hij krabt heel zijn neus open

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ilona85, May 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Mijn zoontje is vrij onrustig maar nu haal ik hem elke keer uit bed met een kapotte neus. Hij krabt het dan open en waarom weten we niet. Hij ligt ingebakerd en dan nog komt hij daaruit eerst hadden we de swaddle me en daar was hij zo uit en dan ook helemaal. En nu de puckababy en na 1 dag weet meneer hier ook zijn handen zo te friemelen dat hij door het nek gat bij zijn mond maar ook nues komt. Het is niet dat hij eczeem heeft ofzo maar meer denken wij dat het nog zo zwaait met zijn armen (onrustig) maar wat kan ik hier nu aan doen die neus moet toch genezen? Alle tips zijn welkom!

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    krabwantjes, verkrijgbaar bij de hema voor een paar euro

3. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,466
    0
    36
    DAt heb ik ook geprobeerd maar hij wil graag duimen en dan schuurt hij alsnog zijn hele neus open omdat er nog wondjes opzitten. Kan hem moeilijk vastsnoeren aan alle kanten (weet dat dit gevaarlijk is hoor en zal het ook niet doen) blijft lastig

4. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    Is hij niet ergens overgevoelig voor? Kan zijn dat zijn slijmvliezen oid geïrriteerd worden en hij daarom per se moet krabben, en zich dan dus loswurmt..

5. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,466
    0
    36
    Hij krabt de buitenkant open dus dat kan het dan toch niet zijn?

Ik haalde hem net weer zo uit bed:

6. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    och gerrum, wat zielig!!!!!
    Nee dan lijkt me het ook niet iets waar ie overgevoelig voor is, anders had ie ook wel meer rondom ogen en mond denk ik..
    Ben je al bij het CB of de huisarts geweest?

Ik vond in elk geval dit op internet: (ging over gezicht openkrabben)
    Om dit te voorkomen kun je sokken om de handen van de baby doen of, als de mouwen lang genoeg zijn, de mouwen van het truitje om de handen vouwen en dichtplakken met tape.
    Als de baby zich erg heeft open gekrabd kun je de gel van Aloë Vera gebruiken, dit geneest de wondjes zeer snel. Met een dag zie je er niets meer van.

Dus misschien maar eens een huisartsbezoekje/CB bellen en een truitje maat groter aantrekken en die mouwen dus dichtmaken.

7. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    Mijn eerste idee toen ik dit topic opende, was: nageltjes kort afknippen.
    Maar nu ik die foto gezien heb, weet ik niet of dat wel helpt. Wat zielig! Daar zou ik echt even mee naar de dokter gaan, op een moment dat het zo erg is, of je neemt deze foto mee. Want buiten dat hij moet "afleren" om te krabben, moeten die wondjes natuurlijk ook herstellen. Misschien dat je HA je een zalfje o.i.d. kan geven. En misschien dat hij of zij kan ontdekken of er een reden is dat hij zichzelf zo toetakelt.

8. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ach mannetje toch.. Wat enorm zielig als ik hem zo zie liggen.. Ik zou anders je ha bellen vragen of hij een cremé heeft voor de jeuk. Want zo kan je inderdaad niet doorgaan.. Heel veel sterkte en ik ben benieuwd als je dé oplossing hebt gevonden!

9. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland
    oe zo erg had ik t eerlijk gezegd niet verwacht. schrik er gewoon van kun je nagaan hoe jij je moet voelen. je kan ook, als hij zo graag duimt een gaatje in een sok knippen waar zijn duimpje net in past, en de rest gewoon goed kort houden. dus de overige vingertje erin proberen te houden en zijn neusje goed inzalfen met babyolie.

probeer gewoon mee te denken hoor. anders toch ff naar de dokter of cb

10. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,466
    0
    36
    Bedankt voor jullie reacties! Ja ik vind het ook heel erg en is niet zomaar een krabbeltje. watvoor gel is dat van Aloë Vera? Maar vooral waar kan ik die kopen? Nageltjes vijlen we ieder dag maar kan moeilijk ze nog korter vijlen want dat zit ik alleen op vel te vijlen. Gisteren heeft hij prikjes gehad dus mocht niet ingebakerd worden dus slaapzak aan en dan toch maar krabwantjes aangetrokken om een bloedbad te voorkomen haha. De krabwantjes gaan redelijk oke vind het wel zielig want hij kan zijn duim niet vinden maar hij sliep gelukkig wel, duurde wel wat langer voor hij sliep. Ook had hij er eentje uit maar niet echt gekrabbeld, hij had "maar" 1 of 2 krabbels en een drijf natte want haha maar als dat alles is. Ga toch die krabwantjes maar proberen en hopen dat hij stopt met krabbelen en ze niet uit weet te krijgen want dan kan ik weer opnieuw beginnen. CB zegt trouwens aghhh hoort erbij en gaat wel over maar ja wil niet een kindje met pijn en littekens dus daar heb ik weinig aan. Als het of erger wordt weer met krabwantjes of niet over is ga ik over een week naar de dokter haha misschien krijgt hij dan wel een kap (zoals honden) kan hij er in ieder geval niet bij haha grapje hoor

11. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    Zou ff bij de drogist vragen naar een aloe vera zalfje. Zij weten wel wat je kunt gebruiken op een babytje. Is meestal een zalf met het ingredient aloe vera, dus niet het merk zelf oid geloof ik.. En echt, probeer die handjes maar in te pakken, misschien idd zijn duimpje eruit laten ofzo, hij went er echt wel aan..! Lijkt me beter dan een baby die straks een neus vol littekens heeft..

12. Schatteboutjes

Schatteboutjes Nieuw lid

May 15, 2009
    3
    0
    0
    Inbakeren met een Pacco doek. Als je dat goed doet komen de armpjes er echt niet uit. Werkt veel beter dan Swaddle me. We hebben ze allebei, ik vind de Swaddle me te rekbaar.

Share This Page