hele vlotte baby's en ik zie dat ik veel dingen die Demi doet terug. Ze wil zitten op me schoot en rond kijken. Hield al heel snel haar hoofd goed omhoog. Drukt zich nu al omhoog als ze op haar buik ligt en kan al van buik naar rug rollen. En wat het CB daar van vind kan me eigenlijk weinig schelen. Ga haar niet tegenhouden als ze die dingen doet.
oh, hier ook 1 die uit zichzelf rechtop trekt tot zit... wist helemaal niet dat dat slecht was, doet het toch zelf? stimuleer hem echt niet en leg hem vaak genoeg plat neer... zie er geen kwad in.. wil niet liggen in armen, alleen op schoot zitten anders kan ie het niet zien...
Lena wilde ook met een paar weken al niet meer liggen als ze goed wakker was. Nog wel tegen je aan, maar echt niet meer op de arm. Zette haar dan vaak (dan zat ik op de bank met mijn voeten op tafel) tegen mijn bovenbenen aan, vond ze heerlijk om zo te zitten. Met een paar maanden wilde ze ook steeds zelf zitten echt, heb daar gewoon aan toe gegeven. Niet stimuleren maar als ze het wilde mocht ze dat hoor. En ze is er echt niet scheef van gegroeid. Dat zeiden ze hier ook bij de CB, zo vreemd dat dat zo veel van elkaar kan verschillen he! Ze liggen zo vaak op bed, in de box, in bad, volgens mij kan dat effetjes dat ze al met al zitten weinig kwaad.
Mijn zoontje wil ook al een tijdje niet meer liggen alleen maar rechtop als ik hem neerleg huilt hij toch tot hij weer zit dus ik laat hem lekker zitten of de wipstoel wat omhoog
Ze willen toch juist dat de baby gaat zitten? Af en toe kan zowiezo geen kwaad hoor. Bij t CB weten ze volgens mij soms ook niet wat ze willen.
Onze kleine vent wil ook al weken niet graag meer liggen, maar het liefst zitten. Bij spelletjes met omhoog trekken in zitstand kraait hij het uit van plezier! Nu wil hij zelfs al gaan staan! Ik heb het ook gevraagd bij het CB en daar zeiden ze mij idd ook het nog maar niet te stimuleren. Maar ja, ik denk ook maar zo, ze geven het vanzelf aan wat goed voor ze is. Ik heb ook een boek over ontwikkelingen van je kindje in het eerste jaar en daar staat ook in dat ze het niet doen als ze er nog niet aan toe zijn. Dus tja, de adviezen verschillen nogal eens. Ik zou ze gewoon lekker laten zitten hoor, maar gewoon nog niet te lang.