help! mijn 10 maanden oude zoontje kan al vanaf 6 maanden zelf los zitten. maar nu is ie sinds een paar weken begonnen met rondschuifelen op zn kont en sinds een week gaat ie als een speer het huis rond. alleen, doordat ie nu dus zo bewegelijk is, verliest ie af en toe zn evenwicht. vandaag is ie 2 keer bij mn zusje op de laminaat vloer keihard op zn achterhoofd gevallen omdat ie inees achterover klapte. het was echt zo'n stond erbij en keek er naar moment want we waren met 5 volwassenen in de kamer en iedereen hield m in de gaten en toch viel ie keihard! het ging beide keren zooooo snel! hij moest ook keihard huilen en was ook een beetje van de schrik maar ook wel omdat ie echt pijn had! vind het zo zielig (is ook al een paar keer thuis gebeurd maar niet zoo hard!) maar ik weet eigenlijk niet hoe ik het moet voorkomen. kussens oid neerleggen helpt niet omdat ie echt als een speer in het rond beweegt en toch alles op zn ontdekkingstocht overhoop gooit. thuis leg ik wel een kleed op de vloer maar ook daar is ie binnen een paar seconden vanaf gekropen. iemand tips? (behalve een valhelm ) want zoveel op je achterhoofd vallen is echt niet gezond lijkt me? weet me ff geen raad meer! en voel me ook nog eens hardstikke lullig dat ik mn eigen zoontje niet heb kunnen 'redden'..
aah zielig! hopenlijk heeft hy er niet al te veel; last van maar ik denk dat je dit niet kunt voorkomen! myn zoontje is 5 en een echte dennis the menace.. als hy buiten gaat spelen weet ik gewoon dat ik de pleisters/jodium of verband al klaar kan zetten... ik schrik er ook niet meer van, zolang het geen ehbo werk word natuurlijk.. Tand door zn lip is eigenlijk routine.. maar dat komt omdat ie ook gewoon zo druk is.. toen hy klein was.. was het ook elke x feest.. zelfde als jouw zoontje eigenlijk... Je wilt ze beschermen, maar met dit soort dingen kan je dat niet altijd..en eigenlijk maar goed ook, anders kunnen ze helemaal geen stootje verdragen... vooral als ze klein zyn zien ze geen gevaar..en als ik naar die van my kyk.. die is al geregeld in bomen aan het klauteren. de eerste keer dat hy viel had hy zn tand door zn lip en zelfs een scheurtje en moes gehecht worden, was wel blij dat het gebeurde omdat ik em al 10.000 x gewaarschuwd had, ik dacht nou dit is een vervelende maar wel een goede les Ja niet dus dag erna hing ie er weer in.. Ach het hoort bij het opgroeien.. vallen en opstaan... en het blijft vervelend maar het went wel... haha en voel jezelf nu niet lullig.. want een ongelukje zit in een klein hoekje..straks als hy ouder is kan het ook buiten of op school gebeuren en dan is het ook niet in jou buurt..dus geef jezelf niet de schuld dat je niet goed op em "let"
De eerste 2 weken nadat mijn zoontje kon staan, viel hij ook een keer of 3 per dag hard met zijn hoofd op de vloer, omdat hij niet wist hoe hij vanuit staan weer moest gaan zitten. Helaas kun je er weinig aan doen, ze moeten toch zelf uitvinden hoe ze dat kunnen voorkomen. Het is inderdaad heel vervelend, maar waarschijnlijk is het met een paar dagen wel afgelopen en blijft hij gewoon goed zitten. Je kunt het gewoon niet altijd voorkomen.
Mijn zoontje kukelt ook nog af en toe om op zijn achterhoofd, maar steeds vaker gaat hij snel zitten als hij dreigt te vallen en ik zie dat hij zichzelf steeds beter op kan vangen als hij valt of hij voorkomt dat hij op zijn hoofdje valt.als hij moe is. Hij wordt ook onhandiger als hij moe wordt. Ik voel me er ook lullig bij als het wel gebeurt, maar helaas kan ik het niet altijd voorkomen.