Mijn zoontje is heeeeeel vaak verkouden, gaat van de ene naar de andere verkoudheid. De ene keer wordt het vervolgens een ooronsteking, de andere een keelonsteking en heeft zelfs al een keer een longonsteking gehad. Hij gaat 3 dagen per week naar kdv en krijgt m.i. niet de kans op echt weerstand op te bouwen doordat ie zo vaak ziek is, ik maak me ook wel zorgen en de huisarts zegt dat we er helaas weinig aan kunnen doen nu. In 1 jaar tijd heeft ie al 5 keer een antibiotica kuur gehad. Mijn vriendin gaat met haar zoontje naar een homeopaat ivm slaapproblemen en ik overweeg een bezoek voor de verkoudheden. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo'n homeopaat is namelijk best prijzig, wordt niet door zorgverzekeraar vergoed en ik wil graag wat breder een mening vernemen voordat ik stappen zet. Thanks!!!
Hoi Nadia, Ook wij hebben de homeopaat bezocht ivm slaapproblemen en met zeer goed resultaat. Een consult is E55,- met druppels. Ik krijg hiervan E25,- vergoed door mijn zorgverzeraar. Om te weten wat jij per consult vergoed krijgt zou je even contact op moeten nemen met de jouwe. Succes en ik hoop dat je zoontje snel opknapt! Liefs Michelle
Mijn mening is niet echt objectief omdat ik uit een homeopathen familie kom, maar wil je absoluut adviseren er eentje te bezoeken. Ik las dat je zoontje al vijf keer een antibioticakuur heeft gehad, daarmee kom je ook in een cirkel terecht. Antibiotica dood niet alleen de slechte bacterien, maar ook de goede. Vooral de darmflora (bijna de belangrijkste factor voor een goede afweer) word erg aangetast door een antibioticakuur, dus zo is het voor je zoontje ook erg moeilijk om een goede afweer op te bouwen. Informeer inderdaad bij je zorgverzekeraar of er een deel vergoed word en probeer het gewoon een keer zou ik zeggen. Ik hoop dat het snel beter gaat met je zoontje!
Het is zeker het proberen waard! Ik ben zelf laatst bij een homeopaat geweest en mijn menstruatieklachten (buikkramp, pms, hoofdpijnaanvallen) zijn verdwenen! Voor mijn dochter ben ik ook geweest en daar duurt het allemaal wat langer, maar dat komt omdat het bij die kleintjes wat lastiger kan zijn om uit te vogelen welk middel geschikt is. Het hangt namelijk niet alleen van de klacht af, ook van het kindje zelf. Ik zeg: DOEN! Succes,
Ik geef mijn dochter alleen maar homeopatische middeltjes. Helpt hier zeer goed. Kijk eens op de website van VSM baby. Hier staan allemaal middeltjes die baby's veilig mogen gebruiken. Ikzelf gebruik de rinispray en nisykindtabletjes bij verkoudheid. Er zijn ook tabletjes of druppels om de weerstand te verhogen. Wat je zeker zou moeten doen is ABC Dophilus of Orthiflor door de melk geven. Doordat je kindje al 5 kuurtjes heeft gehad is de weerstand in de darmen behoorlijk aangetast. Ik geef mijn dochter al vanaf de geboorte ABC Dophilus door de fles. Dit zijn goede bacterien voor in de darmen, de zogenaamde probiotica. Ze is pas een keer een beetje verkouden geweest en verder nooit ziek. Ik ben nooit bij een homeopaat geweest. Voor gewone verkoudheden e.d. vind ik dat niet nodig en kom je heel ver als je website van VSM bezoekt.
Arja, maar de middeltjes van vsm zijn toch totaal niet op jou kindje afgestemd? Wij bezoeken met Tess ook een homeophaat. Ze heeft verschillende ruikertjes om de weerstand te verhogen. We zijn nu 2 weken bezig maar helaas heeft ze in die 2 weken een keer kroep gehad en nu kwakkelt ze met een dubbele oorontsteking en ontstoken amandelen. Ik merk dus qua weerstand nog niet veel maar we zijn dus ook nog niet lang bezig. Wel slaapt ze beter dan anders en is ze weer terug naar een middagslaapje terwijl ze al maanden niet meer sliep overdag. Ik betaal 80 euro voor een consult ( of in ieder geval voor het eerste consult) en heb eigenlijk geen flauw idee of ik iets vergoed krijg. Ik zou trouwens van de HA een verwijzing voor de KA of KNO arts vragen. Het zou best kunnen dat je kindje last heeft van zijn neus/keel amandelen en daardoor zo vaak verkouden is.
Dat begreep ik van mijn homeopaat ook, dat de algemene middelen van VSM niet voor elk kind even goed werken. Ik gebruik bij Evy wel de nisykind forte en de neusspray als ze verkouden is, dit gaat goed. Net als de tussikind druppels voor het hoesten. Maar de caltrivat tabletjes voor de weerstand doen bij haar helemaal niets. De homeopaat bevestigde inderdaad, dat dit voor Evy inderdaad niets toevoegt. Hoe het precies werkt vind ik altijd moeilijk na te vertellen...