Zeg ook niet bij voorbaat dat het epilepsie is maar ik vind het wel zeker iets om even met de huisarts te bespreken. Mijn zoontje had "alleen" stuipen/verstijvingen en dus ook epilepsie. Vind 6 keer op een dag wel aardig wat.
Het is wel een goed idee om t in de gaten te houden wat hij eet en zijn reactie daarop. Zijn ontlasting is de laatste weken erg onregematig.. Vooral vaak maar de ene x water dus en de andere x juist redelijk normaal en echt geen bv poep meer... En enkele x weer wel. Nu jullie dit zo zeggen is dat dunne begonnen vanaf dat ik met fruit ben gestart... Maar daarvoor had hij.juist al een aantal dagen dat hij de hele dag windjes aan t laten was om.vervolgens s avonds een.heel.kleine 'opbrengst' te hebben... Dus wat nou prettiger is?! Met groente wel al tijdje gestart dus dat zal het niet zijn. Het stijf maken kan dus ook goed te maken hebben met zijn darmpjes, hoewel hij dus verder geen pijn aan geeft (gelukkig) maar soms dus ook erg onrustig in.bed.
hier doet mijn zoon het ook, ik herkende het van mijn eerste, die kon ook zo goed planken. Is hier verder niks geks
Ik zou het opnemen en aan je arts vragen. Stel je voor dat het iets van een insult is... ik denk hieraan vanwege het stijve plus de adem inhouden. Grote ogen opzetten... is dat starend? En je zegt dat hij wel vrolijk oogt... staat zijn gezicht ook stijf in een bepaalde stand of lacht hij of wat? Better safe than sorry!
Ik bedoel met dat hij vrolijk oogt dat hij verder over de gehele dag gewoon een lekker vrolijk mannetje is! Dus lijkt verder geen pijn of last te hebben ergens van... Ik vind het lastig uit te leggen wat hij doet wanneer zijn ogen groot worden... maar zijn gezicht lijkt dan gespannen en kijkt dan inderdaad 1 richting op.... naar het punt waar hij naar kijkt voor hij stijf word.. dus meestal omhoog of naar mij. Zijn gezicht heeft vooral de uitdrukking van bozig/serieus....mond een beetje naar voren... weet niet hoe ik t moet uitleggen Maar ik zou zelf niet gelijk aan epilepsie denken... maar ga t wel zeker in de gaten houden. Merk hier in elk geval dat het ook gewoon iets normaals kan zijn... alleen hij spant toch ook wel regelmatig zijn hele lijf aan... volgende week moeten we ook naar het cb, zal t daar ook eens vragen.... Want weet niet of het er mee te maken zou kunnen hebben en of t wellicht gewoon nog normaal is met 6 maanden maar hij pakt nog niet echt dingen als ik het voor hem hou.. hij kan wel heel goed van alles vast (blijven) houden maar als ik bijv. een rammelaar geef dan komen zijn armen wel wat richting de rammelaar maar hij rijkt er niet helemaal naar toe.. terwijl zijn handjes wel open gaan.. dus ik geef hem dan altijd maar in zijn handjes.. maar wellicht is dat normaal nog met deze leeftijd?! Hij lijkt t nml wel steeds wat makkelijker/beter te doen (dus dichter bij te komen).
Ik hoop dat het niks is. Maar je zegt dat hij last heeft van krampjes.. Onze jongste heeft de eerste 6 maanden ontzettend last van krampjes gehad. En was ook steeds n plankje als dr darmpjes weer gingen rommelen. Ook n beetje n vertrokken gezichtje, en oogjes ver open. Sinds ze opvolgmelk krijgt en bijvoeding krijgt is het gelukkig zo.goed als over, en ook strekt ze niet meer. Heeft hij zn vuistjes, en is zijn rug hol als hij dit doet? Dit was hier namelijk specifiek als ze last had van krampjes. Als ze het doet wanneer ze blij is heeft ze dit minder/niet. Iig kan het nooit kwaad om te overleggen met je ha.
Mijn oudste kon dit ook. Nooit iets geks bij gezocht. Jongste maakt zich ook vaak stijf en lang als E boos is. In het begin vanwege de reflux.
Ook hier herkenbaar, onze dochter bleek wel epilepsie te hebben. Het voelde bij mij vanaf het begin "niet goed". Leek net alsof ze haar spieren aan het trainen was. Better be safe than sorry, ik zou naar de huisarts gaan voor advies! Nog een vraagje, schud hij met z'n been/arm erbij? Of alleen stijf / strak houden?
Hallo!! Wat herkenbaar! Hier een meis van bijna 7 maanden. Juul maakt zich oom regelmatig stijf, 6 keer per dag is hier minimaal Ik maak me er echt geen zorgen over. Ze doet dit uit enthousiasme, dat merk je als je met haar aan het spelen bent : hoe gekker/ enthousiaster ik doe, hoe vaker ze zich zo stijf maakt. Ze maakt dan ook een O vorm van haar mondje, grote ogen en dan de stijve armen en benen. Juul heeft het ook als ze op haar buik ligt en ergens niet bij kan, dan gaat ze "vliegen" armen gestrekt naar de zijkant. Merk je ook dat als je hem oppakt, recht boven/voor hem staan en je plaatst je armen onder hem, dat hij zich strekt? Juul lijkt te "helpen" : doordat ze zich stijf maakt, is ze supermakkelijk op te tillen.... Nou, hoop dat het niets geks is, maar zoals gezegd, ik maak me geen zorgen! Liefs
Soms wat trillend vd spanning/stijfheid... Was 1x dat ie ook.zijn.benen deed.. En.ik t merkte.. Toen ik hem optilde.