Borstvoeding en diabetes

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door 1steXmom, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Na heel lang getwijfeld te hebben, ben ik eruit. Ik ga in elk geval proberen om te starten met borstvoeding. Ik heb heel veel erover gelezen en opgezocht, ik vond alleen weinig over de combinatie bv en diabetes type 2. Mijn vraag is dan ook of hier meiden zijn met ervaring hebben hiermee. Wat ik erover heb gelezen is dat het veel energie kost en dat je daardoor moeilijk instelbaar bent en vaak hypo's krijgt. Ook heb ik gelezen dat je de bv moeilijker op gang kan komen. Maar ik zoek nu dus ervaringen van meiden hier.

Overigens ga ik er geen heel circus van maken. Ik ga het proberen en snap ook dat het moeite gaat kosten, maar als het niet lukt stap ik net zo makkelijk over op fv.

2. knap

knap Niet meer actief

Ik had zwangerschap,s suiker. Een jaar later was mijn suiker terug.

Maar op je vraag terug te komen. Ik hoefde alleen de eerste dag na de bevalling nog te spuiten omdat mijn suiker zich toen gelijk normaal gedroeg.
    En bv geven heb het twee weken afgekolfd het kwam iets later op gang als bij mijn zoon toen maar bij mijn dochter ben ik pas dag twee met kolven begonnen maar toen kwam het ook gelijk goed los dus hier suiker en ks + grote borsten en binnen twee drie dagen volledig bv. Wel twee weken later gestopt. De oudste heb ik wel drie weken aan de borst gehad ging gelijk goed ook gestopt na drie weken. Maar hier dus met suiker bv in overvloed de eerste twee weken. Vond het echt te zwaar alleen kolven. Dochter wilde de borst niet( laat aan gelegd ze was niet bij mij na de bevalling omdat ze gecontroleerd moest worden van wegen de suiker natuurlijk en ik kon niet gelijk naar haar toe in ver band(ks) en de nacht verpleeg kundige wilde mij niet helpen na dat ik haar de tweede keer op zocht met bed en al met aan leggen. Het was op de couveuse afdeling en hij had het te druk met andere kinderen. Heel verhaal. Maar het moet gewoon mogelijk zijn gelijk bv te geven en mijn diabeet verpleeg kundige rade het me ook aan in ver band de suiker dat het beter zou zijn voor mijn lichamelijk herstel.

Maar ik ben geen bv mama verder. Succes verder.

3. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Bedankt voor je verhaal, wat er gedoe voor jou zeg! Maat ik had begrepen dat z.suiker toch wel anders werkt dat 'gewone' diabetes. Ben dus benieuwd of er nog meer meiden zijn die dit hebben meegemaakt?

4. knap

knap Niet meer actief

Nou ja idd maar binnen het jaar had ik type 2 terug dus eigenlijk van uit daar gemodderd. :)

5. knap

knap Niet meer actief

Spuiten je al voor je zwangerschap of alleen nu. ?

6. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Aha, ik begreep niet dat je nu type 2 hebt. Ja ik spuitte voor zwangerschap ook al insuline. Bij mij is diabetes type 2 bij mijn eerste miskraam ontdekt. Bij de 2 zwangerschap begonnen met insuline, maar helaas is die ook misgelopen. Nu 3e en dat ziet er goed uit! Maar zie erg op tegen allemaal hypo's straks tijdens bv, dus was benieuwd naar ervaringen...

Deel Deze Pagina