Wie weet hoe lang het meestal duurt voordat een bril klaar is ? wij hebben de bril 30 nov besteld en nog niks gehoord. gisteren 10 min gesprekje gehad op school. en er komt toch wel steeds meer uit dat hij toch wel erg beperkt is. vreemd eigenlijk hij ziet al zijn hele leven slecht en nu pas merken wij het steeds meer de juf denkt ook dat hij zo druk en wispelturig is omdat hij zich niet lang kan concentreren en hij botst vaak perongeluk ergens tegen aan. ik voel me zo schuldig dat ik het zelf nooit eerder echt heb gemerkt er gaat straks een wereld voor hem open
Ik ben orthoptist en geef ook meestal het advies om een gelijk hele dagen op tr zetten. Zeker bij een plusbril. Kinderen kunnen plus namelijk goed compenseren; als ze de bril net opzetten moet je dat dus loslaten en zien ze vaak even wazig in het begin. Gelijk heel de dag op is dus handiger anders blijven ze de hele dag schakelen.
Hij heeft gisteren de bril gekregen en hij is er super blij mee. gisteravond wou hij hem even af maar na 5 min vroeg hij er alweer om. vanmorgen ook meteen. hij kan er nu al niet meer zonder en het staat hem eigenlijk meteen heel erg leuk. ik hoef er niet eens echt aan te wennen. hij speelt nu mooier, hij is liever hij had hem echt nodig om normaal te funcioneren
Herkenbaar, ik hoor dat ook vaak van ouders, zeker bij hoge sterktes. Dat ze ineens veel meer gaan doen, minder moe zijn enz) (en daar word ik als orthoptist ook blij van )
ja hihi. gister avond was hij wel wat eerder moe. geen 1000 smoesjes om bedtijd te rekken, viel in 2 min in slaap denk dat hij nu wel wat moe word van alle indrukken hihi
Fijn zeg! Hier heeft de oudste sinds een paar maanden een bril ( hij is net 6 geworden ). Hij zet hem zelf heel erg graag op. Hij kan prima zonder, want hij heeft een kleine afwijking aan 1 oog, maar het is een stuk minder vermoeiend blijkbaar voor hem met bril. En het staat hem ook zo leuk. Het hoorde direct al bij hem, en als hij hem nu af heeft dan vind ik het zo raar staan hahaha.
Vandaag bij de oogarts geweest. Conclusie:hij ziet net zo slecht als ik (-1, 75 en -2, 75) en zal de rest van zijn leven een bril moeten. We hebben met spoed 2 brillen besteld, deze week wsl nog binnen. Vind het ontzettend sneu dat we nooit wat gemerkt hebben en we het "gebrek aan overzicht' aan iets van prikkelgevoeligheid wijtten. Ik ben erg benieuwd hoe hij zich gaat voelen als hij eenmaal aan de bril gewend is.