Heeft er iemand tips over hoe je het slaapritme van een kind kan veranderen? Hij heeft in principe geen middag slaapje meer, maar soms dus wel als hij niet te genieten is. Moeten we dat gewoon niet meer doen en dat hij dan 'vanzelf' zijn slaapritme veranderd dat hij 's ochtends iets langer blijft slapen? Nu is het telkens voor 6 uur
Ik denk dat je je kindje gewoon moet geven waar het om vraagt. Als je je kindje oplaat, zal hij wrs alleen maar meer oververmoeid raken. Slapen ze ook niet goed, en heb je overdag nog meer ellende...
waarom heeft hij geen middagslaapje meer? wil hij zelf niet of wil mama dat niet? dat is vraag 1. in principe regelen kinderen zelf hun slaapritme en veranderd dit van baby tot kleuter een aantal keer. tenzij ouders ze in bepaalde patronen gaan duwen natuurlijk. maar meestal werkt dit averechts. gewoon goed kijken naar de behoeftes van je kind. een kind geen middagslaap meer laten doen om s'ochtends langer te laten slapen werkt meestal niet. hoe oud is je zoon. ik merk dat sinds onze jongste 2 is geworden,hij ook veel vroeger wakker is. meestal neem ik hem dan nog even bij ons, want voor 7 uur sta ik niet op. soms werkt het wel dan slaapt hij zo weer in, soms niet en speelt hij.
nouja hij is 3 jaar dus opzich heeft hij geen slaapje meer nodig kijkend naar de leeftijd, maar kijkend naar jou zoon... moet je doen wat hij wil, onze zoon slaapt altijd pas laat in de avond, en is altijd vroeg wakker, dus wij dachten : we laten hem maar een uurtje slapen in de middag, maar dat hielp niets, toen hebben we hem maar weer uit laten slapen en zo sliep hij 2,5 uur, maar hierdoor sliep hij wel beter door de nacht. juist het maar eventjes laten slapen is zeer verkwikkend, ik zou dus iig kijken naar wat je zoontje nodig heeft.
bedankt voor de reacties. Sowieso geeft mijn zoon zelf aan 's middags niet meer te willen slapen. We hebben het een tijdlang wel zo gedaan dat we hem naar bed brachten, maar dan werd er dus ook gewoon niet geslapen. Nu doen we hem alleen 's middags naar bed als we aan hem merken dat hij het echt nodig heeft, dus wat dat betreft kijken we wel naar het kind hoor. Vanmorgen was het ineens na half 7 dat hij wakker werd, dat was fijn zeg ! Nou ja, wie weet verschuift het nog een paar keer naar achteren...ik weet niet waardoor hij wakker wordt, het is ook zo ' ineens' ontstaan dat hij voor 6en wakker werd.