Ik vraag me af of dit bij jullie ook zo is. Hij heeft het niet altiid hoor. Maar als hij bijvoorbeeld smiddags zn fruit voor t slaapje nog niet wil (te vol van de lunch) en na t slaapje t al bijna etenstijd is dan is hij echt verdrietig en huilerig. Geef ik hem dan even een komkommer in zn handen of een koekje (maakt echt niet uit wat) dan smijt hij t op de grond. Hij wil echt alleen maar zn avond eten. Maar goed buiten dat vraag ik me dus af of jullie babies van die leeftijd ook nog huilerig zijn als ze honger hebben.
Mijn zoontje is ook huilerig hoor als ie honger heeft.. En hij is 1,5.. Denk dat dat wel blijft totdat ze het kunnen zeggen en zelfs dan zal het niet gelijk over zijn denk ik
Ja hoor, hier ook huilerig en driftig. Meestal helpt een stuk fruit wel, dat eet ze graag, of een cracker. Als niets werkt krijgt ze bv.
Mijn zoon is ruim 2 en is nu nog huilerig als hij honger heeft. Tegenwoordig zegt hij wel steeds vaker "mama, eten" (oftewel, zoonlief heeft honger). Overigens kan je zoonlief wel altijd alles voorschotelen voor het avondeten (dus ook koekjes etc), gooit hij dan niet weg. Alleen zoonlief kan ik nu wel uitleggen dat wij straks gaan eten. Dat kan bij jou natuurlijk nog niet. Jouw zoon heeft het al goed door, haha. Maar ja hoor, ik zie niet iets geks
Hier is ze jengelig als ze moe is of honger heeft. Ze krijgt hier na het slapen fruit of brood en voor het slapen bv. Dus weinig honger hier verder. Alleen 's middags soms wat jengelig tijdens het eten koken, dan zet ik haar in de kinderstoel erbij met een soepstengeltje. Maar hier lust ze alles en maakt haar weinig uit wat ik haar voorschotel.
Sinds ze wat beter praat kan ze het hier natuurlijk gewoon zeggen dat ze honger heeft... Maar merk ook vaak dat ze aan het eind van de middag gewoon wat lastiger en zeurderiger wordt. Denk zelf dat het dan ook honger is. Maar het kan zeker dat je kindje nog huilt van de honger op die leeftijd!
Hier een meisje van 15 maanden die ook nog steeds erg ongeduldig is wat betreft eten. Kun je niet direct na z'n slaapje het fruit alsnog geven? Of een klein flesje? Honger is honger...
Gelukkig te lezen dat het normaal is!!! Haha begon me al zorgen te maken... Ja dat ga ik vanaf nu ook doen. Normaal dacht ik dan: dat is te dicht op t eten en dan eet hij weer hiet maar dat is geloof ik ook niet het geval dus ga nu maar wat aanbieden wat dichter op het eten zeg maar. Enige probleem hier is dat als hij al huilerig van de honger is ik er niks anders in krijg dan de warme hap. Dus moet ik dat zeg maar voor zijn. Ik merk dat ik er wel een beetje para mee bezig ben. Zo van: hij moet nu nog wat eten anders krijgt hij honger en wil hij niks meer! Ik had gedacht dat dat huilen en hangerig door honger wel over zou gaan voor t eerste jaar maar niet dus
Ik zat er toevallig ook net aan te denken. mijn dochter is ook huilerig als ze honger heeft nu krijgt ze tussen 5 en half 6 haar avond eten.. maar ik vraag me af hoe ik moet gaan doen als ze straks met ons mee eet.. wij eten meestal pas rond kwart voor 6 / 6 uur ivm werk..
Dat gaat vanzelf steeds beter! Hier ook in de loop van de tijd van 17u naar 18u gegaan zonder problemen... Anders 's middags nog een stuk fruit geven, houden ze het weer wat langer vol!
Als mijn dochter honger heeft huilde ze ook meestal. Inmiddels hebben we haar een "teken" geleerd voor honger/dorst. Gaat super goed, ze vindt het zo fijn dat we haar meer snappen. Hier heeft ze avond eten altijd tegelijk met ons gegeten, tussen half 6 en 6. Daarvoor inderdaad trek, fruit na haar slaapje en meestal rond half 5 een cracker. Maar hier accepteert ze alles, als het maar eten is. Anders gewoon een klein flesje smiddags, tijdelijk?
Wat voor "teken" en hoe heb je haar dat geleerd? Fles gaat er altijd in maar ik wil dat niet gaan aanwennen. Er meoten natuurlijk alleen flessen af en niet bij.... Hoop dat dat niks anders willen eten dan fruit of warme hap (gevoerd) er van af gaat want dat is natuurlijk niet handig
Klakken met haar tong, zijn we gaan doen iedere keer dat we zeiden, wil je eten of drinken. En ineens deed ze dat, sinds kort wijst ze naar de la waar bordjes en bekers staan, gevolgd door het klakken. En door te lachen bij eten of drinken zegt ze of ze dorst of honger heeft. Kwam er achter dat er zelfs een hele baby gebaren taal is, best leuk! Hier is het trouwens ook nog best vaak dorst, met een beker water is ze dan al heel gelukkig. En die fles, ja wij hebben ook gewoon wel eens extra gegeven, is ze niet aan gewend geraakt. Zeker met krijgen van tandjes vind ze dat gewoon erg lekker. Maar zolang iets anders werkt, prima toch! En dat ander eten waarderen komt echt vanzelf wel.