Zoals de titel al zegt mijn mannetje lust geen rijst. Ik maak al gerechtjes met rijst sinds hij vast voedsel eet maar hij lijkt er steeds meer afkeer tegen te krijgen. Hebben jullie misschien tips voor gerechtjes met rijst om hem toch te laten wennen? Overigens eet hij wel aardappel en pasta, dus hij komt denk ik niks te kort maar ik vind het wel zo makkelijk als ie gewoon lekker met de pot mee eet en ook rijst eet op de dagen dat wij dat doen.
Ik weet niet hoe jullie je rijst eten? Maar je zou de rijst wat smeuiger kunnen maken door wat roomboter er doorheen te roeren, dat slikt makkelijker weg, is dan niet zo droog. Of maak een lekker sausje, en doe dat over zijn rijst.
Hij is nog jong, dus het kan nog veranderen maar het kan ook dat hij het echt niet lust. Mijn oudste is echt een vuilnisvat, die eet alles, alle groentes die je kan bedenken, pasta's, aardappel in alle varianten....het enige dat ze echt niet lust is rijst. Omdat dat het enige is maak ik daar geen probleem van. Ik vervang het bij haar door cous cous. Beetje kokend water erover en klaar. Misschien,is dat voor jullie kleine man ook wat??