Mijn zoontje van 9 maand schud sinds een paar dagen met zijn hoofd heen en weer. Wat kan dit zijn? ik maak wel wat zorgen, zou dit ernstig kunnen zijn? een of andere stoornis ofzo?
Ik zie het vaak op het kdv, meestal zijn ze dan moe. Is dit bij jouw kleintje dan ook het geval? Of misschien ontdekt ie nu dat de wereld er dan anders uitziet. Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor.
welja, hij is nu wel moe, het is een soort nee schudden, maar heel hard. ik hoop dat het gewoon is van moe te zijn, want hij doet dit nog maar een paar dagen, daarmee dat ik ongerust was.
Schud je soms bij dingen die hij niet mag doen je hoofd als je nee zegt? Want dat deed ik en bij alles wat ze niet mag doen schud ze nu al haar hoofd hihi.
Hier is zijn het 2 verschillende dingen, met heel moe zijn in de maxi cosi schud hij keihard zijn hoofd. En het Nee schudden is ook nieuw! hahahah Geen zorgen, tisunfase!
Dean is ook alweer 8 maanden! Kan me de dag nog herinneren dat Lollifant plaats maakte voor een zwangerschapsbanner!
Mijn dochter doet het ook, nee schudden en ja knikken (niet dat ze er iets mee bedoelt) en hoofd naar achteren gooien. Best eng vind ik. Hoelang duurt zo'n "fase"?
Damani doet dit al heel lang, echt Nee schudden, heb ook wel eens gedacht van.. `Goh, het zal toch niks zijn´ Maar het hoort er echt bij! Gewoon de wereld ff anders zien, ontdekken -XXX-
Klopt, ben met haar mee eens. Mijn zoon doet dat ook hetzelfde, nu schudde hij nee en zegt zelf ook bij "nee, nee, nee".
Fae heeft dit ook al gehad, ze is een stuk jonger dan jullie kindjes en ook wij vonden het erg eng. Het schudden gaat ook zo snel! Een paar weekjes heeft ze het gedaan en nu doet ze het eigenlijk niet meer. Ik weet eigenlijk niet wanneer het opgehouden is. Dus ik geloof ook dat het een fase is, want we hebben verder niets kunnen ontdekken.
Hier ook bekend Ik zie het maar als in slaap wiegen van zichzelf Soms als hij niet in slaap kan komen, doet hij het nog.
Hier is het echt een spelletje. Eerst schudt Koen heel erg met zijn hoofd en dan doe ik hem na. Hij ligt dan helemaal in een deuk en doet het dan nog een keer en ik doe hem dan weer na Koen schudt zijn hoofd toen hij 9,5 maand was. Groetjes, Kim
Lianne doet dit inderdaad soms ook. Ik heb ook al eens gedacht van: Waarom zou ze dat nou doen? Hubbie zag het laatst ook en die vond het maar eng. Maar gelukkig schijnt dit dus normaal te zijn. Ze doet het niet vaak en ook niet lang. Ik zal er eens op letten of ze het doet als ze moe is.
Bij onzekerheid altijd contact opnemen met of het CB of de HA. Als je het niet vertrouwd kan je beter 1 keer teveel ijn geweest dan dat er pas op latere leeftijd ineens iets wordt ontekt. Om een voorbeeld te geven: Ons meisje slaat sinds een aantal dagen met haar hoofd tegen alles aan, het hekje bij de keuken, de deuren, de kasten en zelfs tegen de vloer. We hebben haar nu zelfs uit veiligheid in een weekendbedje gelegd zodat ze zichzelf niet kan pijnigen in haar normale ledikantje. Afgelopen woensdag ben ik meteen nadat ik haar had weggebracht naar de opvang naar het CB gegaan om hulp te vragen en a.s. maandag komt er al iemand om even de situatie te bekijken. Het kan best een fase zijn, maar ik vertrouw het gewoon niet helemaal. Het CB is er niet alleen voor onderzoekjes om de zoveel maanden en de inentingen. Ze helpen je (gelukkig) ook met opvoedproblemen. Ik ben erg blij dat het CB bij mij hier in ieder geval erg snel en goed te hulp schiet. Dus mocht je het echt niet vertrouwen, schakel hulp in. Het kan niets zijn, maar het kan ook dat het met een heel simpel iets op te lossen zijn. Succes! Liefs, Duveldraakje