Mijn dochter van 5 moet een soort demonstratie geven aan haar klas en samen met haar klas iets in elkaar knutselen. Dus het moet goed te doen zijn voor 5 jarigen en een mooi resultaat in ongeveer 1 uur. Wie heeft een top idee???
Pfff je kan alle kanten op, google eens op knutselen met wcrolletjes bv. Of kijk op pinterest bij knutsels. Wat ook leuk is is een bloem op papier van een pijpenrager en een cakepapiertje. Je neemt een leuk gekleurd papiertje. Daar plak je een cakevormpje op dat is de bloem. Die laat je vullen met propjes crepepapier. Dan een steel van een pijpenrager. Erg leuk zal eens kijken of ik nog een foto kan vinden van toen mijn dochter dat heeft geknutseld.
Zag laatst deze, vond ik zelf erg leuk! Klik Moet je wel een boel doosjes verzamelen.... Maar kun je zo gek maken als je wilt natuurlijk, met verf, stiften etc. En iedereen kan er wel wat mee?
Die is leuk! Die bloemen zijn misschien ook niet zo leuk voor jongens, en het moet echt een project zijn waarin ze samen aan iets bouwen begrijp ik TS?
Ook leuk voor thuis! Alleen heb je daarna nog dagen opeen sliert halve wc-rollen liggen want een dergelijk kunststuk kan natuurlijk niet in de prullenbak
Nee ze moeten niet samen persé als groep iets bouwen,wat trouwens wel een leuk idee is Dochter moet iets uitleggen of een korte spreekbeurt houden en dan op het eind iets knutselen en dat aan de andere kinderen uitleggen en assisteren bij het maken ervan.
Ben wel benieuwd wat dat voor school is trouwens... Ze zijn bij ons aardig creatief en A heeft ook weleens een soort van mini-spreekbeurt/boekbespreking gedaan... Maar dat laatste dus puur op vrijwillige basis omdat ze d'r boek zo gaaf vond. Vind het wel apart... En erg leuk!
Wat ook leuk is... Is van die echte klei gebruiken.. (Scholen hebben dat vaak wel.. Die harde donkergrijze rommel) Dan met zaadjes (vogelzaad bijv) en tuinaarde mengen. (Evt even natspuiten met de plantenspuit zodat het wat soepeler is voor die kleine handjes.. Maar daar heeft juf vast wel,ervaring mee) Soort van platte hamburger van maken. Thuis in een potje, boven op tuinaarde, leggen, water geven.. En er komt zomaar wat uit groeien. Al is dat wellicht handiger in het voorjaar omdat je het dan buiten kunt zetten. (Niet alles in vogelzaad blijft heel klein ontdekten wij
Saskia, is een school in Spanje. Hier helaas best ouderwets onderwijs- Zo vaak krijgen ze niet de gelegenheid hier om zoiets te doen daarom willen we iets heel leuks vinden.
Hmm dan ga ik toch maar niet ruilen Hier een kunstzinnige basisschool en dat bevalt eigenlijk heel goed. Wel wat op- en aanmerkingen.. Maar ook veel positieve dingen. Oa veel creativiteit op alle vlakken.
Een sneeuwbol . Ik wil het zelf als 'keuzecursus' gaan geven bij ons op school. Maar dan doen we het moeilijk - we gaan zelf het figuurtje kleien. Maar het kan ook makkelijk met een kant en klaar figuurtje (uit een verrassings-ei of van de mc Donalds Lijm het figuurtje aan de deksel van potje Doe water in het potje strooi er wat glitters in eventueel een scheutje glycerine (dan zinken de glitters langzamer) Lijm aan de deksel, deksel er goed opdraaien (even laten checken door een volwassene) en schudden maar! Onderbouw | tussen kunst en kids lessen de sokkenrups vind ik ook leuk overigens