Beste Allemaal! Ik heb een reclamebureau en sinds 7 maart een een prachtige dochter. Nu is het plots echt mooi weer en best warm. Ik zelf heb best wel een paar vragen over het warme weer en bjivoorbeeld ook over het op vakantie gaan met de caravan en onze dochter van bijna 3 maanden. Nu was mijn idee een boekje uit te brengen met daarin veel informatie en tips over je baby in de zomer of je baby in de weersomstandigheden. Op internet staat heel veel maar ik kwam tot de conclusie dat er ook heel veel verschillende dingen staan die niet met elkaar overeenkomen. Ik denk er daarom over na om een boekje uit te geven, die ik wil opstellen met de wijkverpleegkundige, de kinderarts, het consultatiebureau en de lactatiekundige. Maar voordat ik heel erg hard van stapel loop en iedereen enthousiast ga bellen... Is hier wel interesse voor? Zijn er meer moeders die wel zo'n boekje zouden willen of waarschijnlijk zouden kopen als dit op de markt is? Kan me niet voorstellen dat er een bedrijf of instelling is die het boekje wil laten uitgeven om vervolgens gratis weg te geven. Daarom graag jullie mening! Alvast bedankt! Groet, Joyce
Ik zou het persoonlijk niet hoeven omdat ik vooral met andere moeders overleg en dat gezellig vind, ik zou er geen boek voor nodig hebben + elk kindje is zo anders, mijn dochter slaapt in dit weer in pyjama en slaapzak, anders os ze echt koud, en andere baby van deze leeftijd zou zich rot zweten in die kleren.
Hoewel ik zelf eigenlijk nooit zulke boekjes koop,denk ik wel dat er een markt voor is. Dus ik zou zeggen ga ervoor
Ik denk dat er ook wel een markt voor is, het is toch lastig met dit warme weer want die kleintjes kunnen slecht de warmte kwijt. Ben het wel met MamaenMini eens dat elk kindje anders is, mijn zoontje slaapt namelijk alleen in z'n rompertje en als Wij naar bed gaan doe ik hem nog een lakentje over omdat hij het juist snel warm heeft (tis ook zo'n 26graden op zijn kamer!)
Hoi Alledrie! Alvast bedankt voor jullie reactie. Ik moet zeggen dat ik me 's avond laat en 's nachts prima kan redden maar overdag vindt ik het zo moeilijk. soms ook van die stomme dingen.. Was vanmorgen met de auto naar het centrum geweest en toen ik terug kwam bij de auto heb ik even de airco aangezet terwijl wij buiten de auto gingen wachten om het een beetje aangenaam te kunnen maken. Maar toen wilde ik Britt in haar maxi-cosi doen (zwart) Tja die was ook warm!! Een handdoek of wit laken erin doen dus volgende keer als we uit de auto gaan zodat die niet zo warm is als we terug komen.. Zijn soms van die kleine dingetjes.. Net als extra vocht, vaker huilen etc. Ze had een huiluurtje 's avonds maar sinds een week is ze echt overstuur 's avonds. Eigenlijk sinds het behoorlijk warm is.. Ik weet ook niet of ik zo'n boekje zal kopen maar misschien kan ik hem door middel van advertenties kostenloos krijgen zodat hij vrij verkrijgbaar wordt bij het CB (voorlopig wel lokaal dan ) en downloadbaar via een site.. Graag nog meer reacties hoor! Misschien ook nog dingen die gewenst in het boekje zijn?
ik denk dat het sowieso wel iets is als een advies foldertje voor bij de cb en huisarts. maar niets iets waar je voor moet betalen want hè je hebt internet waar je alles op kan vinden dus waarom een boekje kopen
Ik vind het onderwerp te 'klein' om er een boekje voor te kopen. Ik zou er een goede blog over maken en daarop laten adverteren. Dan hou je er op termijn een zakcentje aan over, als je genoeg bezoekers naar je site weet te krijgen.
Ik kreeg woensdag op het Cb een folder mee, op vakantie met je kind of iets dergelijks.. Volgens mij staat daar veelal in wat jij wil weten
Folder of nog beter website zou ik wel in geïnteresseerd zijn. Ik kijk regelmatig op internet en vind zulke tips altijd wel leuk.
Ik geloof dat ik eerst maar voor een Blog ga en wie weet gaat dat uiteindelijk nog een boekje worden! Tot zover alvast bedankt mensen en jullie mening is zeker nog welkom!
Daar hebben we toch ZP al voor nee ook toen dochter nog mini was had ik daar geen boekje voor nodig. En zou het niet gekocht hebben.