steeds meer kramp, tips??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door 2jees, 13 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Kan het aan voeding liggen? Maar ik eet toch elke dag wat anders?

sabbelen op de leegste borst wil ze soms wel maar na een tijdje komt er weer melk en wordt ze kwaad. Het is echt gillen. En niks helpt dus ik accepteer het maar...

ze slaap dan niet dus raakt ook oververmoeid.

draagdoek wil wel eens helpen maar krijg ik een zeer bekken van nog. Een keer per dag dus. Ze ligt nu even op haar buikje en is stil maar alles even..

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heb je soms een grote productie? Lek je veel? Heb je een sterke tsr?

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja, heb ik. niet overdreven veel maar wel genoeg. Een borst per keer, lekkage ook ja. Tsr voel ik vaak aan de kant waar ze niet drinkt (?) de kant waar ze wel drinkt komt meteen melk uit.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Misschien heeft ze op die momenten gewoon zuigbehoefte, en geen trek in melk. Vol is vol, en dan komt er toch nog meer...
    Je zou haar een speentje kunnen geven voor die zuigbehoefte. Dan is de borst voor voeding, en verder niet.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dacht ik al...lees op borstvoeding.com het artikel over 'veel melk' en 'hyperlactatie' eens, daar staan tips in om het aan te pakken.

6. 2jees

2jees Niet meer actief

Die links ken ik maar durf niet teveel te doen.. Bij mn oudste schommelde het nogal en ben erg bang voor te weinig.. dát was zo frustrerend een hongerig kind (s avonds) en niet genoeg.. Vind het zelf wel gaan zo maar ja wil natuurlijk ook geen huilende baby..

Speen wil ze vrijwel nooit.

7. 2jees

2jees Niet meer actief

ik herken me daar trouwens ook niet echt in, heb geen stuwing of gespannen borsten.

Melk weg laten lopen lukt haast niet het spuit meestal niet en zelfs druppelt het niet als ik haar meteen loskoppel.

wel is ze zelf heel onrustig, de voeding klokt naar binnen, ze verslikt zich vaak, iets minder deze week gelukkig. heeft veel de hik, is na de voeding onrustig en steeds meer kramp dus.

Blokvoeden kan ik wel iets meer naar kijken, maar vaak komt ze al om de drie uur. als ze eerder komt doe ik vaak al onbewust de leegste borst.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ze zich verslikt, ga dan eens op je rug liggen en leg haar op je buik liggend aan. Dan moet ze tegen de zwaartekracht in drinken en verslikt ze zich minder.

9. 2jees

2jees Niet meer actief

ja dat helpt wel wat. Maar gaat overdag natuurlijk niet. s Nachts voed ik liggend in bed dan verslikt ze zich meesal niet maar zit je weer met boeren.

ben nu beter aan het blokvoeden. 1 voeding ging heel goed maar kramp is ook veel s avonds. Zo lastig met bezoek dat gillen.. Afwachten maar!

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier waren die ontzettende krampen een fase, wanneer de hoogtij was, weet ik niet, maar met 4 maanden waren ze vrij snel weg.

Je kunt overdag ook eventueel boven voeden, zodat ze op je kan liggen?

Tegen de krampjes hielp hier het liefdevol in een houdgreep tegen me aan houden. Dan ontspande hij uiteindelijk wat en viel in slaap.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt tijdelijk overdag bij sommige voedingen ook gaan liggen toch?

12. 2jees

2jees Niet meer actief

Nou de bank staat pal onder het raam aan een drukke weg en boven is niet handig met een peuter erbij.

Het gaat wel beter zo, de borst is de tweede keer in een blok wat leger natuurlijk. alleen de andere heeft dan stuwing en zit je ermee dat je haar als ze daar weer aan toe is telkens af moet koppelen.

ze wil nu steeds clusteren na een voeding, ook niet altijd fijn overdag..

eh 4 maanden is nog een hele tijd :)

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gordijen even Dicht doen? Peuter meenemen naar boven?

Duurt geen 4 masnden hoor, zoiets, hooguit een paar weekjes tot het zich genormaliseerd heeft!

14. 2jees

2jees Niet meer actief

Dat sloeg op Mykeltie, dat de krampen 4 maanden duurden..

maar nee ga niet voor aan de straat gordijnen dicht doen, met de bevalling was al erg genoeg, van meerdere mensen gehoord o ik dacht al het is begonnen! lekker...

Nee ga ook niet elke keer met peuter naar boven.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bank verplaatsen?
    Matrasje achter in de kamer dan?

Of wil je het gewoon niet proberen? Geloof me, het werkt!

16. 2jees

2jees Niet meer actief

heb het gisteren geprobeerd maar het werkte voor geen meter.. steeds de neus in mnn borst en wild haar hoofdje optillen.. het voeden (wb verslikken enzo) gaat iets beter nu de stuwing wat afneemt maar nu lijkt ze weer ontevreden na de voeding en gaat niet slapen.. Moeilijk.

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Krampjes zijn (heb ik ervaren) op hun hoogtepunt rond 4 a 6 weken en houden meestal aan tot 2, 3 maanden. Dit verschilt per kind. Ik had net als jou ook een enorme productie, een verslikkende baby en een baby met veel krampjes. Hier heeft het ligvoeden (ze steunde dan toch een beetje op mijn arm, zodat ze niet in mijn borst 'verdronk') en blokvoeden echt geholpen. De krampjes waren meestal op zijn hoogst 's avonds en dan was het rechtop tegen ons aanklemmen en wandelen of schommelen op de bank/bed, net zo lang tot ze in slaap viel.

18. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Al druppels cinanbaby van vsm geprobeerd tegen de krampjes? Hier werkt het wel.

Verder verslikt mijn dochter zich ook vaak aan de borst en heeft veel de hik, maar dat was in mijn buik ook al. Ik voed haar sowieso s'avonds liggend en overdag ook wel eens, maar dan zit ik ook met boeren. Maar liever dat als met krampjes. Ik houdt haar s'avonds dan een hele tijd rechtop en dan boert ze eigenlijk al, en is het over.

Deel Deze Pagina