hij poept niet meer. HELP!

Discussion in 'Borstvoeding' started by cvm110, Nov 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cvm110

cvm110 Lid

Oct 25, 2007
    29
    0
    0
    Mijn zoontje krijgt borstvoeding op verzoek. Dat gaat prima, behalve dat hij 's nachts nogal vaak komt (ander topic).

Tycho heeft normaal 1-3 poepluiers per dag, als sinds hij geboren is.

Nu heeft hij zondag :confused: zijn laatste poepluier gehad. Dus al drie dagen niet gepoept. De buik is verder niet echt hard en hij heeft niet aldoor pijn. Maar hij drukt wel vaak en dan moet hij even huilen (minuutje ofzo).

Kan dit kwaad? Ik woon in Dld en je hebt hier geen cb, dan moet je meteen naar de kinderarts, en dat vind ik ook wel overdreven. Ik weet dat kindjes op borstvoeding soms maar 1 keer per week poepen, maar Tycho doet het normaal elke dag, dus ik vind het zo vreemd.

Jullie raad is welkom!

2. batje

batje Actief lid

Sep 6, 2008
    113
    0
    16
    Mijn zoontje ging ineens van meerdere keren per dag naar 1x in de 12 dagen :confused:
    Wat kan helpen is met een thermometer wat stimuleren. Het effectiefst is zeep, maar je kan misschien beter voorzichtig beginnen met vaseline of olijfolie op de thermometer. Dan voorzichtig kleine rondjes draaien en dat een paar keer per dag herhalen. Ook kan je wat melk kolven en in het flesje een scheutje olijfolie doen.
    Het buikje zachtjes masseren en met de beentjes fietsen is ook altijd fijn.
    Succes!

3. Konijn

Konijn Niet meer actief

Mijn dochter had normaal tot wel zes poepluiers per dag en van het een op het andere moment opeens een keer vier dagen niets, Dat twee keer achter elkaar en toen weer gewoon iedere dag. Dat was met een maand of twee. Nu had ze het vorige week ineens weer: twee keer drie dagen niets.

Als je kindje verder gewoon tevreden is, is er niets aan de hand. Met borstvoeding kan alles.., wat poep betreft.

Edit: bereid je er wel op voor dat als het komt, het echt een enorme hoeveelheid is (dikker en stinkender ook)... ;)

4. Konijn

Konijn Niet meer actief

Edit: ik zit te prutsen :oops:

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Je hebt deze vraag ook aan de lactatiekundige gesteld. Het is niet toegestaan om je vraag dubbel te stellen ivm het overzichtelijk houden van het forum.

Hier gaat dan ook een slot op.

kwebbel moderator

Share This Page