Hoi, We hebben nu een verwijzing voor Thijmen voor de KNO arts en waarschijnlijk moet in elk geval zijn neusamandel eruit. Hij is namelijk altijd verkouden en ademt eigenlijk niet meer door zijn neus. Nu heeft ie ook nog keelontsteking Wat ik me afvroeg is hoe dat bij kinderen gaat? Hoeveel last hebben ze ervan en hoe lang? Groetjes Rosa
ik was ook nog best wel jong en heb mijn keel en amandelen laten weghalen, geen last van gehad volgens mijn moeder wilde zelfs dezelfde dag al chips, mijn moeder gaf het me niet maar ik had het dus toch uit de kast getoverd en voila daar zat ik einde van de middag aan de chipjes en mijn moeder doodsbang te wezen... ze zeggen hoe jonger hoe beter en hoe minder last ervan..
Keelamandelen doen ze niet zo gauw bij hele jonge kindjes. Volgens mij het liefst pas vanaf een jaar of 2,5. Neusamandelen wel. Is bij Quinn ook gebeurt en daar heeft hij helemaal geen last van gehad. 30 minuten na de ingreep zat hij al weer heerlijk te spelen.
Onze zoon Thijmen (toevallig ) moet 9 maart naar de KNO arts omdat hij steeds maar weer keelontsteking heeft. Hij is 31 januari 2 geworden en dus ook jong, maar ja, hij heeft nu al kuur nummer ? gehad en dat is ook niet alles natuurlijk..... Zie er best wel tegenop, maar het zal wel loslopen. Karin
Mijn Thijmen moet de 3e naar de KNO arts. Als ik het zo hoor over neusamandelen knippen loopt het wel los. Hoorde alleen dat ze dan niet naar de creche mogen ivm een open wond... Jij ook succes!
Nou, Thijmen moet dus idd onder het mes. Vrijdag de 20e al. En dan worden ook gelijk zijn trommelvliezen doorgeprikt, want blijkbaar had ie ook een lichte oorontsteking. Hoop dat het allemaal goed gaat! Nog een vraagje, we hadden dat weekend eigenlijk afgesproken om naar mijn schoonmoeder te gaan voor haar verjaardag. Thijmen zou dan thuis blijven en mijn ouders passen op. Ik heb er nu niet zo'n lekker gevoel bij om dat dan nog te doen zo vlak na het weghalen van de neusamandel. Of zou dat wel kunnen?
Ik lees even mee want wij moeten as donderdag met Louise naar de KNO arts aangezien ze inmiddels in een paar maanden tijd al meerdere looporen heeft gehad en altijd neusverkouden is. Hopelijk heeft Thijmen geen last van de ingreep. Wat betreft die verjaardag zou ik even op de dag zelf kijken hoe hij zich voelt. Misschien kun je de gok wagen en gewoon terug naar huis gaan als hij zich toch niet zo lekker gaat voelen. Of zijn jullie van plan het hele weekend te gaan?
Met de verjaardag zouden wij daarna een nachtje in het huis van mijn ouders slapen (ff lekker saampjes ), mijn ouders zouden dan op Thijmen passen. Ik denk eigenlijk dat we het maar moeten verzetten. Als ie hangerig oid is, dan vindt ie papa en mama toch het fijnst. Moet dinsdag trouwens al naar de aneasthesist. Ben benieuwd... Succes donderdag!
Ja dan zou ik het toch maar verzetten, lijkt me voor jullie zelf ook een prettiger idee dat je in de buurt bent mocht hij zich niet lekker voelen. En dankjewel!
Hier net afgelopen vrijdag de neusamandel laten weghalen en buisjes geplaatst! Ze drinkt al 3 maandne totaal niets en snurkt en ademt door haar neus etc. ook al tijden oorontsteking... ingreep duurde 10 minuutjes. het ergste was e narcose, ze zitten dan bij je op schoot en vallen dan in slaap, niet leuk... ze had totaal geen last van de buisjes, wel van de amandel, nog het hele weekend hangerig en veel huilen, beetje jammeren, de koorts die al maanden om de paar dagen kwam is nu totaal weg! we hebben haar veel ijskoude yoghurtjes en appelmoesjes gegeven, ze krijgt sinds vandaag weer een beetje warme pap...wel een tip is om ze wat babyvoeding te geven voor 6 maanden plus, dat is lekker zacht voor haar keeltje en zeker de bruine bonen met appel kan ook koud gegeten worden, heerlijk! elkker voor hun keeltjes ! sterkte ermee, het valt mee!
Ik dacht dat ze van de neusamandel geen last van de keel hadden? Maar dus toch... hmm, zal ik maar wat babyvoeding in slaan en appelmoes. De narcose lijkt mij ook niet echt leuk nee. Moest je haar ook tegenhouden toen ze het kapje op kreeg? Thijmen krijgt nu pufjes en dat is echt een strijd.
ik was vlgs mij een jr of 3 en het enige wat ik me nog kan herinneren was dat ik wakker werdt met keelpijn maar dat ik daarna heeeeeeeeel veel ijsjes mocht eten! (neus en keel amandelen) En dat was voor deze ijs-liefhebber geen straf! Nu nog steeds niet hoor weet wel nog dat me ouders (vooral mijn vader) het er moeilijk mee hadden
Zo wij zijn net terug van de kno arts, Louise moet 2 april buisjes en dan wordt ook haar neusamandel verwijderd... brrr... ik vind het nu al eng!
Ahh, vervelend! Wel herkenbaar trouwens, ik vind het ook wel eng. Het kindje van een collega van mijn vriend moet volgende week, dan hoop ik ook wat meer te weten over hoe zo'n procedure gaat.