schuldig voelen na 2x val met gaatje in hoofd

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door douglas84, 24 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Onze dochter is in een maand tijd 2x voorover gevallen met als resultaat scheur in wenkbrauw r.oog die gehecht moest worden en scheur onder linker oog die geplakt kon worden. Is een half jaar terug ook al een keer op echterhoofd gevallen, dat scheurtje kan gelukkig natuurlijk dicht gaan.

Ze viel 2x op de rand van de tafel, 1x op vakantie en 1x thuis. We voelen ons hier best schuldig over, ook omdat ze er littekentjes in het gezicht aan over houdt. Vaak komt het omdat ze erg moe is, ze is altijd tussen 5-6 uur wakker in de ochtend.

En de opmerkingen van andere vindt ik vooral erg vervelend. Goh is ze alweer gevallen of Nou daar houdt ze littekens aan over zonde voor een meisje! Tja daar balen we zelf ook van!!!

Hoe kan het nou dat als onze kleine meid valt ze direct wat heeft? Doen we iets niet goed? en hoe kunnen we dan zorgen dat ze minder vermoeit is en daardoor onoplettend is??

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja minder moe komt door meer slapen...

En tja sommige kinderen vallen vaker dan anderen.. Je kunt het niet altijd voorkomen. Je kunt wel goed opletten maar niet continu dr hand vast houden.
    Al doen wij dus niet aan rennen of klimmen in de woonkamer.. Dat zal misschien ook schelen.

3. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Misschien voortaan einde van dag als ze moe is even rustig tv laten kijken en even geen drukke dingen laten doen.

4. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    de 2x dat het gebeurde zat ze ook rustig op de bank voor de tv en kennelijk toen ze van d ebank af stapte lette ze niet goed op of gleed ze uit.

Ze gaat altijd keurig om 7 uur op bed en slapat soms direct andere keer pas na een half uur. Maar dan meestal tussen 5-6 uur wakker. Ben al blij als het 6.20 uur is.
    Tussende middag slaapt ze ook meestal 1,5-2,5 uur. Las dat ze 13 uuur nodig heeft intotaal en ze komt dus meestal op 11-12 uur uit.

5. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Wij hebben ook een brokkenpiloot in huis, die regelmatig wat heeft. Nu weer een grote buil op z'n voorhoofd.
    Slapen doet hij goed, smiddags ong. 3 uur en s'nachts zo'n 12 uur, maar hij is erg onvoorzichtig. Klimt overal bovenop en kijkt niet uit.

Ik voel me er ook schuldig onder, net alsof ik hem een duwtje heb gegeven. Ik kan er niks aan doen, kan moeilijk 24 uur per dag zijn handje vasthouden en hem achterna lopen.

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Wat vervelend zeg..
    Vrees dat je het niet echt kunt voorkomen helaas.

En hoeveel uur een kind nodig heeft aan slaap zijn maar gemiddelden. Mijn dochter heeft meestal ook wat minder nodig dan wat gemiddeld zou zijn voor haar leeftijd. Het is niet voor niets een gemiddelde ;)

7. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    snap zelf ook dat ik het moeilijk kan voorkomen. Let al goed op, maar het is vaak zo gebeurd. Maar nu zit de schrik er weer goed in en zodra ze n u huilt ben ik al weer bang dat er wat is....
    en dan hoor ik ook nog van goh jullie hebben ook wel vaak wat of niet? Tja ik doe het expres nou goed, vindt het zo leuk bij de huisarts:x

8. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Probeer het los te laten... Voor een ander is het makkelijk om te oordelen, waarschijnlijk zit hun kind de hele dag stil op de bank met kussens om zich heen...

Ik zet het ook niet of Facebook of iets dergelijks, hou het lekker voor onszelf, als mensen er naar vragen, vertel ik, vragen ze niets, zeg ik ook niets. Dus ook minder commentaar, en als ze iets erover denken, denken ze maar een eind heen.

Familie weet hoe onze zoon in elkaar zit, dus die kijken er niet eens van op, hij staat los bovenop een hoge glijbaan, gaat op z'n buik achterstevoren ervan af, klimt boven op tafels, stoelen, banken en dan gek doen. Ik loop continu achter hem aan, maar moet ook wel eens naar de wc.

9. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    wil er niet geheimzinnig over doen en schaam me er ook niet echt voor.Vroeg of laat ziet/hoort men het toch wel. Misschien denk ik dat het alleen bij ons gebeurd, omdat ik er open over ben en een ander misschien niet. Maar vindt gewoon lullig voor me dochtertje dat ze nu al 2 littekentjes heeft in gezichtje.En als het nou gebeurde omdat ze van die extreme dingen doet, maar gebeurd gewoon omdat ze wat klunzig/moe is.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik denk dat ze gewoon wat lomp is

Mijn dochter is ook redelijk lomp, littekens vallen gelukkig nog mee maar ze struikelt regelmatig over haar eigen voeten, loopt tegen een lantaarnpaal etc..

Deel Deze Pagina